Śmierć zdrajcy!

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zadanie to otrzymasz zaraz po ukończeniu misji Na rozstajach: Vernon Roche, co oznacza, że w ostatniej fazie Aktu I-ego sprzymierzysz się z szefem temerskiego wywiadu. W ten sposób zamkniesz sobie drogę do wykonania zadania Pływające więżienie, które jest dostępne tylko w przypadku współpracy z Iorwethem.

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt I - Zadania - Śmierć zdrajcy!

1 - drabina. Dzięki niej dostaniesz się na teren posiadłości Loredo.

2 - kaedweński kupiec.

3 - Helena.

4 - wejście przez okno.

5 - wejście przez drzwi na parterze. Klucz posiada stojący w pobliżu i zajęty "własnymi potrzebami" strażnik.

Opis

Cele zadania wyznaczonego przez Roche'a są proste: kaedweński kupiec ma zostać schwytany, a Loredo zabity. Ves wcieli się w rolę prostytutki, dzięki czemu otworzy ci okno i umożliwi element zaskoczenie. Ty natomiast będziesz odpowiedzialny za likwidację zarządcy Flotsam, i to najlepiej "po cichu", co oznacza, że nie powinieneś wyrzynać całej ochrony posiadłości. Proste, prawda?

Udaj się w okolice posiadłości Loredo. Po godz. 20 przy 1 znajdziesz drabinę, która umożliwi ci pokonanie muru. Wkrótce zobaczysz mężczyznę z pochodnią (2) poszukującego prostytuki - to właśnie wspomniany wcześniej kaedweński kupiec. Omiń go lub ogłusz ciosem w potylicę. Odnalezienie Heleny, gdyż tak ma na imię rzeczona kurtyzana, stanie się teraz twoim nowym celem. Uważaj na strażników, którzy na mini-mapie będą oznaczeni czerwonymi strzałkami. Przekradnięcie się obok nich nie powinno stanowić problemu.

Helenę spotkasz w okolicy punktu oznaczonego 3. Prostytutka stwierdzi, że Ves może mieć kłopoty, dlatego powinieneś się pospieszyć. Dowiesz się także, że klucz do drzwi na piętrze jest w posiadaniu matki Loredo i to jej powinieneś złożyć wizytę w pierwszej kolejności. Wejść do budynku możesz dwojako: poprzez platformę i okno (4) lub drzwi na parterze (5), do których klucz ma sikający obok strażnik - ogłuszenie go nie będzie trudne.

Wewnątrz uważaj na różnego rodzaju wiaderka i butelki, których strącenie może zaalarmować pobliskich strażników. Skradając się zlikwiduj kolejnego stróża. W następnym pomieszczeniu natkniesz się na matkę Loredo. Poprosisz ją o klucz do drzwi na piętrze, jednak kobieta nie zamierza go oddać - zamiast tego sypnie ci w twarz garścią fisstechu i zaatakuje sztyletem. Szybko wykonaj efektowne QTE lub zginiesz. Po śmierci staruszki będziesz mógł rozejrzeć się po pomieszczeniu i, co najważniejsze, zabrać z jej ciała klucz. Ruszaj po schodach na pierwsze piętro posiadłości i zrób z niego użytek.

Idź krótkim korytarzem, aż dojdziesz do zakrętu. Przekradnięcie się przez pobliski pokój jest praktycznie niemożliwe, dlatego jeśli nie chcesz wszcząć alarmu, to na razie podaruj sobie wizytę w nim. Poczekaj przy rogu, aż jeden ze strażników wyjdzie z sali i stanie przy oknie. Powal go ciosem w potylicę i ruszaj na górę. Tam będziesz musiał spenetrować małą salę, w której będzie spało dwóch żołnierzy. Zwróć szczególną uwagę, by nie przewrócić żadnego wiaderka, obejdź łóżka i dostań się największej skrzyni, gdzie będzie spoczywać klucz do osobistej komnaty Loredo. Wróć na korytarz starając się nikogo nie obudzić, a następnie udaj się do pokoju zarządcy.

Kiedy tam wejdziesz, Ves ostrzeże cię przed szarżą Loredo. Szybko kliknij LPM, aby dzięki pomyślnemu QTE uniknąć zabójczego ciosu halabardą. W ten sposób rozpocznie się walka z zarządcą Flotsam; niezbyt trudna, trzeba dodać - stalowy miecz + kombinacja znaków Yrden i Quen powinny szybko sprawić, że Loredo opuści ten padół łez. Przy jego zwłokach znajdziesz m.in. Zbroję Shiadhal oraz Klucz królewskiej poczty. Ten ostatni jednak już ci się raczej nie przyda, gdyż zadanie Rzeka tajemnic zapewne zdążyłeś już ukończyć.

Rozwiąż Ves i razem przejdźcie do sąsiedniego pokoju. Znajdziecie tam Moril - elfkę, o której niegdyś wspominał ci Cedric. Po uwolnieniu ciężarna kobieta oprze się na ramieniu Ves, podczas gdy ty będziesz musiał obie osłaniać. Kiedy jednak zlikwidujesz pierwszych wrogów, sprawy się skomplikują - Moril zacznie rodzić. Ves wraz z elfką wycofają się do pokoju Loredo, tymczasem ty będziesz musiał przebić się przez zastępy żołnierzy Loredo i dotrzeć do Roche'a, który wraz z oddziałem Niebieskich Pasów wdarł się już na dziedzienic posiadłości zarządcy.

Kiedy już wyrżniesz sobie drogę na dziedziniec, pomóż ludziom Roche'a pokonać niedobitki straży Loredo. Szef temerskiego wywiadu wyjaśni, że spóźnił się na akcję z powodu pojedynku z Iorwethem. W tym momencie na chwilę przeniesiesz się do poblisku lasu i będziesz sterował Rochem w walce z dowódcą komanda Wiewiórek. Bez względu na to, czy zwyciężysz, dowódca Niebieskich Pasów odejdzie z niczym. Po powrocie do włości Loredo pojawi się Ves i oznajmi, że Moril urodziła chłopca. Wyjaśnij Roche'owi, kim jest kobieta i czyje dziecko właśnie przyszło na świat... Jeden z żołnierzy stwierdzi, że nigdy nie tknąłby elfki, za co możesz uderzyć go w twarz poprzez QTE. To bynajmniej nie koniec problemów. Po chwili okaże się, że po wyjściu Ves dumna matka podcięła sobie żyły. Noworodek, zgodnie z twoją sugestią, zostanie oddany Seherimowi z Bindugi.

Wkrótce potem statek z tobą, Rochem i resztą Niebieskich Pasów wyruszy do Aedirn. Otrzymasz 1750 PD, zaś Akt I-szy zakończy się. Kolejną część opowieści rozpoczniesz w okolicy obozu kaedweńskich wojsk, i to oficjalnie stając się już sojusznikiem Temerczyka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.