Kłopoty z trollem

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Na tablicy ogłoszeń pod karczmą we Flotsam znajdziesz m.in. nagrodę za głowę trolla. Przyjęcie zlecenia rozpocznie to zadanie.

Opis

Sprawa wyglądałaby na dosyć prostą, gdyby nie fakt, że troll to istota rozumna - a tychże nasz Wiedźmin nie zwykł zabijać dla pieniędzy. Niemniej udaj się do legowiska trolla, które znajduje się pod zawalonym mostem w pobliskim lesie. Gdy dotrzesz na miejsce, zobaczysz jak kilka nekkerów atakuje bezbronnego mężczyznę. Zabij potwory i porozmawiaj z tajemniczym jegomościem. Ten powie ci, że troll jest właściwie całkiem pożyteczny, aczkolwiek ostatnio "rozpił się" i zaniedbuje swoje obowiązki. Po więcej informacji będziesz musiał udać się do starszego pobliskiej wsi, Choraba.

Kiedy mężczyzna odejdzie, będziesz musiał dokonać ważnego wyboru: zejść na dół i zabić trolla, czy jednak postąpić zgodnie z sugestią napotkanego mężczyzny? Pierwsze rozwiązanie zakończy się dosyć łatwą walką z trollem i szybkim zyskiem w postaci 100 orenów oraz 125 PD, które oczywiście odbierzesz od chorodniczego Flotsam, Ludwiga Merse'a. Lepiej jednak wybrać tę drugą opcją i poprowadzić śledztwo, które pozwoli ci odkryć problem trolla i załagodzić jego problem z alkoholem.

Udaj się więc do Choraba, którego znajdziesz zazwyczaj przed jego chatą w Bindudze. Starszy wsi nie będzie miał pojęcia, dlaczego troll zaczął mieć problemy z piciem, jednak powtórzy ci słowa spotkanego wcześniej mężczyzny o poczciwości potwora. W każdym bądź razie Chorab zaproponuje ci 100 orenów za załatwienie sprawy bez rozlewu krwi. Przy pomocy perswazji możesz podbić stawkę do 200 orenów. Dokonawszy tego, bierz się do pracy.

Wróć do położonych we wschodniej części lasu ruin mostu i zeskocz ze zbocza po kamieniach. U podstawy konstrukcji natkniesz się na rzeczonego potwora w stanie dość jasno wskazującym na "spożycie". Jakkolwiek byś nie poprowadził rozmowy, doprowadzi ona do walki. Kiedy troll straci ok. 60% życia, podda się - wówczas będziesz mógł go zabić lub wysłuchać. Wybierz drugą opcję, a dowiesz się, że ktoś zabił żonę trolla i od tego momentu potwór popadł w alkoholizm. Musisz więc dowiedzieć się, kto jest zabójcą i dokonać zemsty w imieniu wdowca.

Na początek porozmawiaj z Shealą de Tancarville i Zoltanem - czarodziejkę znajdziesz w jej pokoju nad karczmą, zaś krasnoluda w samym lokalu. Twoi znajomi będą zdania, że ktoś mógł chcieć użyć głowy trpllicy jako składnika alchemicznego lub potraktować ją jako łowieckie trofeum, jednak to nie posunie śledztwa do przodu nawet o krok. Co innego wizyta w domu Żegoty w Bindudze. Na ścianie domu lokalnego szulera wisi bowiem głowa trolla, o czym Geralt nie zapomni wspomnieć. Łeb możesz wygrać w kościanego pokera (patrz zadanie Pokerowa twarz: Flotsam) lub odkupić od mieszkańca wsi za 200 orenów. Lepiej nie opuszczać domu Żegoty bez głowy trollicy, bowiem później okaże się ona bardzo cenna. Przy okazji dowiesz się, że szuler kupił trofeum od niejakiego Dymitra. Niestety nie dowiesz się, gdzie przebywa mężczyzna, aczkolwiek twój rozmówca pokieruje cię do karczmy we Flotsam, gdzie można spotkać jego zaufanego człowieka.

Po dotarciu do lokalu od razu skieruj się do piwnicy. Tam, blisko baru, spotkasz przyjaciela Dymitra. Ten oczywiście nie będzie chciał współpracować, jednak jeśli z powodzeniem użyjesz zastraszania lub pobijesz go w pojedynku na pięści, to wyjawi, że herszt bandytów rezyduje na cmentarzu pod miastem. To twój kolejny przystanek.

Na miejscu zastaniesz Dymitra oraz trzech innych bandytów. Przed walką lepiej się przygotuj, bowiem pole bitwy będzie dosyć małe, co nieco utrudni przeprawę z łotrami; przydatne może być użycie znaku Axii, dzięki czemu na krótki okres zyskasz sprzymierzeńca - słabego, ale jednak. Po bitwie przeszukaj zwłoki - przy ciele Dymitra znajdziesz klucz do kryjówki położonej w południowo-wschodniej części lasu, jednak nie licz na obfite łupy. Na cmentarzu natkniesz się także na szczątki agenta Talara i krótką notatkę od przełożonego, co nieco ubarwi to ponure miejsce zbrodni.

Wróć teraz do trolla i poinformuj go o dokonaniu zemsty na zabójcach jego żony. Potwór obieca rzucić nałóg i wrócić do swoich obowiązków, poczynając od naprawy przeprawy przez Pontar. Oddaj trollowi także głowę małżonki, za co otrzymasz schemat Zbroi Łowcy. Na koniec idź do Choraba po obiecaną nagrodę. Starszy wsi będzie próbował cię oszukać i zaproponuje jedynie 100 orenów, ale skuteczne użycie perswazji lub zastraszanis zapewni ci zarobek na takim poziomie, jaki wcześniej ustaliłeś. Zadanie zostanie zakończone, zaś na twoje konto wpłynie dodatkowo 125 PD.

Jeśli chcesz, to po załatwieniu sprawy z Chorabem możesz zabić trolla i dobić targu z Ludwigiem Mersem. Tylko czy faktycznie chcesz zrobić to potworowi, który właśnie postanowił wkroczyć na nową drogę życia?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.