Róża pamięci

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Ciaran, w czasie rozmowy przy okazji zadania Zabójcy królów, wspomni ci o roślinie nazywanej "różą pamięci". Po zakończeniu konwersacji będziesz miał kolejną wizję, w czasie której zobaczysz jak Dziki Gon porywa Yennefer. Gdy powiesz o tym Triss, czarodziejka zaproponuje ci swoją pomoc w przywróceniu pamięci.

Opis

Triss powie ci, że wedle słów Cedrika "różę pamięci" można znaleźć w elfickich ruinach położonych w południowej części lasu. Przed wyruszeniem w podróż, czarodziejka zapyta, czy chcesz, aby ci towarzyszyła. Twoja decyzja zmieni nieco przebieg kolejnych zdarzeń, aczkolwiek polecam, abyś wybrał się na miejsce razem z Triss.

Wyprawa z Triss

Kiedy oboje znajdziecie się w elfickich ruinach, zerwij jedyną rosnącą tam różę. Możesz ją podarować Triss. Romantyczną scenę przerwie grupa szabrowników, która postanowiła się obłowić na pozostawionych w dawnej świątyni posągach. Razem z Triss zabronicie im tego procederu, co doprowadzi do dosyć łatwej walki. Na koniec zobaczysz scenę, na której Geralt uratuje Triss przed zabójczym ciosem, po czym ziemia osunie się i oboje wpadniecie do swego rodzaju basenu.

W środku czarodziejka zacznie podziwiać elficką architekturę. W czasie tej rozmowy będziesz mógł doprowadzić do wspólnej kąpieli z Triss (i nie tylko...), choć nic nie stoi na przeszkodzi, abyś jej odmówił. Po chwili miłosnych uniesień kobieta poprosi cię, być porzucił obecne życie i rozpoczął nowe, z nią u boku. Bez względu na to, co odpowiesz, wcześniej będziesz musiał odnaleźć Królobójcę. Po zakończeniu rozmowy warto zajrzeć do leżącej nieopodal księgi, by dowiedzieć się co nieco o Dzikim Gonie. Więcej informacji na ten temat uzyskasz od Jaskra, którego jak zwykle spotkasz w karczmie we Flotsam.

Jeśli wziąłeś z Triss kąpiel, po wszystkim do ruin wejdzie Roche, zaniepokojony twoim nagłym zniknięciem. Jeżeli odmówiłeś, po prostu opuść ruiny, wcześniej rozbijając znakiem Aard jedyną "słabą" ścianę kaplicy. Warto dodać, że poniechanie odrobiny przyjemności z Triss zostanie ci wynagrodzone umiejętnością Odporność na magię.

Tak czy inaczej, rozmowy z szefem Niebieskich Pasów nie unikniesz. Jeśli powiesz, że planujesz znaleźć Królobójcę, zadanie zostanie zakończone, zaś ty otrzymasz 250 PD. Jeśli jednak stwierdzisz, że planujesz zacząć nowe życie z Triss, doprowadzisz w ten sposób do ostrej wymiany zdań, jednak Temerczyk spróbuje zrozumieć twoją decyzję, a misja zostanie zaliczona. Wątek główny będzie kontynuowany w zadaniu Zabójcy królów.

Wyprawa bez Triss

W tym wypadku udasz się do ruin samotnie. Na miejscu zerwij jedyną rosnącą tam różę, nie wpadając przy tym w żadne kłopoty. Idź teraz do karczmy we Flotsam i porozmawiaj z Triss. Czarodziejka stwierdzi, że na przygotowanie odpowiedniego zaklęcia będzie potrzebowała kilku dni. Zapyta cię również, czy nie wolałbyś porzucić życia Wiedźmina i rozpocząć zupełnie nową ścieżkę z nią u swojego boku. Bez względu na twoją odpowiedź, nie unikniesz dalszych poszukiwań Królobójcy. Na koniec porozmawiaj o swoich planach z Rochem. Szef temerskiego wywiadu nie będzie zadowolony, jeśli stwierdzisz, że zamierzasz zacząć nowe życie, jednak po ostrej kłótni postara się zrozumieć twoją decyzję. Wówczas zadanie zostanie zakończone, zaś na twoje konto wpłynie 250 PD. Wątek główny będzie kontynuowany w zadaniu Zabójcy królów.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:
Ostatnia aktualizacja:


Solucja i poradnik do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaBestiariuszBohaterowieCechyEkwipunekGlosariuszMini-gryPrzewodnikUmiejętnościZdolnościZnaki