Sezamie, otwórz się!

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z kamienia

Wstęp

Na koniec misji Miłe złego początki... Olgierd von Everec wypowie dwa swoje życzenia. Jednym z nich będzie "przyniesienie domu Maksymiliana Borsody'ego". Jak tego dokonać? Niezawodny Pan Lusterko powie ci, że Horst Borsody posiada Dom Aukcyjny w Oxenfurcie i to od niego powinieneś rozpocząć poszukiwania. Po zakończeniu rozmowy otrzymasz niniejsze zadanie.

Mapy

Zachodnia Redania

1 - Posiadłość Garin.

2 - Dom Aukcyjny Borsodych.

3 - Chata Zielarza.

4 - sekretne wyjście ze skarbca.

5 - karczma Alchemia.

Opis przejścia

Rzeczony przybytek znajduje się w północnej części Oxenfurtu (2). Kiedy podejdziesz do bramy, strażnicy poproszą cię o zaproszenie, którego oczywiście nie będziesz mieć. Na szczęście w okolicy pojawi się twój stary znajomi Vimme Vivaldi, który poświadczy za ciebie i tym samym umożliwi ci wejście.

W środku bankier opowie ci co nieco o swoich planach względem nadchodzących aukcji, a także obieca poznać cię z właścicielem przybytku, Horstem Borsodym, gdy tylko całe wydarzenie dobiegnie końca. Następnie otrzymasz 100 PD, a Vivaldi zaproponuje, że przedstawi cię innym swoim znajomym. Jest to całkowioie opcjonalne, ale warto się zgodzić, bowiem czekają na ciebie bardzo ciekawe nagrody! Owymi znajomymi krasnoluda są:

  • Hrabina Mignole - staruszka okaże się kolekcjonerką wiedźmińskich miscellaneów. W toku miłej rozmowy możesz zdecydować się na odkupienie od niej czterech nowych diagramów, a mianowicie chodzi o Schemat: Zbroja wiedźmińskiego cechu żmii, Schemat: Rękawice wiedźmińskiego cechu żmii, Schemat: Spodnie wiedźmińskiego cechu żmii oraz Schemat: Buty wiedźmińskiego cechu żmii. Szlachcianka poprosi cię również na balkon, by porozmawiać przez chwilę na osobności. Tam okaże się, że za młodu miała przelotny romans z... Vesemirem. Na koniec kobieta zapyta o los starego wiedźmina. Bez względu na to, co odpowiesz, na koniec rozmowy otrzymasz 100 PD.
  • Hilbert - mężczyzna okaże się miłośnikiem hazardu i chętnie sprawdzi twoje umiejętności gry w Gwinta. Jeśli zdołasz go pokonać, otrzymasz do 250 novigradzkich koron oraz unikatową kartę Gaunter O'Dim. W wypadku zwycięstwa Vivaldi poprosi cię o 10% prowizji od zarobionej sumy, ale możesz go spokojnie zignorować.
  • Yaromir - ostatni ze znajomych Vivaldiego okaże się znawcą malarstwa, dlatego też od razu zapyta cię, czy znasz się na sztuce. Jeśli odpowiesz twierdząco, twój rozmówca pokaże ci kilka obrazów i poprosi o zidentyfikowanie tego, którego autorem był niejaki van der Hooi. Jeśli wskażesz portret kupca, Yaromir będzie pod takim wrażeniem, że udzieli ci dyskretnej porady odnośnie zakupu i spieniężenia jednego z licytowanych na aukcji dzieł sztuki. Zdecydowanie odradzam dziolenie się tą informacją z Vivaldim.

Właściwa aukcja rozpocznie się, gdy porozmawiasz z wszystkimi trzema znajomymi Vivaldiego lub gdy usiądziesz na jednej z ław. Krasnoludzki bankier zaproponuje ci pożyczkę. Jeśli się zgodzisz, otrzymasz od niego 100 novigradzkich koron, lecz później będziesz musiał mu zwrócić o 10 monet więcej. Kiepski układ, szczególnie że na tym etapie gry takie sumy nie powinny już na tobie robioć wrażenia.

Podczas aukcji będą licytowane trzy przedmioty. Nie musisz kupować żadnego, choć przynajmniej pierwsze dwa są warte uwagi:

  • Figurka hrabiego Romilly - zapłacisz za nią 300 novigradzkich koron. Jeśli zaniesiesz ją później do kowala lub płatnerza i rozbierzesz na częśći, otrzymasz zadanie poboczne Mroczne dziedzictwo.
  • Malowidło Gwiaździsta noc nad Pontarem - to jest właśnie ten obraz, o którym mógł wspomnieć ci Yaromir. Jeśli powiedziałeś o tym Vivaldiemu, będziesz musiał zapłacić za malowidło 60 novigradzkich koron, a jeśli nie, to jedynie 20. W każdym razie jeśli zakupisz obraz po otrzymaniu rady od znawcy dzieł sztuki, to automatycznie aktywujesz zadanie poboczne Kolekcjoner. Nie musisz jednak sprzedawać obrazu, ponieważ ten może również ozdobić twój dom w dodatku Krew i wino.
  • Okulary Magistra - to przedmiot bardziej nostalgiczny niż faktycznie przydatny. Niemniej jeśli zapłacisz za okulary 350 novigradzkich koron, będziesz mógł je potem normalnie nosić, a nawet stworzyć z nich Zestaw maskujący.

Na marginesie warto dodać, że jeśli kupisz wszystkie trzy przedmioty, to otrzymasz Osiągnięcie zatytułowane Zakupoholik.

Kiedy aukcja dobiegnie końca, Vivaldi dotrzyma słowa i przedstawi cię Horstowi Borsody'emu. Ten bynajmniej nie będzie zadowolony z twojej obecności, a kiedy zapytasz go o Dom Maksymiliana Borsody'ego, wścieknie się do tego stopnia, że nakaże strażnikom natychmiast cię wyrzucić. Ci okażą się nadgorliwcami, bowiem postanowią spuścić ci drobny wpie..., jednak zważywszy na ich umiejętności pięściarskie, powinieneś wyjść z tej walki obronną ręką.

Po bijatyce, gdy będziesz już sposobił się do opuszczenia zaułka, zaczepi cię... zakapturzony Nieznajomy. Mężczyzna powie ci, że Dom Maksymiliana Borsody'ego znajduje się w skarbcu Domu Aukcyjnego, a w dodatku wyrazi chęć współpracy przy skoku na niego. Aby jednak poznać szczegóły, będziesz musiał spotkać się z nim w chacie zielarza nieopodal Oxenfurtu i zapytać o "wyciąg z krwawnika". Tymczasem Nieznajomy odejdzie, a na twoje konto wpłyuie 200 PD.

Kiedy dotrzesz na miejsce (3), przed domem alchemika spotkasz trzech Czerwonych Rycerzy (poz. 32), którzy zaciekle będą próbować wedrzeć się do środka. Pozbądź się ich, a następnie podaj właścicielowi chaty wspomniane hasło. Niziołek pokieruje cię do piwnicy, gdzie będzie już na ciebie czekał Nieznajomy.

Mężczyzna nie zdradzi swojej tożsamości, lecz szybko okaże się, że skok na skarbiec Borsodych planuje już od dawna. Niemniej, aby wszystko się udało, będziecie potrzebowali jeszcze włamywacza, speca od sejfów oraz sposobu na odwrócenie uwagi strażników. Proces rekrutacji wspomnianych specjalistów przypadnie oczywiście tobie. Nieznajomy wręczy ci również Recepturę: Mikstura na przeczyszczenie, która pozwoli ci pozbyć się problemu nadgorliwych ochroniarzy. W rezultacie otrzymasz trzy nowe zadania: Sezamie, otwórz się: Kasiarz, Sezamie, otwórz się: Włamywacz oraz Sezamie, otwórz się: Wiedźmińskie przyprawy. Na koniec rozmowy na twoje konto wpłyuie kolejne 100 PD.

Gdy wykonasz wszystkie powyższe misje, wróć do chaty zielarza (3). Wszyscy będą już czekać na ciebie w piwnicy domu, gdzie Nieznajomy wyłoży dokładnie swój plan. Włamywacz umożliwi wam wejscie do Domu Aukcyjnego, kasiarz otworzy sejf, a następnie wszyscy wymkniecie się tajemnym przejściem. Bułka z masłem, prawda? Z tym przeświadczeniem oraz kolejną 100 PD opuścisz chatę zielarza.

Zgodnie z ustaleniami staw się pod Domem Aukcyjnym tuż przed północą. Po krótkiej odprawie Eveline przystąpi do wspinaczki na wieżę. Elfka poradzi sobie znakomicie, lecz szybko okaże się, że wieża wcale nie jest pusta. Nieznajomy stwierdzi jednak, że sprawy zaszły już za daleko, dlatego bez względu na to co odpowiesz, misja będzie kontynuowana. Aby jednak nikogo nie skrzywdzić, Geralt postanowi używać Drewnianego miecza. Ponadto, wchodząc do wnętrza budynku, automatycznie przywdziejesz Maskę króla Foltesta i magiczne wersje Pancerza Księżyca w Nowiu, Rękawic Księżyca w Nowiu, Spodni Księżyca w Nowiu oraz Butów Księżyca w Nowiu. Tak wyposażony ruszysz wraz z całą grupą w kierunku piwnicy.

Sprawy zaczną się komplikować, gdy natkniecie się na czwórkę strażników (poz. 32). Mimo niestandardowego ekwipunku, walka nie powinna być zbyt trudna. W trakcie potyczki wydarzą się jednak dwie ważne rzeczy. Po pierwsze, na miejscu zjawi się Horst Borsody i, widząc całą sytuację, postanowi uciec do skarbca i zamknąć się w nim na głucho. Po drugie, jeden ze strażników zdoła podnieść alarm, w rezultacie czego dom zostanie otoczony przez redańskich żołdaków. Nieznajomy postanowi wziąć zakładnika, lecz ostatecznie wszystko będzie zależało od ciebie:

  • Jeśli od razu wypuścisz zakładników, Redańczycy ruszą do ataku i będziesz musiał stoczyć walkę z uzbrojonym w pawęż dowódcą oraz dwoma zwykłymi strażnikami. Na początek pozbądź się tych ostatnich, a następnie skup się na najciężej uzbrojonym przeciwniku. Nieznajomy będzie ci cały czas pomagał, dlatego potyczka nie powinna okazać się trudna.
  • Jeśli zatrzymasz zakładników, przyjdzie ci negocjować z dowódcą Redańczyków, by kupić czas swojemu kasiarzowi. Możesz kazać żołnierzom odsunąć się od Domu Aukcyjnego, a także kazać zorganizować wóz z końmi - byle nie karocę Radowida, bowiem to skłoni Redańczyków do ataku! Na koniec możesz poprosić przeciwników o opowiedzenie żartu lub wypuścić jednego z zakładników. Jeśli twoim kasiarzem będzie Quinto, udam wam się wymknąć do skarbca bez walki; jeśli będzie nim Casimir, wywołana przez niego eksplozja i tak zaowocuje szturmem na Dom Aukcyjny i wszystko zakończy się walką tak jak w powyższym podpunkcie.

Tak czy inaczej Eveline ulotni się, a ty otrzymasz 150 PD. Po zakończeniu rozmowy nie pozostanie wam nic innego, jak tylko uciekać do skarbca. Tam może czekać cię kolejna niespodzianka:

  • Jeśli twoim kasiarzem będzie Quinto, to nie zauważy znajdującej się tuż za bramą skarbca zapadni, przez co wylądujesz w dole z czterema arachnomorfami (poz. 32). Na szczęście nadal będziesz miał przy sobie swój srebrny miecz, dlatego zrób z niego dobry użytek i przeprowadź szybką dezynsekcję. Kiedy skończysz, Geralt samodzielnie wdrapie się do skarbca.
  • Jeśli twoim kasiarzem będzie Casimir, to jego wybuch zepsuje mechanizm zapadni. W rezultacie nawet nie zauważysz dołu z arachnomorfami.

W skarbcu odnajdziesz mnóstwo skrytek z kosztownościami, które przypadkiem mogą przylepić się do twoich rąk. Gdy będziesz gotów do dalszej drogi, otwórz wrota do serca podziemnej komnaty. Tam będzie już na was czekał Horst Borsody wraz z dwoma strażnikami. I tutaj nastąpi interesująca wolta, bowiem Nieznajomy ujawni swoją prawdziwą tożsamość i okaże się być... Ewaldem Borsodym, bratem właściciela Domu Aukcyjnego! Z toku rozmowy będzie wynikało, że Horst bezprawnie pozbawił go majątku, dlatego ten towarzysz postanowił zemścić się i jednocześnie odzyskać należną mu fortunę. W takim wypadku twój przeciwnik postanowi przeciągnąć cię na swoją stronę obietnicą hojnej zapłaty. Opcja neutralna tylko przedłuży dyskusję i koniec końców będziesz musiał opowiedzieć się po stronie jednego z braci. To doprowadzi do walki z drugim bratem oraz - być może - z twoim kasiarzem, bowiem Casimir zawsze pozostanie lojalny wobec Ewalda, a Quinto zawsze będzie przechodził na stronę Horsta. Pora zatem ponownie chwycić za swój stalowy miecz i odegrać poczesną rolę w krwawej jatce, która rozegra się w skarbcu. Na koniec twój sprzymierzeniec zabije swojego brata, a tobie pozostanie wynegocjować nagrodę.

W tym momencie pojawi się pewien zgrzyt. Dowiesz się bowiem, że Dom Maksymiliana Borsody'ego jest tak naprawdę szkatułką, w której trzymany jest testament ojca braci. Żaden z nich nie zechce oddać go inaczej niż po swoim trupie, dlatego staniesz przed następującymi opcjami:

  • Możesz powiedzieć, że nie interesuje cię testament, lecz sam Dom. W takim wypadku ocalały Borsody bez żalu odda ci szkatułkę, co ostatecznie zakończy rozlew krwi.
  • Możesz przystąpić do walki o wszystko i zabić ostatniego żyjącego Borsody'ego. Co ciekawe, w takim wypadku Dom Aukcyjny wpadnie później w ręce Vimme Vivaldiego.

Tak czy inaczej, gdy Dom Maksymiliana Borsody'ego znajdzie się w twoich rękach, otrzymasz 100 PD. Przed opuszczeniem skarbca możesz go jeszcze gruntownie przeszukać. W kufrach i rozmaitych skrytkach odnajdziesz kamienie szlachetne, mnóstwo cennej biżuterii, a także Schemat: Jadowity stalowy miecz cechu żmii oraz Ofirską kuszę.

Skarbiec będziesz musiał opuścić tajemnym przejściem. Jeśli sprzymierzyłeś się z Horstem i ten nadal będzie żył, osobiście je dla ciebie otworzy. W przeciwnym wypadku będziesz musiał poszukać przełącznika przy pomocy wiedźmińskich zmysłów - znajdziesz go na jednej z kolumn w północnej części sali. Kiedy z niego skorzystasz, w południowej części skarbca otworzy się przejście, które umożliwi ci ucieczkę.

W ten oto sposób trafisz do krótkiego tunelu, który zaprowadzi cię do jednego z oxenfurckich domów (4). Po wyjściu na powierzchnię otrzymasz 150 PD. Nie pozostanie ci nic innego, jak tylko wrócić do bawiącego się w Alchemii (5) von Evereca.

Jeśli przyniesiesz Olgierdowi Dom bez testamentu, będzie rozczarowany, lecz nie zmieni to faktu, że jego życzenie zostało spełnione. Otrzymasz 250 PD i niniejsze zadanie dobiegnie końca.

Warto dodać, że jeśli było to drugie spełnione życzenie, von Everec od razu wypowie trzecie i ostatnie, a będzie nim przyniesienie fioletowej róży, którą nieśmiertelny szlachcic podarował niegdyś swojej żonie Iris. To będzie już przedmiotem misji Żyli długo i szczęśliwie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.