Podziemne życie

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Po zakończeniu narady wojennej i otruciu Saskii, Filippa prygotuje listę składników niezbędnych do wyleczenia Smokobójczyni. Wśród nich znajduje się roślina o nazwie nieśmiertelnik, rosnąca jedynie w ciemnych i wilgotnych miejscach - takich jak krasnoludzkie kopalnie. Rozmowa z czarodziejką zapoczątkuje to zadanie.

Eksploracja

Kopalnia w Vergen

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Iorweth) - Zadania - Podziemne życie

1 - wyjście na powierzchnię.

2 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Klucz do górnego szybu, Pierwszą mapę Balina oraz Dziennik Balina I.

Nieopodal znajduje się również pierwszy tunel, który musisz zawalić w ramach zadania Hej, w kopalni praca wre.

3 - drzwi górnego szybu. Otworzysz je kluczem znalezionym przy zwłokach (2).

4 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Klucz do środkowego szybu, Drugą mapę Balina oraz Dziennik Balina II.

Nieopodal znajduje się również drugi tunel, który musisz zawalić w ramach zadania Hej, w kopalni praca wre.

5 - drzwi środkowego szybu. Otworzysz je kluczem znalezionym przy zwłokach (4).

6 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Klucz do dolnego szybu, Trzecią mapę Balina oraz Dziennik Balina III.

7 - drzwi środkowego szybu. Otworzysz je kluczem znalezionym przy zwłokach (6).

8 - bitwa z kaczerbem. Po walce będziesz mógł stąd zabrać nieśmiertelniki oraz zawalić trzeci i ostatni tunel trupojadów (zadanie Hej, w kopalni praca wre).

10 - zwłoki Balina. Znajdziesz przy nich Klucz do magazynu, Czwartą mapę Balina oraz Dziennik Balina IV.

11 - magazyn. Otworzysz go kluczem znalezionym przy zwłokach Balina (10). W środku znajdziesz m.in. Solidny miecz stalowy z Dol Blathanna.

Opis

Na początek udaj się do karczmy w Vergen, gdzie przy jednym stole będą biesiadować Zoltan, Yarpen, Jaskier, Sheldon i Cecil Burdon. Rozmowa z krasnoludami jest jedną z zabawniejszych w grze, dlatego warto rozwinąć wszystkie tematy i wypytać kompanów m.in. o powody poparcia dla Saskii. W końcu jednak pogawędka zejdzie na poszukiwania nieśmiertelnika i miejscową kopalnię, zamkniętą z powodu nagłego pojawienia się tam potworów. Po krótkiej wymianie zdań dojdziecie do wniosku, że najlepiej skierować się do szybu całą kompanią i oczyścić go z plugastwa, które się tam zalęgło - a przy okazji zdobyć niezbędne do wyleczenia Saskii ziele. To rozpocznie nowe zadanie poboczne - Hej, w kopalni praca wre.

Przed udaniem się do kopalni warto zajrzeć na Plac Rhundurina i nabyć u Felicii Cori książki dostarczające wiedzę na temat trupojadów oraz kaczerbów. To właśnie te potwory zasiedliły wyrobisko, dlatego przed spotkaniem z nimi przyda ci się odrobina wiedzy na ich temat. Zaopatrz się również w przynajmniej 3 petardy o nazwie Kartacz, których będziesz potrzebować do ukończenia zadania Hej, w kopalni praca wre. Tak wyposażony ruszaj na spotkanie z towarzyszami, którzy już czekają przed wejściem do vergeńskiej kopalni. Sheldon otworzy szyb, po czym cała czwórka zagłębi się w podziemne korytarze.

W środku będzie bardzo ciemno, dlatego niezwykle przydatny okaże się eliksir o nazwie Kot. Kopalnia jest obecnie zamieszkiwana przez całe hordy zgnilców i pożeraczy zwłok. Walka z nimi nie jest specjalnie trudna, jednak należy pamiętać o jednej rzeczy: potwory te wybuchają w momencie śmierci, dlatego po zadaniu ostatecznego ciosu najlepiej odskoczyć w bok.

Kopalnia jest podzielona na kilka zamkniętych części, któych nie otworzysz bez odpowiednich kluczy. Pierwszy z nich, do drzwi górnego szybu, znajdziesz przy zwłokach krasnoluda (2). Natkniesz się tam również na pierwsza mapę Balina oraz pierwszą stronę z dziennika sztygara, który dostarczy ci nieco informacji na temat wydarzeń, które miały miejsce w kopalni na chwilę przed atakiem drapieżnych potworów. Znalezionym kluczem otworzysz drzwi oznaczone 3.

Kolejny klucz, tym razem do drzwi środkowego szybu, znajdziesz przy zwłokach w miejscu oznaczonym 4. Otworzysz nimi drzwi 5. Przy wspomnianych szczątkach górnika natkniesz się również na drugą mapę oraz stronę z dziennika Balina.

Ostatni klucz, otwierający dolny szyb (7), odnajdziesz przy zwłokach w 6, razem z trzecią mapę i kolejną stroną z dziennika Balina.

Wreszcie w 8 czeka cię nieco poważniejsza potyczka. Geralt zwoła krasnoludy, bowiem na waszej drodze stanie najtrudniejszy przeciwnik - kaczerb. Podczas gdy krasnoludy zajmą się likwidowaniem zwykłych zgnilców (te również będą się co jakiś czas pojawiać), ty skup się na głównym wrogu. Kaczerb nie należy do zwrotnych potworów, dlatego szybkie zmiany kierunku i ataki od tyłu są kluczem do zwycięstwa w tej bitwie. Oczywiście możesz próbować ogłuszyć przeciwnika znakiem Aard lub schwytać go w pułapkę Yrden, choć efektywność tej metody zależy od tego, jak wiele punktów umiejętności inwestujesz w magiczne drzwko rozwoju.

Tak czy inaczej, kaczerb padnie trupem, a ty będziesz mógł zebrać rosnące wkoło nieśmiertelniki i zakończyć to zadanie, dzięki czemu na twoje konto wpłynie 1000 PD. Przed opuszczeniem tej kawerny nie zapomnij zawalić pobliskiego tunelu trupojadów - najprawdopodobniej ostatniego, jaki musisz zlikwidować w ramach zadania Hej, w kopalni praca wre.

W tym momencie mógłbyś już spokojnie opuścić kopalnię, ale jest jeszcze coś. Idź tunelem do wyrobiska oznaczonego 9, uważając po drodze na pułapki - rozłozono ich naprawdę sporo. Na miejscu odnajdzisz zwłoki samego Balina oraz jego ostatnią mapę i zapiski, dzięki którym poznasz finał ataku trupojadów na kopalnię. Przy zwłokach sztygara znajdziesz również klucz do magazynu (10). Warto go odwiedzić, bowiem w środku znajdziesz m.in. Solidny miecz stalowy z Dol Blathanna - prawdopodobnie najlepszy stalowy oręż, jaki mógłbyś obecnie mieć.

Po przeszukaniu magazynu możesz spokojnie opuścić kopalnię (1). Twoi kompani podziękują ci za wspólną zabawę, po czym rozejdą się. Spotkasz ich potem w vergeńskiej karczmie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.