Świadek koronny

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zaraz po spotkaniu z królem Radowidem (patrz zadanie W imię Temerii!) i opuszczeniu obozu Redańczyków, twoją rozmowę z Rochem przerwie niejaka Brygida. Spotkanie kobiety zaowocuje niniejszym zadaniem.

Eksploracja

Loc Muinne

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Vernon Roche) - Zadania - Świadek koronny

1 - Brygida.

2 - główna brama miasta.

3 - wejście do lasu.

Las nieopodal Loc Muinne

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Vernon Roche) - Zadania - Świadek koronny

4 - skarpa. Droga do Loc Muinne.

5 - pierwsza grupa bandytów.

6 - wejście do jaskini.

11 - wyjście z jaskini.

12 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Schemat: Zbroja z Tir Na Lia. Wcześniej jednak będziesz musiał zmierzyć się z kilkoma endriagami.

13 - endriagi. Po pokonaniu kilku osobników zauważysz, że potwory strzegły kokonów. Jeśli je zniszczysz, na miejscu pojawi się królowa endriag. Pokonanie jej na tym etapie gry nie powinno stanowić dla ciebie wyzwania, zaś z jej truchła będziesz mógł zabrać feromony, które są niezbędne do ukończenia zadania pobocznego pt. Zaszyfrowany manuskrypt.

14 - druga grupa bandytów.

15 - łódź szmuglera. Ostatnia potyczka z bandytami.

Jaskinia pod lasem

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Vernon Roche) - Zadania - Świadek koronny

7 - zachodnie wyjście na powierzchnie.

8 - palenisko. Wśród pozostawionych przy nim rzeczy znajdziesz m.in. Tancerkę - znakomity miecz stalowy, a także Dziennik Doriana. Ten ostatni opisuje ostatnie dni życia bliżej nieznanego wilkołaka. O niektórych porach dnia zabranie dziennika może podobno sprawić, że właściciel zapisek pojawi się na miejscu i zaatakuje, choć osobiście nigdy nie udało mi się go spotkać.

9 - sterta łupów. Znajdziesz wśród nich świetny miecz srebrny o nazwie Deithwen.

10 - wschodnie wyjście z jaskini.

Opis

Brygida, gdyż takie imię nosi kobieta, okaże się być agentką Roche'a. Kobieta nie będzie żałować dla Temerczyka cierpkich słów; najważniejsze jednak jest to, że najwyraźniej została zdemaskowana. Brygida zażąda odeskortowania jej w bezpieczne miejsce, w zamian za co obieca przekazać wszystkie informacje na temat Bussy'ego i Anais La Valette'ów, jakie udało się jej zdobyć pracując pod przykrywką. Rola eskortującego przypadnie oczywiście tobie. Możesz to zrobić od razu lub odłożyć sprawę na później.

Kiedy już zdecydujesz się podjąć zadania, podążaj za Brygidą przez główną bramę miasta (2) aż do położonego na północ od Loc Muinne lasu (3). Tam na kobietę ma czekać jej zaufany człowiek, który odwiezie ją w bezpieczne miejsce. Przejście przez las bynajmniej nie będzie jednak lekkim i łatwym spacerkiem.

Rozpoczniesz na skarpie (4). Od teraz to ty będziesz przewodnikiem, więc skieruj się w stronę położonej niżej drogi. Przy 5 wpadniecie w zasadzkę. Naprzeciw siebie będziesz miał 5 przeciwników (3 włóczników i 2 kuszników). Bandyci nie należą do specjalnie wymagających, ale szczególną uwagę zwracaj na Brygidę - to ona jest ich głównym celem.

Po walce pozbieraj łupy i ruszaj dalej. W pewnym momencie po swojej lewej stronie dostrzeżesz wejście do jaskini (6). Możesz z niej skorzystać i obejść główny trakt, choć walki z kolejną grupą bandytów (14) i tak nie unikniesz. Jaskinia z kolei jest wypełniona nekkerami, a powinieneś pamiętać, że krew nekkera wojownika jest niezbędna do ukończenia misji pobocznej pt. Zaszyfrowany manuskrypt. Przejście przez kawernę nie sprawi ci trudności, a zyskasz również możliwość znalezienia dwóch unikatowych broni: Tancerki (8) oraz Deithwen (9). Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przetrząsnął jaskinię dopiero po odprowadzeniu Brygidy w bezpieczne miejsce. Decyzja należy do ciebie.

Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, będziesz musiał zlikwidować 6 bandytów czających się na rozdrożu (14), w podobnym składzie jak wcześniej, lecz przy asyście wojownika dzierżącego dwuręczny miecz. Po zebraniu łupów skieruj się na wybrzeże (15), gdzie miał czekać wynajęty przez Brygidę szmugler. Miał, ponieważ został zamordowany, a jego oprawcy już chwilę później zajdą cię od tyłu. Walka jest nieunikniona.

Potyczka z zabójcami sama w sobie nie jest trudna, aczkolwiek musisz mieć na uwadze, że ich głównym celem pozostaje Brygida. Ochronienie kobiety przed tyloma zbirami nie będzie łatwe, ale jest wykonalne - musisz być po prostu szybki.

Po walce Brygida podziękuje ci za uratowanie życia i opowie ze szczegółami o konwoju wiozącym dzieci Foltesta do Loc Muinne. Dowiesz się, że w pewnym momencie zmieniono wytyczyoną wcześniej trasę podróży ze względu na list hrabiego Kimbolta. Na szczęście Brygidzie udało się zdobyć dokument, w którym zawarto rozkaz, co jest nową i bardzo interesującą poszlaką w twoim śledztwie. Będziesz je kontynuować w nowym zadaniu pt. Lilie i żmije. Brygida natomiast odpłynie i niniejsza misja zostanie zakończona pomyślnie, a ty wzbogacisz się o 750 PD. Możesz od razu przenieść się do Loc Muinne lub zostać w lesie i dokładnie go przeszukać, bowiem później nie będziesz już miał okazji do niego wrócić.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.