Droga ku natchnieniu

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Kiedy w ramach zadania Klątwa krwi udasz się na spotkanie z Natchnionym, na swojej drodze spotkasz żołnierzy walczących ze zgnilcami. Po bitwie automatycznie otrzymasz to zadanie.

Eksploracja

Okolice obozu Kaedweńczyków

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Vernon Roche) - Zadania - Droga ku natchnieniu

1 - żołnierze walczący ze zgnilcami.

2 - chata Natchnionego.

3 - ołtarz Sabriny.

 

Opis

W drodze do chaty Natchnionego, w jednym z dwóch miejsc (1), natkniesz się na grupę żołnierzy walczących ze zgnilcami. Pomóż im zabić potwory, chociaż to, czy przeżyją, nie jest tak naprawdę istotne. Jeśli przetrwa przynajmniej jeden Kaedweńczyk, to podaruje ci 400 orenów i poprosi o zaniesienie ich Natchnionemu, bowiem kompania ma dość wrażeń na jeden dzień i woli wrócić do obozu. Jeżeli wszyscy zginą, pieniądze znajdziesz przy zwłokach.

Kontynuuj swoją wędrówkę do chaty wieszcza. W jej pobliżu zostaniesz zaatakowany przez kilka harpii, jednak jeśli przebiegniesz przez granicę świec, to będziesz bezpieczny. Jeśli jednak będziesz już dość mocny, by uporać się z potworami, to zrezygnuj z ucieczki i rozpraw się z ptaszydłami na miejscu.

Natchniony na początku rozmowy odniesie się do kwestii żołnierzy, których uratowałeś (lub nie) i datku, jaki dla niego nieśli. Możesz mu oddać pieniądze i tym samym zyskać sobie przychylność Natchnionego, dzięki temu ten powie ci, że włócznia Yahona znajduje się w posiadaniu sprzedawcy relikwii z obozu Kaedweńczyków, a zadanie zostanie zaliczone. Jeśli nie chcesz oddawać starcowi orenów, możesz zostać... wyznawcą kultu Sabriny Glevissig. Jest to rozwiązanie o wiele ciekawsze i nie wymagające poniesienia jakichkolwiek kosztów, toteż sugeruje je wybrać. W tym wypadku będziesz musiał udać się do kapliczki czarodziejki (3), wypić daną przez Natchnionego miksturę i przeżyć "objawienie". Proste, prawda?

Udaj się więc na wskazane miejsce (3) i medytuj do godz. 20:00. Wówczas wypij miksturę, po której zaśniesz, a twoje sny będą bardzo osobliwe. Zobaczysz gigantycznego kurczaka i przerośnięte grzyby. Gdy się do nich zbliżysz, wizja zakończy się, a ty obudzisz się na klifie ponad ołtarzem. Zabierz porzucone nieopodal Notatki Natchnionego I i zeskocz na dół. Udaj się z powrotem do Natchnionego (2) i opowiedz mu szczegółowo o swoim śnie.

Wieszcz stwierdzi, że ostatnio nawiedzały go podobne wizje... Niemniej, w ten sposób udowodniłeś, że jesteś godny zaufania. Natchniony powie ci, że poszukiwana przez ciebie włócznia znajduje się w rękach sprzedawcy relikwii z obozu Kaedweńczyków. Zadanie zakończy się pomyślnie, a poszukiwania broni Yahona będziesz kontynuował w ramach misji Klątwa krwi.

Na koniec warto dodać, że z notatek Natchnionego (drugą i trzecią część znajdziesz w jego chacie) wynika, że tak naprawdę to on jest mężczyzną, który skrócił męki Sabriny - tajemniczym Yahonem. Stąd jego słowa, że kaedweński żołnierz "już nie zyje", nabierają głębszego sensu.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.