Sprzed stuleci

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Jeżeli w Akcie II, w trakcie wykonywania zadania Siostrzyczki udało ci się zdobyć Notatki Malgeta i nie sprzedałeś ich Detmoldowi, teraz będziesz mógł zrobić z nich użytek.

Eksploracja

Loc Muinne - kanały

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Vernon Roche) - Zadania - Sprzed stuleci

1 - wyjście z kanałów.

2 - strażnik vranów.

Opis

Na początek musisz znaleźć kogoś, kto będzie w stanie odczytać zapiski Malgeta. Jedyną osobą zdolną do tego okaże się Bras z Ban Ard - spotkasz go w pobliżu głównego placu Loc Muinne. Czarodziej zaprzeczy słowom Detmolda, jakoby dokument ten miał opisywać nekromantyczny rytuał. Dowiesz się, że zawiera on hasło w języku vranów. Prawdopodobnie należy podać go strażnikowi strzegącemu bliżej nieokreślonego skarbu - oczywiście dopiero gdy odnajdziesz miejsce, gdzie jest on ukryty. Bras byłby skłonny odszyfrować vranią sentencję - rzecz jasna, nie za darmo. Mężczyzna zażyczy sobie za usługę 400 orenów, jednak pomyślne użycie znaku Axii pozwoli ci poznać zawartość notatek za darmo. A brzmi ona następująco: Nanna Kanpa Zi Uddu-ya Ia Ia Gat Exa Nanna Zi Uddu-Zi Gat Kanpa Nibbit.

Bras wyjaśni, że zwrot Nanna Kanpa oznacza "do przodu", natomiast Nanna Zi "do tyłu". Tworząc odpowiednie hasło należy więc pominąć wskazane frazy i czytać słowa po Nanna Kanpa i od tyłu, od Nanna Zi.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Vernon Roche) - Zadania - Sprzed stuleci

Mając to uwadze ruszaj na poszukiwania strażnika. Wejdź do płynących pod Loc Muinne kanałów, gdzie nieopodal wejścia zagadnie cię vranie widmo (2). Na jego pytanie odpowiadaj więc kolejno Zi, Uddu-ya, Ia Ia, Gat, Exa, Nibbit, Kanpa, Gat, Uddu-Zi. Wówczas strażnik zniknie, zaś przed tobą otworzy się portal do ukrytej krypty. Przejdź przez niego.

W pomieszczeniu, do którego trafisz, czeka kolejna zagadka. W pokoju rozmieszczonych jest 7 palenisk. Każde z nich wpływa na dwa inne - zapala je lub gasi. Twoim celem jest odnalezienie takiej kombinacji, by wszystkie paleniska zapłonęły żywym ogniem. Nie jest to proste zadanie, dlatego jeśli nie masz cierpliwości do szukania rozwiązania, popatrz na obraz po prawej i wykonaj następującą sekwencję: 1 -> 6 -> 2 -> 1. Pomyślne rozwiązanie zagadki sprawi, że znajdujace się w centrum pomieszczenia drzwi staną przed tobą otworem.

Zejdź po schodach. Na dole spotkasz Operatora, który ucieszy się ze spotkania z "Wybrańcem". Możesz przyjąć swoje dziedzictwo, które umożliwia ci ponowne rozdysponsowanie wszystkich punktów atrybutów, lub odrzucić je, co poskutkuje walką z tajemniczą istotą. Zachowanie neutralności w tej sytuacji mija się z celem, poniewać zakończy zadanie niepowodzeniem.

Walka z Operatorem

To zdecydowanie najtrudniejsza potyczka w grze, dlatego powinieneś się do niej solidnie przygotować. Operator będzie miotał w ciebie kulami ognia, których powinieneś unikać, bowiem zadają dość duże obrażenia. Co więcej, po utraceniu 25%, 50% i 75% PŻ vrani strażnik przywoła do pomocy dwa gargulce. Potwory te są o wiele potężniejsze od swoich normalnych odpowiedników i potrafią zadawać do 300 pkt obrażeń jednym ciosem, dlatego powinieneś przez większą część walki utrzymywać na sobie barierę Quen. Mimo wszystko, unikanie ataków gargulców to podstawa. Pamiętaj przy tym, że dopóki będą żyły przywołane potwory, dopóty nie zrobisz Operatorowi żadnej krzywdy. Wówczas nie powinieneś się nawet do niego zbliżać, bowiem jego zaklęcie ochronne może cię powalić, a to ułatwi zadanie gargulcom.

Kamienne potwory nie należą do najzwinniejszych, dlatego powinieneś próbować chwytać je w pułapki Yrden i zadawać mocne ciosy. W krytycznych sytuacjach możesz spróbować ukryć się za filarami i tam złapać oddech. Uważaj jednak na leżące na ziemi przeszkody, które niekiedy w dosć nieoczekiwany sposób mogą powstrzymać cię od wykonania ratującego życie przewrotu i przyczynić się do rychłej śmierci Wiedźmina.

Prędzej czy później walka powinna zakończyć się powodzeniem. Przy zwłokach tajemniczej istory znajdziesz Artefakt Operatora - całkiem niezłą broń, choć słabszą od najlepszych mieczy w grze - a także smocze łuski, które są niezbędne do wykucia potężnego oręża o nazwie Zerrikanterment. Gdy pozbierasz łupy wejdź do portalu, który zabierze cię z powrotem do kanałów (2). Tym samym zadanie zostanie zakończone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.