Audiencja

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Bez i agrest.

Opis

Akcja przeniesie się do zamku w Wyzimie, który obecnie jest centrum operacyjnym cesarza Emhyra var Emreisa. Zanim jednak spotkasz się z władcą Nilfgaardu, czeka cię kąpiel oraz spotkaniem z szambelanem Mereridem, który nakaże ściąć wiedźmińską brodę. W trakcie tej operacji do komnaty wejdzie komendant Morvran Voorhis. Jeśli rozpoczynając grę importowałeś zapis z Wiedźmina 2: Zabójców Królów, możesz szybko zbyć Nilfgaardczyka. W przeciwnym wypadku komendant zada ci kilka pytań, które zdefiniują przeszłość Geralta, a także w mniejszym lub większym stopniu wpłyną na dalszą część gry:

  • Czy podczas obleżęnia zamku La Valette'ów zabiłeś jego dowódcę, Aryana La Valette'a?
  • Po czyjej stanąłeś stronie: Iorwetha czy Vernona Roche'a?
  • Jeśli wybrałeś stronę Iorwetha, czy uratowałeś Triss Merigold czy Saskię?
  • Jeśli wybrałeś stronę Roche'a, czy uratowałeś Triss Merigold czy Anais La Valette?
  • Czy Sheala de Tancarville przeżyła ucieczkę z Loc Muinne?
  • Czy zabiłeś Letho czy pozwoliłeś mu żyć?

Po zakończeniu rozmowy z Voorhisem szambelan poprosi cię o wybór odpowiedniego stroju, który ograniczy się do... trzech czarnych kaftanów. Następnie Mererid przeprowadzi szybkie szkolenie z ukłonu przed cesarzem. Kiedy szambelan będzie zadowolony, zaprowadzi cię do cesarskiej komnaty. Ruszaj za nim.

Zaraz po wejściu do komnaty Emhyra Mererid nakaże ci się ukłonić. Będziesz miał kilka sekund na podjęcie decyzji, czy postąpisz zgodnie z sugestią szambelana, czy będziesz stał wyprostowany - nie ma to większego znaczenia. Emhyr wyprosi wszystkich, by porozmawiać z Wiedźminem w cztery oczy. Cesarz nie będzie przywiązywał zbyt dużej wagi do protokołu i postawi sprawę jasno: jego córka, Cirilla, była niedawno widziana w okolicy, a Geralt, jako jej dawny opiekun, musi ją odnaleźć. Ciri jest ścigana przez Dziki Gon, dlatego cesarzowi zależy na tym, abyś odnalazł ją jako pierwszy. Oczywiście propozycja zostanie podparta obietnicą sowitej nagrody, której i tak na razie możesz odmówić. Audiencja się zakończy, a Mererid odprowadzi cię do komnat Yennefer. Szambelan skomentuje twój ukłon lub jego brak, choć nie będzie to miało większego znaczenia.

Po dotarciu do apartamentów Yennefer zignoruj ambasadora var Attre'a i od razu porozmawiaj z czarodziejką. Niestety, nie będzie czasu na odnowienie znajomosci. Yen uzupełni informacje, jakie otrzymałeś od Emhyra, o wieści dotyczące jej własnych prób zlokalizowania Ciri. Dowiesz się, że ostatnio widziano ją na bagnach w Velen oraz w Novigradzie, choć nie są to pewne informacje. Na końcu rozmowy Yennefer oznajmi, że zamierza zbadać magiczny wybuch na Skellige, który może mieć coś wspólnego z pojawieniem się Ciri. Ty natomiast zostaniesz skierowany do Velen, by spotkać z agentem o imieniu Hendrik. Nilfgaardczyk operujący pod przykrywką w okolicy Gospody na Rozstajach będzie miał bowiem najświeższe informacje na temat śladów dziewczyny w Velen.

Kiedy rozmowa zakończy się, Yen otworzy teleport i zniknie. Ty natomiast zagadnij ambasadora var Attre'a i wypytaj o aktualną sytuację polityczną w regionie. Uzyskasz wiele cennych wskazówek dotyczących swojej misji.

Gdy będziesz gotów do drogi, opuść komnatę i porozmawiaj z Mereridem. Szambelan zwróci ci cały twój ekwipunek. Przechodząc przez dziedziniec warto zagadnąć Nilfgaardczyka w cywilu, który okaże się graczem Gwinta. Pokonanie go obecną talią może okazać się trudne, ale nie jest niemożliwe. W nagrodę za zwycięstwo otrzymasz ustaloną kwotę novigradzkich koron oraz nową kartę Foltesta.

Na koniec skieruj się do wyjścia z zamku. Wówczas otworzy się mapa świata, na której wybierz Velen. Twoim jedynym dostępnym celem jest drzewo wisielców i tam się właśnie udaj. Niniejsze zadanie dobiegnie końca, lecz otrzymasz kolejne - Nilfgaardzki łącznik.