Symbol śmierci

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zadanie to otrzymasz w czasie pierwszej rozmowy z Detmoldem, która jest związana z misją Teoria spisku.

Eksploracja

Dolina Pontaru

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Vernon Roche) - Zadania - Symbol śmierci

1 - wejście do Mgły.

2 - wyjście z Mgły.

3 - Skalen Burdon, Yarpen Zigrin.

4 - tunel łączący Vergen z lasem.

5 - wejście do krasnoludzkich katakumb.

Krasnoludzkie katakumby

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt II (Vernon Roche) - Eksploracja - Krasnoludzkie katakumby

6 - wyjście na powierzchnię.

7 - ciało. Po rozwinięciu bandaży znajdziesz przy nim srebrny miecz Los.

8 - duch Ekharta Hennessy'ego.

 

Opis

W trakcie rozmowy z doradcą Henselta dowiesz się, że do odczynienia klątwy będziesz potrzebować czterech przedmiotów związanych z feralną bitwą. Jednym z nich jest symbol śmierci, a konkretnie - sztandar Burej Chorągwi. Niestety, przedmiot ten znajduje się po drugiej stronie Mgły, dlatego okazja do jego zdobycia pojawi się dopiero wtedy, gdy z pomocą Detmolda i amuletem Sheali de Tancarville będziesz mógł przedostać się przez obłożony klątwą obszar. Szczegóły znajdziesz w opisie zadania Klątwa krwi, który pokrywa się z niniejszą misją.

Będąc już po drugiej stronie Mgły udaj się wraz z Zoltanem do Vergen. Przy głównej bramie (3) natkniesz się na Skalena Burdona i Yarpena Zigrina. Po krótkim powitaniu przejdź do rzeczy, tj. do kwestii poszukiwanych przez ciebie przedmiotów. Skalen zauważy, że sztandar Burej Chorągwi został pochowany wraz z poległymi Kaedweńczykami w krasnoludzkich katakumbach położonych na północ od miasta. Skorzystaj z tunelu (4), by opuścić Vergen, a następnie udaj się do grobowca (5). Po drodze uważaj na bandytów, którzy nie omieszkają zaatakować zagubionego wędrowca, lecz są stosunkowo łatwi do zabicia.

W katakumbach zmierzysz się z kilkoma upiorami - pomocny może okazać się olej wspomagający twoje srebrne ostrze w walce z nimi. Warto przejść się po wszystkich pomieszczeniach krypty. Większość z nich jest zamurowana, jednak to żadna przeszkoda dla wiedźmina znającego znak Aard. W każdej z komnat napotkasz kilka kolejnych upiorów, zaś rozwinięcie jakichkolwiek zwłok przywoła ducha ich dawnego właściciela, z którym też będziesz musiał walczyć. Tak naprawdę warto dokonać tylko jednej "ekshumacji" - w miejscu 7, bowiem przy tych szczątkach natkniesz się na całkiem niezły srebrny miecz o nazwie Los.

Sztandar Burej Chorągwi będzie strzeżony przez ducha Ekharta Hennessy'ego (8). Pomieszczenie, w którym pogrzebano żołnierza, będzie oddzielone murem od reszty kompleksu, jednak z łatwością zniszczysz go przy pomocy znaku Aard. Poszukiwany "symbol śmierci" możesz zdobyć w dwojaki sposób: pokonując ducha w walce lub podając się za członka Burej Chorągwi, który przeżył bitwę pod Vergen. Wówczas zjawa zada ci serię pytań, na które musisz odpowiedzieć poprawnie - z pewnym wyjątkiem. Jeśli bowiem posiadasz Bobrzy kołpak i/lub Płaszcz Burej Chorągwi, to będziesz mógł się pomylić raz lub dwukrotnie. Pierwszy przedmiot zdobędziesz od Zyvika - wystarczy go o to poprosić. Drugi możesz wygrać w kościanego pokera od Skalena Burdona, jeśli pokonasz go trzykrotnie. Niemniej, poniżej przedstawione zostały poprawne odpowiedzi na wszystkie pytania:

  • Kiedy duch opowie ci o rozmieszczeniu wojsk, popraw go.
  • Gdy zjawa zapyta o nazwisko dowódcy Nilfgaardczyków w trakcie bitwy pod Brenną, odpowiedz "Menno Coehoorn".
  • Gdy duch stwierdzi, że Coehoorn może wyrządzić jeszcze sporo krzywdy Nordlingom, zaprzecz stwierdzając, że zginął podczas bitwy pod Brenną.
  • Kiedy zostaniesz zapytany o nazwiska dowódców obu armii, odpowiedz "Vandergrift i Seltkirk".
  • Na pytanie o to, jak przetrwałeś, odpowiedz, że wyprowadził cię kapłan.

Na koniec powiedz, że potrzebujesz sztandaru do odczynienia klątwy, która powstrzymuje wojska Henselta przed zdobyciem Górnego Aedirn. Duch Hennessy'ego będzie żałował, że nie może napić się z dawnym towarzyszem broni, jednak pozwoli ci zajrzeć do sarkofagu, po czym zniknie. Zabierz sztandar oraz całkiem niezły, stalowy Miecz Burej Chorągwi. Zadanie zostanie zakończone. Jeśli chcesz, możesz zostawić na sarkofagu Bobrzy kołpak, jednak nie będzie to miało żadnych konsekwencji.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.