Róża na czerwonym polu

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z kamienia

Wstęp

Kiedy podczas misji Miłe złego początki... opuścisz Posiadłość Garin, zostaniesz zagadnięty przez Adelę. Kobieta wprawdzie nie pokusi się o przedstawienie, ale poprosi cię o pomoc w pomszczeniu jej przyjaciela Kluiverta. Najemniczka nie miała wprawdzie okazji zobaczyć zwłok kompana, jednak będzie przekonana, że został on zabity. Jeśli zgodzisz się wyświadczyć tę przysługę, otrzymasz niniejsze zadanie.

Mapy

Zachodnia Redania

1 - Posiadłość Garin.

2 - wieś Łukowiec.

3 - dom Kluiverta.

4 - zwłoki Kluiverta.

5 - ślady zabójcy.

6 - obóz bandytów.

7 - kryjówka Czerwonych Rycerzy.

Opis przejścia

Twoim jedynym punktem zaczepienia będzie wieś Łukowiec (2) i to właśnie tam powinieneś rozpocząć swoje śledztwo. Gdy przybędziesz na miejsce, osada okaże się niemal całkiem opustoszała. Niemal, ponieważ nadal będzie się tam kręciło kilka ghuli (poz. 33). Rozpraw się z trupojadami, a następnie użyj wiedźmińskich zmysłów. Poczujesz specyficzny zapach alchemicznych specyfików, który zaprowadzi cię do jednej z chat (3).

Wewnątrz budynku, na stole, odkryjesz List z przestrogą adresowany właśnie do Kluiverta, resztki składników służących do produkcji fisstechu oraz ślady ucieczki wiodące za okno. Wyjdź z chaty i użyj wiedźmińskich zmysłów, by podążyć za uciekinierem. Trop zawiedzie cię na pobliskie pole, gdzie odkryjesz zwłoki Kluiverta (4). Krótkie oględziny pozwolą ci dowiedzieć się, że mężczyzna został zabity bełtem z kuszy wystrzelonym z dość niewielkiej odległości. Znów użyj wiedźmińskich zmysłów i rozejrzyj się po okolicy. Przy ogrodzeniu natkniesz się na ślady zabójcy (5). Zobaczysz również sylwetkę człowieka znajdującego się na leżącym nieopodal wzgórzu. Nie pozostanie ci zatem nic innego, jak tylko podążyć w ślad za zabójcą.

W rezultacie dotrzesz do obozowiska Czerwonych Rycerzy (poz. 33), którzy bynajmniej nie będą cię pytać, ktoś zacz. Rozpraw się z oddziałem zbrojnych, a następnie dokładnie przeszukaj ich kryjówkę. Na wozie odnajdziesz Rozkaz ataku na Łukowiec, dzieki któremu dowiesz się, że za spustoszeniem wsi stoi sam mistrz Zakonu Płonącej Róży imieniem Ulrich. Zdobycie jego głowy stanie się teraz twoim głównym celem. Zanim jednak wyruszysz w dalszą drogę, opróżnij kufry zakonników, w których natkniesz się m.in. na pełen zestaw pancerza Zakonników Płonącej Róży, cenny Nieprzetłumaczony schemat na spodnie, związany z zadaniem Z dalekiego Ofiru, a także ładną sumkę w złocie.

Poznawszy lokalizację głównej kryjówki Czerwonych Rycerzy (7), nie pozostanie ci nic innego, jak tylko złożyć im wizytę. Przed wejściem napotkasz parę strażników. Możesz ich zabić, zapłacić im 1000 novigradzkich koron lub przekonać do współpracy przy pomocy Znaku Aksji. W pierwszym przypadku przy zwłokach jednego ze stróżów odnajdziesz Zardzewiały klucz, którym otworzysz drzwi kryjówki. W przypadku bezkrwawego rozwiązania konfliktu, rycerze sami otworzą ci wrota.

Sama kryjówka jest stosunkowo niewielką jaskinią. W niewielkiej pieczarze na końcu długiego tunelu spotkasz mistrza Ulricha. Po krótkim wprowadzeniu zostaniesz rozpoznany i zidentyfikowany jako morderca Jakuba de Aldersberga. Zdaniem obecnego dowódcy zakonników, to właśnie od tego momentu rozpoczął się upadek ich konfraterni, dlatego rycerze postanowią się zemścić.

Stawienie czoła kilku Czerwonym Rycerzom (poz. 33) oraz mistrzowi Ulrichowi (poz. 37) na tak niewielkiej przestrzeni może okazać się nie lada wyzwaniem. Na szczęście przy odrobinie sprytu możesz znacząco ułatwić sobie tę potyczkę. Otóż jak być może zauważyłeś, droga do głównej komory jaskini prowadzi przez jeziorko, z którego wydobywają się trujące wyziewy. Wycofaj się do tego miejsca, a gdy wrogowie podążą za tobą, zacznij regularnie podpalać dym przy pomocy Znaku Igni. W ten oto sposób powinieneś dość szybko pozbyć się większości przeciwników - uważaj tylko, by w momencie podpalania trujących wyziewów samemu nie znajdować się między nimi!

Kiedy będzie już po wszystkim, udaj się do Oxenfurtu. Adelę znajdziesz w karczmie Alchemia. Poinformuj ją, że pomściłeś morderców Kluiverta. Bez względu na to czy zdradzisz jej tożsamość zakonników, zadowolona dziewczyna wręczy ci 200 novigradzkich koron. Otrzymasz również 150 PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.