Licho przy studni

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wstęp

Zadanie to otrzymasz czytając ogłoszenie na tablicy we wsi Biały Sad.

Biały Sad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Biały Sad - Wiedźmińskie zlecenia - Licho przy studni - Biały Sad

1 - tablica ogłoszeń.

2 - dom Odolana.

3 - osada Chacze.

4 - wyjście z podwodnej jaskini.

 

Opis

Na tablicy ogłoszeń w Białym Sadzie odnajdziesz informację o nagrodzie wyznaczonej za pozbycie się "upiora". Autorem pisma jest niejaki Odolan, któremu powinieneś złożyć wizytę (2).

Mężczyzna opowie ci o zjawie, która zamieszkała w studni w ruinach pobliskiej osady Chacze. Do niedawna upiór nikomu nie przeszkadzał, ponieważ mieszkańcy Białego Sadu czerpali wodę z rzeki. Teraz, gdy ta została zanieczyszczona licznymi zwłokami, studnia w Chaczach jawi się jako jedyne źródło czystej wody pitnej. Dla Odolana jest ono szczególnie ważne, ponieważ jego chorą córkę może uratuować tylko nieskażona niczym woda. Mężczyzna nie będzie jednak w stanie powiedzieć, jakiego rodzaju jest zjawa mieszkająca w Chaczach. Tego musisz dowiedzieć się sam.

Udaj się do wspomnianej osady i rozpocznij śledztwo z użyciem swoich wiedźmińskich zmysłów. W jednej z chat znajdziesz Pożółkły pamiętnik, dzięki któremu dowiesz się co nieco o konflikcie między mieszkańcami Chacz a miejscowym dziedzicem, a także o cennej bransolecie, jaką autorka diariusza otrzymała od swego męża. Odnajdziesz również szkielet oraz ślady krwi. Podążąj za nimi. Geralt spostrzeże, że krew należała zapewne do kobiety, która została zaciągnięta do studni. Zbadaj linę i kołowrotek, a następnie wyciągnij ze studni szkielet. Okaże się, że jest on niekompletny. Wskocz do studni i zanurkuj. Na dnie odkryjesz brakującą rękę szkieletu, a na niej opisywaną w pamiętniku Ozdobną bransoletę. Zabierz biżuterię i zanurkuj ponownie, by podwodnym tunelem przedostać się do wyjścia z jaskini (4). Stamtąd wróć do Chacz.

Jak już zapewne zdążyłeś się dowiedzieć, wypędzenie upiora wymaga spalenia jego doczesnych szczątek. Przygotuj się do bitwy, a następnie dołóż biżuterię do szkieletu kobiety i podpal całość znakiem Igni. Naprzeciw ciebie pojawi się Licho ze studni. Upiór nie jest trudnym przeciwnikiem, choć musisz uważać na jego silne ataki. Sam używaj ataków szybkich i znaku Yrden, który osłabi twojego przeciwnika i zapobiegnie jego znikaniu. Zabicie upiora zapewni ci 50 PD oraz Trofeum z południcy.

Na koniec wróć do Odolana. Szczęśliwy mężczyzna postanowi oddać ci całe złoto, które zgromadził na poczet wydania swojej córki za mąż, jednakże możesz odmówić. Odolan nie pozwoli ci jednak odejść z pustymi rękami, dlatego w tym drugim przypadku otrzymasz ametyst.

Zadanie zostanie zakończone w momencie rozmowy z Odolanem, jednakże nadprogramowo warto odwiedzić Tomirę i zapytać o incydent w Chaczach. Zielarka przyzna, że Klara, "bohaterka" tego zadania, była jej najlepszą przyjaciółką, lecz zginęła, ponieważ doprowadziła do furii dziedzica słowami na temat jego syna. Koniec końców kobieta podziękuje ci za rozwiązanie problemu i nagrodzi 10 novigradzkimi koronami oraz szeregiem alchemicznych specyfików: 4 saletrami, 8 płatkami zimejki, kortinariusami i owocami werbeny.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.