Oblężenie Vergen

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zadanie to otrzymasz po rozmowie z Filippą Eilhart, zaraz po ukończeniu misji Wieczna bitwa.

Eksploracja

Vergen

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Iorweth) - Zadania - Oblężenie Vergen

1 - dom Filippy.

2 - Brama Mahakamska.

3 - zawór oleju.

4 - wewnętrzna brama.

5 - wewnętrzne mury.

6 - wejście do sekretnych tuneli pod Vergen.

9 - drabina.

10 - mechanizm bramy.

Tunele pod Vergen

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Iorweth) - Eksploracja - Tunele pod Vergen

7 - przejście do Vergen.

8 - walka z Detmoldem.

Opis

Po opuszczeniu domu Filippy zauważysz, że na ulicach Vergen nastąpiła już pełna moblizacja: mieszkańcy zwinęli kramy, ustawili barykady, zaś rekruci będą szkolić się do walki. Ruszaj pod Brame Mahakamską (2), gdzie już czeka na ciebie Zoltan.

W czasie rozmowy dowiesz się, że krasnolud przyjął "honory" dowódcy. Pogawędkę przerwie wam szturm kaedweńskiej piechoty. Zoltan zarządzi, by wylać na nich olej. Krasnolud otworzy zawór z lewej strony, podczas gdy ty będziesz musiał zrobić to samo ze strony prawej. Pokonaj po drodze kilku Kaedweńczyków i szybko klikając LPM, otwórz zbiorniki z gorącą cieczą (3). Gdy to zrobisz, wracaj do Zoltana (2).

Twój towarzysz stwierdzi, że Kaedweńczycy niedługo przełamią tutaj opór, w związku z czym nakaże odwrót za wewnętrzną bramę (4). Podczas rozmowy z nim, a potem z Sheldonem Skaggsem, zyskasz odpowiednio 300 i 200 PD. Następnie z całą kompanią udaj się na mury (5), gdzie Saskia rozpocznie przemowę. Gdy skończy, Kaedweńczycy ruszą po drabinach na blanki. Będziesz musiał teraz odeprzeć atak kilkunastu żołnierzy, co jednak nie powinno być specjalne trudne. Szczególnie przydatne mogą okazać się grupowe ciosy konczące, jeśli masz do nich dostęp. W przypadku żołnierzy stojących blisko krawędzi muru warto stosować znak Aard, który zrzuci ich na dół i rzecz jasna zabije.

Po odparciu pierwszego ataku zagadnie cię Zoltan. W czasie krótkiej rozmowy otrzymasz 400 PD. Po chwili ludzie Henselta przypuszczą kolejny atak. Likwiduj jednego po drugim, az do momentu, gdy żołnierze wroga przestaną wspinać się po drabinach. Wówczas Saskia powie ci, że wysłała do tuneli pod Vergen grupę zwiadowców, by zabezpieczyli przejście przed ewentualnym atakiem z tamtej strony. Niestety, oddział nie powrócił, dlatego Smokobójczyni zechce zbadać sprawę osobiście, a ty będziesz jej towarzyszył.

Ruszaj za Saskią, aż dojdziecie do wejścia do tuneli (6). Tam zastaniecie kilku najemników, których zabicie nie powinno stanowić wyzwania. Nieco dalej (8) spotkasz jednak Detmolda - nadwornego maga Henselta - wraz z małą świtą. Uważaj na czarodzieja, gdyż potrafi ciskać kulami ognia i błyskawicami, jednak skup się na jego pomagierach. Gdy zabijesz wszystkich, Detmold uderzy w ciebie potężnym zaklęciem i niemal zabije. Przed śmiercią uratuje cię Saskia, która... zamieni się w smoka. Czarodziej ucieknie teleportem, zaś ty będziesz mógł zadać "Smokobójczyni" kilka pytań. Dowiesz się m.in. tego, że to ona pomagała Aryanowi La Valette'owi, gdy Foltest oblegał jego twierdzę.

Po zakończeniu rozmowy wracaj do Vergen (7). Zaraz po wyjściu z tuneli spotkasz Zoltana. Jeśli w zadaniu Gdzie jest Triss Merigold? pomogłeś parze trolli w pogodzeniu się, stwory przyjdą ci teraz z pomocą w walce ze "złymi Kaedwenami". Niestety, to koniec dobrych wiadomości. Henselt postanowił osobiście poprowadzić szturm, a to drastycznie obniżyło morale aedirńskich oddziałów. Biegnij na mury (5). Tam Saskia wygłosi płomienną mowę, która przywróci w obrońcach miasta wiarę w zwycięstwo. Kiedy skończy, otrzymasz 400 PD, a Kaedweńczycy ponownie wejdą na drabiny. Wówczas na placu bitwy pojawi się Iorweth z komandem elfich łuczników. Salwa jego żołnierzy mocno przetrzebi szeregi wroga. Z drugiej strony, Detmold solidnie nadwyręży swoimi czarami bramę. Zoltan stwierdzi, że jest w stanie ją naprawić, dlatego w tym momencie obaj ruszycie w jej kierunku (10). Ponadto otrzymasz 200 PD.

Podążaj za Zoltanem, zejdź w dół po drabinie (9) i udaj się na spotkanie z Iorwethem. Po krótkiej rozmowie całą trójką ruszycie w okolicę mechanizmu bramy (10). Krasnolud zamknie wrota, przez co Henselt z częścią wojska zostanie zamknięty wewnątrz Vergen. To zmusi władcę Kaedwen do poddania się. A ty uzyskasz kolejne 600 PD.

W kolejnej scenie zobaczysz negocjacje Henselta z Filippą i Saskią. Król zgodzi się zrzec pretensji do Górnego Aedirn i zaakceptować istnienie wolnego państwa. Władca Kaedwen złoży na to stosowną przysięgę, zaś w sprawie formalności obie strony zgodzą się je dopełnić podczas zbliżającego się zjazdu w Loc Muinne. Saskia zażąda jeszcze jednej rzeczy: egzekucji Detmolda. Czarodziej zostanie ścięty za zbrodnię wojenną i negocjacje zakończą się.

Po chwili Iorweth odciągnie cię na bok i stwierdzi, że ostatnie żądanie Saskii nie było w jej stylu. Niepokojąco jawią się także słowa Filippy, która stwierdziła, że mówią ze Smokobójczynią "jednym głosem". Obie kobiety przeteleportują się do Loc Muinne, zanim zdążysz o cokolwiek zapytać. Wraz z Iorwethem postanowicie przeszukać dom Filippy w poszukiwaniu jakichkolwiek wskazówek.

Wewnątrz, w jednej ze skrzyń, natkniesz się na księgę zatytułowaną Jady i trucizny. W środku odnajdziesz recepturę lekarstwa Saskii, w której nie będzie róży pamięci... Najwyraźniej czarodziejka użyła kwiatu, by rzucić na Smokobójczynię zaklęcie kontroli umysłu. Mając w ręku Saskię Filippa zyska niezwykłą przewagę podczas konferencji w Loc Muinne, dlatego wraz z elfem postanowicie, że musicie udać się tropem czarodziejki. Po pożegnaniu się z Jaskrem i Zoltanem, którzy zostaną w Vergen, Geralt i Iorweth wyruszą w podróż do Loc Muinne. I tak oto Akt II dobiegł końca.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.