Gdzie jest Triss Merigold?

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Jeśli w trakcie rozmowy z Rochem (na koniec misji W imię Temerii!) postanowisz odbić Triss z nilfgaardzkiego więzienia i poniechać ratunku dla dziedziczki Foltesta, otrzymasz właśnie to zadanie. Tym samym zamkniesz sobie drogę do ukończenia misji Kość z kości.

Eksploracja

Loc Muinne

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Vernon Roche) - Zadania - Gdzie jest Triss Merigold?

1 - Shilard.

2 - spotkanie z Renualdem aep Matsenem, śmierć Shilarda.

3 - bitwa z Nilfgaardczykami.

4 - finałowa bitwa z Nilfgaardczykami.

5 - więzienie Triss.

 

Opis

W punkcie 1 zobaczysz nilfgaardzkiego ambasadora, Shilarda Fitz-Oesterlena, rozmawiającego ze strażnikami. Błyskawiczna reakcja Geralta sprawi, że Nilfgaardczyk stanie się twoim zakładnikiem, teoretycznie gwarantującym bezpieczeństwo w czasie przejścia przez obóz "czarnych". Teoretycznie, ponieważ marsz zakończy się w centrum obozu cesarskich (2). Napotkany tam Renuald aep Matsen nie należy bowiem do ludzi, którzy lubią półśrodki - po krótkiej rozmowie osobiście zastrzeli Shilarda i nakaże swoim ludziom ruszać do ataku. Jego podwładni okażą się niezbyt utalentowanymi szermierzami, więc pokonanie ich nie powinno stanowić problemu.

Po walce skieruj się do pobliskich drabin (3). Na murze rozpraw się z kolejnymi żołnierzami i ruszaj przed siebie, po blankach. Kieruj się w kierunku północnym, by wreszcie zeskoczyć przy jeziorze (4). Tam Renuald rzuci przeciw tobie kolejny oddział "czarnych", jednak i tym razem powinieneś sobie łatwo poradzić. Po bitwie wespnij się na klif, gdzie będzie czekał na ciebie dowódca cesarskich. Nilfgaardczyk będzie pod wrażeniem tego, jak wiele przeszedłeś dla ratowania "wiedźmy". Rozmowa mocno się przeciągnie i to nieprzypadkowo. W tym czasie nadciagną bowiem kolejne posiłki południowców, które tym razem osobiście poprowadzi do boju twój rozmówca. Walka może więc być już nieco trudniejsza, ale wciąż nie na tyle, byś był zmuszony do stosowania wyszukanych taktyk. Po bitwie przeszukaj zwłoki nilfgaardzkiego dowódcy. Znajdziesz przy nich Pancerz z Vicovaro, interesującą korespondencję z cesarzem Emhyrem, a także klucze, które otworzą wszystkie drzwi w obozie "czarnych" - włącznie z tymi w więzieniu Triss (5).

Czarodziejkę odnajdziesz w stanie skrajnego wyczerpania. Mimo wszystko, przed odejściem twoja kochanka postanowi wyjaśnić ci kilka spraw. Przede wszystkim, choć należała do Loży Czarodziejek, to nie maczała palców w morderstwie Demawenda, ani tym bardziej w późniejszych zamachach. Odpowiedzialne za nie są przywódczynie tajnej organizacji: Filippa Eilhart i Sheala de Tancarville. Triss opowie ci również o powiązaniach tej ostatniej z Letho, które udało jej się później odkryć, oraz o wydarzeniach mających miejsce od momentu opuszczenia Flotsam. Po zakończeniu rozmowy wyprowadź Triss z obozu. Przy wyjściu (1) czarodziejka zasugeruje, abyś pojawił się razem z nią na obradach władców Północy i czarodziejów. To zakończy niniejsze zadanie i rozpocznie nową misję - Zjazd czarodziejów. Otrzymasz również 2500 PD.

Warto dodać, że wizyta w amfiteatrze prowadzi do ostatecznego rozstrzygnięcia głównego wątku fabularnego gry, dlatego wcześniej powinieneś uzupełnić zapasy i zakończyć wszystkie interesujące cię zadania poboczne.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.