Królewska krew

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Filippy Eilhart w czasie rozmowy, którą odbędziesz po zakończeniu misji Narada wojenna.

Eksploracja

Obóz kaedweńskich wojsk

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Iorweth) - Zadania - Królewska krew

1 - Roche.

2 - namiot Henselta.

3 - miejsce, do którego zostaniesz wyprowadzony po rozmowie z Henseltem.

Opis

Jednym ze składników niezbędnych do przyrządzenia leku dla Saskii jest królewska krew. Rozwiązanie wydawałoby się proste - wystarczy upuścić nieco księciu Stennisowi i problem z głowy. Niestety, kiedy udasz się z prośbą do aedirńskiego sukcesora (zawsze rezyduje w swojej komnacie w Kasztelu Trzech Ojców), ten uniesie się dumą i odmówi pomocy. W tym momencie nie pozostanie ci nic innego, jak czekać na rozwój wypadków.

Kiedy w ramach zadania Gdzie jest Triss Merigold? przyniesiesz Filippie chustę ukochanej, na zewnątrz usłyszysz głośne krzyki. Po wyjściu na zewnątrz okaże się, że to chłopi wzniecili zbunt, ponieważ po mieście rozniosła się plotka, że za otruciem Saskii stoi książę Stennis. Pędź czym prędzej do Kasztelu Trzech Ojców, gdzie Iorweth zrelacjonuje ci całą sytuację. Wygląda na to, że chłopstwo chce zlinczować Stennisa, dlatego będziesz musiał przeprowadzić bardzo szybkie śledztwo.

Będąc w Kasztelu warto porozmawiać z kilkoma osobami:

  • Chłopi - dowiesz się od nich, że pierwszy o sprawie doniósł niejaki Wicek Borowik. Posługacz jest teraz pod strażą Scoia'tael, dlatego będziesz miał okazję go przesłuchać. W ten sposób rozpoczniesz zadanie Ściany mają uszy.
  • Ogden - ludwisarz powie ci, że osobiście stworzył kielich Saskii, co teoretycznie wyklucza przypuszczenia Geralta o to, że zatrute było naczynie, a nie wino. W praktyce ktoś mógł jednak podrobić puchar Saskii. Sprawdzenie tego jest celem nowego zadania - Podejrzany: Thorak.
  • Książę Stennis - straż nie będzie chciała cie wpuścić do jego komnaty, jednak pomyślne zastosowanie znaku Axii na komendancie Biggerhornie powinno załatwić sprawę. Ksiażę oczywiście będzie się bronił przed zarzutami, co jednak nie znaczy, że nie spróbuje cię przekupić, abyś stanął po jego stronie.
  • Zoltan, Jaskier, Johlan - przedstawią ci różne wersje na temat tego, dlaczego książe (nie) mógł otruć Saskii.

Niestety, nie zdążysz porozmawiać ze wszystkimi, dlatego musisz dokonać wyboru, z kim porozmawiasz. Kiedy opuścisz Kasztel i później do niego wrócisz, sytuacja będzie zmierzać ku rozwiązaniu. Chłopstwo zacznie napierać, a Stennis wyjdzie z komnaty, by rzec kilka słów na swoją obronę i poddać się pod osąd Saskii - jeśli ta oczywiście wyzdrowieje. Geralt też będzie miał swoje trzy grosze do dorzucenia, w zależności od tego, z kim rozmawiałeś i czy wykonałeś wyżej linkowane zadania. Ostateczna decyzja będzie należała do ciebie. Możesz:

  • Pozwolić chłopom zlinczować Stennisa.
  • Stwierdzić, że księciu należy się sprawiedliwy sąd, co doprowadzi do wtrącenia syna Demawenda do vergeńskich lochów.

Jeśli Stennis zginął, będziesz mógł zabrać nieco jego krwi, wskutek czego zadanie zakończy się, a ty zyskasz 1000 PD. W przeciwnym wypadku czeka cię jeszcze trochę wysiłku, bowiem jedynym "dostępnym" królem w pobliżu pozostanie... Henselt. Idź do Filippy i kontynuuj zadanie Gdzie jest Triss Merigold?, dzięki czemu przedostaniesz się do obozu kaedweńskich wojsk.

Po spotkaniu z Shilardem i zabiciu Vanhemara, poproś Roche'a (1) o pomoc w przedostaniu się do namiotu Henselta. As Niebieskich Pasów zgodzi się wywieźć w pole kilku strażników. Idź za nim do obozowiska i kiedy Roche poleci ci się schować, ukryj się za pobliską stertą beczek. Agent wyciągnie większość straży z koszar pod pretekstem potyczki z Nilfgaardczykami. Kiedy żołnierze opuszczą obóz, przedostań się na tyły kwatery Henselta (2) - oczywiście idąc za namiotami Kaedweńczyków, a nie główną ścieżką. Na miejscu dostrzeżesz stertę beczek. Rozbij je znakiem Aard, co zmusi strażników strzegących króla to sprawdzenia źródła hałasu. Tymczasem ty skieruj się do środka namiotu władcy Kaedwen.

Rozmowa z Henseltem, kiedy ten będzie miał miecz przy gardle, będzie bardzo interesująca. Król ostatecznie zgodzi się podarować ci fiolkę swojej krwi, tym bardziej gdy obiecasz mu, że zdejmiesz klątwę powstrzymującą kaedweńskie wojska przed szturmem na Vergen. Bez względu na twoje motywy, Henselt wyśle z tobą żołnierza, aby bezpiecznie odeskortował cię poza obóz (3). Zadanie zostanie zakończone, a ty staniesz się bogatszy o 1000 PD oraz umiejętność Dziecko nocy. Tę ostatnią otrzymasz jednak tylko w przypadku, gdy udało ci się dostać do namiotu króla bez podniesienia alarmu.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.