Z drżącym sercem

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Po zakończeniu misji Narada wojenna przed karczmą w Vergen spotkasz Ele'yasa. Elf opowie ci o morderstwach mężczyzn, których niedawno dokonano w mieście, wyglądających na robotę sukkuba. Rozmowa zainicjuje to zadanie.

Eksploracja

Okolice Vergen

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Iorweth) - Zadania - Z drżącym sercem

1 - Vergen.

2 - krasnoludzkie katakumby.

Krasnoludzkie katakumby

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Iorweth) - Eksploracja - Krasnoludzkie katakumby

3 - wyjście na powierzchnię.

4 - ciało. Po rozwinięciu bandaży znajdziesz przy nim srebrny miecz Los.

5 - zwłoki ofiary sukkuba.

6 - duch Ekharta Hennessy'ego. Patrz zadanie Symbol śmierci.

Opis

Ele'yas stwierdzi, że ciała ofiar znaleziono pośród ruin spalonej wioski, która znajduje się na zachód od Vergen. Udaj się tam o dowolnej porze dnia, ale miej na uwadze, że w nocy spotkasz tam kilka upiorów. Tak czy inaczej poczujesz woń siarki, co niechybnie oznacza obecność sukkuba. Z braku innych możliwości, Geralt podejmie decyzję o zbadaniu zwłok ostatniej ofiary morderstwa. W tym celu będziesz musiał udać się do krasnoludzkich katakumb (2), jednak wcześniej koniecznie odwiedź Felicię Cori (spotkasz ją na targu przy Bramie Mahakamskiej) i zakup Narzędzia chirurgiczne - przydadzą się wkrótce. Wyprawę do miejsca pochówku najlepiej połączyć z misją Symbol śmierci.

Zwłoki ostatniej ofiary sukkuba znajdziesz w niszy oznaczonej 5. Oględziny ciała wskażą na liczne rany szarpane, ale zauważysz coś jeszcze - kawałek metalu. Jeśli zgodnie z wcześniejszą sugestią zakupiłeś narzędzia chirurgiczne, będziesz mógł go teraz wydobyć - okaże się pomocny w dalszej części zadania; otrzymasz również umiejętność Lekcja anatomii. Przy zwłokach natkniesz się również na tomik poezji Jaskra. Odnieś go do jej autora, którego jak zwykle spotkasz w karczmie w Vergen.

Jaskier będzie wdzięczny za zwrot zbioru jego poezji. Gdy zaoferuje ci spełnienie przyslugi, Geralt bez wahania poprosi go o napisanie wiersza, który mógłby wywabić sukkuba. Bard będzie miał pewne opory, ale zgodzi się. Wówczas zapadnie decyzja o spotkaniu o północy w ruinach spalonej wsi. Odpocznij więc do końca dnia i ruszaj na miejsce.

Jaskier nie zawiedzie i zjawi się w spalonej wiosce o czasie. Nie będzie zachwycony tym, że sukkub zabił wszystkich swoich poprzednich kochanków, jednak mimo wszystko nie wycofa się. W tym momencie to właśnie ty wcielisz się w postać minstrela i będziesz musiał wyśpiewać poemat, który poruszy demona. Całość powinna przybrać następujący kształt:

Gdyby nasze ciała mogły pieśń ułożyć,
spytałoby me serce twoje białe dłonie
czy zechcą je zatrzymać,
gdy mą pierś otworzysz?

Wówczas nieopodal otworzy się właz do ukrytej piwniczki. Możesz tam zejść (wciąż jako Jaskier) lub pójść po Geralta. W zasadzie nie ma to większego znaczenia, ponieważ już jako Wiedźmin, i tak będziesz musiał zejść na dół. Różnica polega jedynie na tym, że Jaskier może zaznać kilku upojnych chwil z sukkubem lub pokornie wrócić do miasta.

Tak czy inaczej, na dole spotkasz demona o dosyć pokojowym nastawieniu. Sukkub wyzna ci, że nie zabija mężczyzn, bowiem odciąłby się w ten sposób od źródła sił witalnych, które wysysa ze swoich kochanków. Mordercą może być... Ele'yas - elf, który zakochał się w sukkubie, lecz nie mogąc spełnić swojej miłości, najwyraźniej postanowił zabić "konkurencję" i upozorować wszystko w taki sposób, by wyglądało to na robotę rogatej kobiety. Jeśli wierzysz w wersję demona, wróć do Ele'yasa. Jeśli nie, zabij sukkuba i również udaj się na spotkanie z elfem.

Jeśli pozbyłeś się demona, zadanie zostanie zakończone, a ty otrzymasz stalowy miecz Angivare oraz 200 PD. W przypadku oskarżenia Ele'yasa o dokonanie morderstw sprawy nieco się skomplikują. Twój zleceniodawca będzie się oczywiście bronił; możesz mu uwierzyć i zabić sukkuba, po czym wrócić do elfa i zgarnąć w/w nagrodę. Alternatywna opcja pojawi w momencie, kiedy wydobyłeś z ciała ostatniej ofiary kawałek metalu. Wówczas będziesz mógł go użyć jako dowodu przeciwko wojownikowi, który następnie okaż Iorwethowi - dowódcę Wiewiórek spotkasz najczęściej w jego domu w Vergen. Twój kompan porówna fragment metalu z ostrzem Ele'yasa, co wykaże, że to elf stoi za zbrodniami. Niestety, Ele'yas w międzyczasie ulotni się w miasta, co teoretycznie uniemożliwi ci wymierzenie sprawiedliwości. Udaj się więc do sukkuba po nagrodę.

W praktyce, gdy dotrzesz do spalonej wioski, zostaniesz zaatakowany przez Ele'yasa. Zabij elfa w nierównym pojedynku, a następnie zejdź do piwniczki. Demonica zaproponuje ci "nieziemskie doznania", jednak możesz odmówić. Otrzymasz również 200 PD oraz dostęp do pobliskiej skrzyni, w której znajdziesz eliksir o nazwie Gawron oraz Zbroję Thyssena.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.