Wejście smoka

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zadanie to otrzymasz zaraz po ukończeniu misji Zjazd czarodziejów.

Eksploracja

Loc Muinne

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Vernon Roche) - Zadania - Zjazd czarodziejów

1 - amfiteatr.

2 - wieża.

Opis

Smok spowijający cały amfiteatr (1) w ogniu i porywający Shealę? Z pewnością nie tak wyobrażali sobie zakończenie Zjazdu Czarodziejów władcy Północy i delegatura Nilfgaardu. W zaistniałej sytuacji jedynie Geralt będzie w stanie ruszyć w pościg za czarodziejką, która znalazła schronienie w pobliskiej wieży (2). Tam właśnie się skieruj.

W środku będziesz miał tylko jedną drogę: po schodach na górę. Spiesz się, bowiem z czasem kolejne stopnie zaczną się zapadać. Uważaj również na smoka, który dwukrotnie przebije się przez mury - najlepiej ogłusz go Aardem i ruszaj dalej. W położonym najwyżej pomieszczeniu odnajdziesz gotową do teleportacji Shealę. Czarodziejka wyjaśni, że Letho okłamał wszystkich - Loża porozumiała się z nim w sprawie zabójstwa Demawenda, jednak morderstwo Foltesta i próba zabicia Henselta były już autorskimi działaniami Królobójcy. Dowiesz się również, że wojska Nilfgaardu konsekwentnie zmierzają na północ, co sprawia, że wojna z Cesarstwem jest nieunikniona.

Na koniec rozmowy Sheala spróbuje się teleportować. W tym momencie okaże się, że kryształ użyty do zaklęcia jest niedoskonały - możesz go usunąć i uratować życie czarodziejki lub pozwolić, by magiczna energia rozerwała ją na kawałki. Jeżeli uratujesz Shealę, ta podzieli się z tobą informacją o Yennefer, która ostatnio była widziana w Nilfgaardzie. Po chwili kobieta podmieni kamienie i zniknie w nowym, tym razem już nieuszkodzonym teleporcie. Nie znajdziesz jednak chwili wytchnienia - zaraz po rozmówieniu się z Shealą do ataku przystąpi Saesenthessis, zyli Saskia w smoczej skórze.

Bitwa ze smokiem

Pojedynek ten nie należy do najprostszych. W pierwszej fazie potyczki walka odbędzie się w pomieszczeniu, w którym spotkałeś Shealę. Najefektywniejszą taktyką jest zadawanie ciosu i natychmiastowy przewrót w bok/tył. Jeśli masz dobrze rozwinięty znak Quen, możesz poczekać aż smok zacznie zionąć ogniem, nałożyć na siebie ochronną barierę i zadać kilka mocnych ciosów. Kiedy gad straci ok. połowy PŻ, odleci. Skorzystaj z pozostałości murów w stworzonym przez smoka wyłomie i wejdź na szczyt wieży, gdzie odbędzie się decydujące starcie.

Drugi etap bitwy jest nieco trudniejszy, ponieważ smok będzie wznosił się w powietrze i próbował atakować z góry. Unikaj tych ataków, podobnie jak jego ognia i ogona, którego użyje, jeśli spróbujesz zaatakować z flanki. Staraj się przez większość walki utrzymywać na sobie barierę Quen i atakować zaraz po tym, gdy z nozdrzy przeciwnika przestanie wydobywać się ogień - wówczas przez chwilę będzie niemal bezbronny, co pozwoli ci na zadanie 2-3 mocnych ciosów i ucieczkę. W ten sposób wiedźmini-szermierze mogą zakończyć bitwę dosyć szybko i bezboleśnie. O wiele trudniejsze zadanie stoi przed wiedźminami-magami, których ataki mieczem będą oczywiście mniej efektywne. W takiej sytuacji najlepiej korzystać z (zapewne dobrze rozwiniętego) znaku Aard. Smoka można ogłuszyć jedynie na kilka sekund, ale i tak pozwoli to na szybkie zadanie ciosu lub użycie Igni i odwrót. Taktykę należy kontynuować aż do końca potyczki.

Po walce pojawi się QTE. Kliknij szybko LPM, by wskoczyć na grzbiet smoka. Nieopodal lasu smok zacznie się obracać - wtedy też pojawi się kolejne QTE, przy czym tym razem musisz kliknąć PPM. Cios Geralta sprawi, że gad zacznie spadać i nabije się na drzewo, podczas gdy Wiedźmin bezpiecznie zeskoczy z jego grzbietu.

W ostatniej scenie będziesz musiał zdecydować o dalszym losie smoka. Otrzymasz dwie możliwości wyboru: dobić gada lub zostawić go w spokoju. Po podjęciu decyzji Wiedźmin uda się do Loc Muinne, gdzie będzie miał miejsce krótki epilog historii.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.