Bez śladu

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z kamienia

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po przeczytaniu stosownego ogłoszenia na tablicy we wsi Bronovitz (1).

Mapy

Zachodnia Redania

1 - tablica ogłoszeń we wsi Bronovitz.

2 - Chata zielarza.

3 - Trupia Knieja.

4 - wieś Erde.

 

Opis przejścia

Z ogłoszenia dowiesz się, że uczeń Otto Bambera, jednego ze sławniejszych okolicznych zielarzy, zaginął bez wieści. W związku z powyższym niziołek oferuje nagrodę temu, kto dostarczy mu informacji na temat losu jego podopiecznego.

Aby dowiedzieć się nieco więcej, odwiedź Otta w jego domu nieopodal Oxenfurtu (2). Zielarz powie ci, że Folkert, gdyż takie imię nosi jego uczeń, wyruszył do Trupiej Kniei, by zebrać trochę włókien han. Niestety, jasnowłosy niziołek do tej pory nie wrócił, dlatego jego mistrz podejrzewa, że przytrafiło mu się coś złego. Wygląda na to, że przyjdzie ci to sprawdzić.

Chwytając się jedynego tropu, ruszaj do Trupiej Kniei (3). Tam, w północnej częsci lasu, odnajdziesz wóz Folkerta. Jeśli przyjrzysz mu się z bliska, zauważysz ślady krwi. Korzystając z wiedźmińskich zmysłów, podążaj krwawym tropem, który zaprowadzi cię jak po sznurku do pobliskiej wsi Erde (4).

Osada okaże się niemal całkowicie opustoszała. Spotkasz w niej jedynie parę staruszków. Dowiesz się od nich, że spotkali Folkerta, który istotnie był ranny. Nie chciał jednak pomocy i wrócił do lasu, gdzie prawdopodobnie dopadły go wilki. Brzmi wiarygodnie? Nieszczególnie, dlatego otworzą się przed tobą dwie drogi postępowania:

  • Jeśli uwierzysz słowom starszych ludzi i przekażesz ich relację zleceniodawcy, uzyskasz 200 novigradzkich koron i 50 PD, a zadanie zostanie zakończone.
  • Jeśli nie uwierzysz podejrzanej parze, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko przeprowadzić własne śledztwo. To możesz rozpocząć od sąsiedniej chaty. Jeżeli włamiesz się do niej za pomocą Znaku Aard, odnajdziesz mnóstwo starych, zakrwawionych śladów. Gdy zapytasz o nie chłopów, odpowiedzą ci, że kroili tam upolowaną zwierzynę. To zatem za mało, żeby wydać wyrok.

    Rozejrzyj się zatem za domem ostatnich mieszkańców osady. Jeśli użyjesz wiedźmińskich zmysłów, poczujesz okropny fetor zgniłego mięsa. Zauważysz również, że pod stertą skrzyń ukryta jest klapa wiodąca do piwnicy. Usuń przeszkody Znakiem Aard, a następnie wejdź do środka. Odnajdziesz tam rozczłonkowane i poporcjowane zwłoki Folkerta!

    Wróć do pary staruszków i opowiedz im o swoim znalezisku. W odpowiedzi usłyszysz, że zabrali tylko to, co pozostawiły wilki. Jaap i jego żona będą błagać o łaskę, utrzymując że kanibalizm był ich jedyną szansą na przetrwanie. Koniec końców będziesz musiał podjąć decyzję, czy zabijesz starców, czy pozwolisz im żyć, przysiągłszy że już nigdy więcej nie zjedzą ludzkiego mięsa.

    Na koniec wróć do Otta. Podczas rozmowy z nim będziesz mógł zdecydować, czy opowiesz mu całą prawdę o losie Folkerta, czy pominiesz pewne szczegóły... Bez względu na to co powiesz, otrzymasz 200 novigradzkich koron i 100 PD, a zadanie zostanie zakończone.

    Warto dodać, że jeśli później odwiedzisz wieś Erde, będziesz mógł zobaczyć konsekwencje swojej decyzji:
    • Jeśli pozwoliłeś parze żyć i nie powiedziałeś niziołkowi całej prawdy, na miejscu spotkasz już tylko Jaapa, który będzie opłakiwał głodową śmierć swojej żony.
    • Jeśli pozwoliłeś parze żyć, ale opowiedziałeś Ottonowi całą prawdę o śmierci Folkerta, to przy okazji ponownej wizyty we wsi zastaniesz tylko ucztujące alghule. Najwyraźniej niziołek spełnił swoją groźbę i naprawdę wynajął najemników, którzy rozprawili się z kanibalami.
    • Jeśli osobiście zabiłeś kanibali, po powrocie do Erde również zastaniesz ucztujące trupojady.
    Na marginesie warto również dodać, że przy zwłokach pary odnajdziesz Dziwne mięso oraz Zardzewiały klucz, którym otworzysz drzwi ich domu. W środku natkniesz się na jeszcze więcej dowodów potwornych zwyczajów staruszków.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.