Wieczna bitwa

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Filippy Eilhart w czasie rozmowy, którą odbędziesz po zakończeniu misji Narada wojenna.

Opis

Jedno z głównych zadań w tym akcie polega na zdjęciu klątwy krwi, którą aktywował Henselt. Filippa, po konsultacji z mającą doświadczenie w tych sprawach Franceską Findabair, dojdzie do wniosku, że jedyną szansą będzie odwrócenie losów bitwy. Aby tego dokonać musisz zdobyć przedmioty związane z rzezią pod Vergen - symbole wiary, odwagi, nienawiści oraz śmierci. Odszukaniem pierwszych dwóch zajmie się Filippa, kolejne dwa przypadną tobie. W związku z tym otrzymasz dwa zadania:

  • Symbol nienawiści - jego celem jest zdobycie miecza Vandergrifta, który obecnie znajduje się w posiadaniu obłożnie chorej Saskii.
  • Symbol śmierci - jego celem jest odnalezienie sztandaru Burej Chorągwi, pozostawionego w krasnoludzkich katakumbach na północ od Vergen./li>

Po zdobyciu obu artefaktów wróć do Filippy. Czarodziejka podaruje ci medalion oraz zbroję Seltkirka. Nie pozostaje ci więc nic innego, jak skierować się do wnętrza Mgły i spróbować zdjąć klątwę. Przed odejściem Filippa przestrzeże cię jeszcze przed wzmożoną aktywnością upiora Domokrążcy, który znacznie się zmienił. Pamiętaj również o tym, by przed opuszczeniem Vergen załatwić wszystkie niedokończone sprawy, włącznie z zakupem interesujących cię przedmiotów, np. schematów. Po zakończeniu tej misji nie będziesz miał bowiem już takiej możliwości.

We Mgle

Zaraz po wejściu do Mgły posiądzie cię duch Aedirńczyka. Twoim celem będzie zdobycie sztandaru, tj. pokonanie walczącego nieopodal draugira. Jako zjawa będziesz mógł jedynie używać miecza - atakować i parować. Osoby, które inwestowały dużo w drzewko szermierza, będą mogły ponadto skorzystać z niektórych specjalnych zdolności, co uczyni potyczkę łatwiejszą.

Gdy pokonasz dowódcę oddziału Henselta, znajdziesz się w ciele żołnierza kaedweńskiej armii. Tym razem spełnisz rolę posłańca, który musi dostarczyć swojemu komendantowi wiadomość o stanie wojsk. Zadanie jest zasadniczo proste: musisz przebiec przed długi wąwóz i chować się za barykady, gdy tylko usłyszysz, że łucznicy posyłają w twoją stronę grad strzał. Pamiętaj przy tym, by nie zostawać zbyt długo przy jednej barykadzie, bowiem nie wytrzyma ona więcej niż dwóch salw łuczników. Na koniec kaedweński oficer rozkaże wstrzymać ostrzał i pozwoli ci dostarczyć wieści.

Draug nie będzie zadowolony z wieści, które przynosisz. Wówczas dojdzie do ostrej rozmowy pomiędzy nim a Sabriną Glevissig, po czym dowódca ruszy do boju, zaś czarodziejka skontaktuje się ze swoimi współpracowniczkami z Loży. Kobiety zgodzą się pomóc Sabrinie w sprowadzeniu na pole bitwy roju meteorów, który zniszczy obie armie i doprowadzi w tej wojnie do status quo.

Po chwili posiądze cię kolejny duch, i to nie byle jaki - wcielisz się w zjawę Seltkirka. Idź cały czas przed siebie i pokonaj dwie grupy Kaedweńczyków. Niedługo potem duch opuści twoje ciało i wyzwie na pojedynek Vandergrifta. Będąc już we własnej osobie, Geralt przekona zjawę, by pozwoliła mu walczyć z draugiem. Seltkirk ostatecznie zgodzi się, a ty rozpoczniesz finałową potyczkę tego zadania.

Walka z draugiem

Twój przeciwnik będzie miał sporo PŻ, a także dodatkowe punkty tarczy, którą będziesz musiał zniszczyć, jeśli spróbujesz atakować drauga od tyłu. W tej walce nie będzie żadnych QTE, ale i tak musisz przede wszystkim uważać na trzy specjalne ataki upiora:

  • Deszcz strzał - tego ataku draug używa najczęściej. Gdy usłyszysz, że krzyczy "łucznicy!", schowaj się w najbliższym bezpiecznym miejscu poza zasięgiem potwora.
  • Meteor - kolejny często używany atak. Gdy zobaczysz na ziemi czerwony okrąg, natychmiast uciekaj poza jego zasięg. Po chwili w tym miejscu uderzy potężna kula ognia, która zadaje poważne obrażenia. Lepiej nie daj się trafić.
  • Trąba powietrzna - zdarza się dość rzadko, ale ma poważne konsekwencje. W tym wypadku draug rozpadnie się na części i stworzy trąbę powietrzną, która zacznie krążyć po polu bitwy. Znajdź schronienie i upewnij się, że nie stoisz na drodze upiora, bowiem zaryzykujesz spore obrażenia.

Oprócz tego, draug będzie atakował w standardowy sposób i czasami szarżował. Jego ciosy są bardzo bolesne, dlatego lepiej ich unikać. Postaraj się utrzymywać przez cały czas trwania bitwy znak Quen. Najlepszą taktyką na pokonanie drauga będzie oczywiście stosowanie pułapek Yrden. Kiedy upiór zostanie unieruchomiony, zadaj mu kilka mocnych ciosów i uciekaj. Powtarzaj procedurę aż do momentu, gdy potwór zostanie pokonany.

Po walce automatycznie uzyskasz Trofeum z drauga oraz komponenty niezbędne do stworzenia Zbroi drauga - Magiczną osnowę, esencję drauga oraz kawałek pancerza drauga. Jeśli przed zdjęciem klątwy nie kupiłeś schematu tej zbroi, nie powinieneś się martwić - już na początku Aktu III-ego będziesz mógł uzyskać o wiele lepszy pancerz. Tymczasem zobaczysz Sabrinę, która topi pole bitwy w morzu ognia. Wówczas posiądzie cię duch Pasterza, przy pomocy którego musisz zaprowadzić swoich żołnierzy do wyjścia z Mgły. Gdy tego dokonasz, zobaczysz scenę, na której Henselt skazuje Sabrinę na śmierć i nakazuje swoim wojskom odwrót. Klątwa zostanie zdjęta, a ty zobaczysz kolejną wizję z przeszłości, która zaktualizuje zadanie Zabójcy królów.

Obudzisz się w domu Filippy. Nie będzie czasu na wyjaśnienia, bowiem kaedweńska armia podchodzi już pod mury krasnoludzkiego miasta. Otrzymasz ostatnie zadanie w tym Akcie - Oblężenie Vergen.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.