Pływające więzienie

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zadanie to otrzymasz zaraz po ukończeniu misji Na rozstajach: Scoia'tael, co oznacza, że w ostatniej fazie Aktu I-ego sprzymierzysz się z Wiewiórkami. W ten sposób zamkniesz sobie drogę do wykonania zadania Śmierć zdrajcy!, które jest dostępne tylko w przypadku współpracy z Rochem.

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt I - Zadania - Pływające więzienie

1 - elfickie ruiny. Miejsce spotkanie z Iorwethem.

2 - miejsce spotkania z elfami.

3 - barka więziennna.

4 - miejsce spotkania oddziałów (plan Iorwetha/Zoltana).

5 - wieża.

6 - rynek.

7 - łodzie ratunkowe.

Opis

O planie odbicia więźniów z zacumowanej w porcie barki opowie ci Iorweth (jeśli nie został wcześniej schwytany przez Roche'a) lub Zoltan (w przeciwnym wypadku). Tak czy inaczej, kiedy poznasz szczegóły planu, ruszaj z dowódcą Scoia'tael do miejsca spotkania z pozostałymi członkami komanda (2).

We wskazanym miejscu Iorweth/Zoltan wyłoży pozostałym szczegóły planu. Jednakże, jeśli elf nie został uwięziony, możesz zasugerować własny plan, który pozwala na szybsze wykonanie misji i zmniejszenie liczby ofiar. Oba sposoby ukończenia tego zadania zostały przedstawione poniżej.

Plan Geralta

W tej wersji planu poprowadzisz Iorwetha na barkę w charakterze więźnia. Tłum będzie ci się bacznie przyglądał podczas przemarszu przez miasto, jednak nikt nie odważy się zbliżyć. Na statku jeden ze strażników uderzy elfa, na co możesz zareagować użyciem perswazji, zastraszenia lub znaku Axii. To w zasadzie bez znaczenia, bowiem już po chwili rozwiążesz Iorwetha i razem przystąpicie do zlikwidowania wszystkich stacjonujących na barce strażników. Będzie ich sporo, a miejsca mało, co jednak umożliwi ci efektywne używanie znaku Yrden i powolne rzezanie całej kompanii.

Po zdobyciu statku zobaczysz scenę, na której Loredo podpala wieżę (5) z uwięzionymi w środku elfami. W tym momencie będziesz musiał dokonać ważnego wyboru: ratować elfy lub ścigać zarządcę. Kolejny etap tego zadania został opisany niżej.

Plan Iorwetha/Zoltana

W tym wypadku będziesz dowodził jednym z oddziałów Wiewiórek - drugi poprowadzi Iorweth lub Zoltan. Kieruj się w stronę klifów (4), pacyfikując po drodze temerskich żołnierzy - nie powinni stanowić wielkiego wyzwania. Na miejscu znów spotkasz dowódcę drugiego oddziału. Tam też zobaczycie odpływający statek Niebieskich Pasów. Po krótkiej wymianie zdań ponownie dojdzie do podziału na dwie grupy.

Po krótkiej wędrówce w kierunku Flotsam zauważysz licznych żołnierzy Loredo przemieszczajacych się w kierunku barki (4). Jeśli Iorweth został wcześniej schwyany, twoim zadaniem będzie odbicie go; jeśli nie, to elf poprowadzi teraz szturm na statek, do którego oczywiście powinieneś się przyłączyć. Na przystani czeka na ciebie spora liczba przeciwników, jednakże większość z nich pokonasz na 2-3 ciosy. Po zdobyciu statku zobaczysz scenę, na której Loredo podpala wieżę (5) z uwięzionymi w środku elfami. W tym momencie będziesz musiał dokonać ważnego wyboru: ratować elfy lub ścigać zarządcę. Kolejny etap tego zadania został opisany niżej.

Ucieczka

Jeśli postanowisz ratować elfy, będziesz musiał przedostać się do wieży (5). Drogę zastąpi ci kilku wieśniaków i żołnierzy, jednakże nie powinni cię zbytnio spowolnić - a musisz się spieszyć. Wewnątrz korzystaj z drabin, by dostać się na najwyższe piętro budynku. Tam odnajdziesz trzy elfki. Podejdź do każdej z nich i rozwiąż poprzez szybkie naciskanie LPM. Jeśli będziesz dość szybki i zręczny, całą czwórka zdąży wyskoczyć przez okno. Wszystkich wyłowi z rzeki Iorweth.

Jeśli wybierzesz zemstę na Loredo, będziesz musiał go ścigać aż na miejski rynek (6) i zlikwidować po drodze paru niegroźnych wieśniaków i żołnierzy. Walka z zarządcą miasta nie należy do trudnych, aczkolwiek musisz uważać na ciosy jego halabardy, które mają niebywale duży zasięg. Po skończeniu z Loredo wsiądź do jednej z łodzi przy nabrzeżu (7), dzięki którym dostaniesz się na statek Iorwetha.

Po wejściu na pokład będziesz mógł uciąć sobie krótką rozmowę z dowódcą Wiewiórek. Jeśli zapytasz go o Roche'a, elf wspomni o pojedynku w lesie. Wówczas na chwilę wcielisz się w postać Iorwetha i pokierujesz nim w potyczce z szefem temerskiego wywiadu. Bez względu na jej rezultat, Iorwethowi uda się zbiec z pola walki. Na koniec rozmowy otrzymasz 1750 PD, zaś statek pożegluje do Aedirn. W ten sposób Akt I-szy dobiegnie końca.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.