Wielka ucieczka

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Finał - Wątek główny - Wielka ucieczka - Novigrad

1 - zamtuz Kuternoga Katarzyna.

2 - wejście na dach.

3 - Kameleon.

Oxenfurt

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Finał - Wątek główny - Wielka ucieczka - Oxenfurt

4 - Yennefer.

5 - wejście do kanałów.

16 - wyjście z kanałów.

17 - wyjście z kanałów.

Kanały pod Oxenfurtem

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Finał - Wątek główny - Wielka ucieczka - Oxenfurt

5 - punkt startowy.

6 - zepsuta dźwignia.

7 - dźwignia służąca do naprawy zepsutej dźwigni (6).

8 - wątła ściana. Z łatwością rozbijesz ją przy pomocy Znaku Aard.

9 - zamknięte kraty. Aby je otworzyć, będziesz potrzebował Klucza do kanałów (11).

10 - wejście do więzienia.

15 - przejście między poziomami.

16 - wyjście z kanałów.

17 - wyjście z kanałów.

Więzienie Deireadh

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Finał - Wątek główny - Wielka ucieczka - Oxenfurt

10 - zejście prowadzące do kanałów.

11 - stół. Znajdziesz na nim Klucz do kanałów, przy pomocy którego otworzysz sobie potem drogę ucieczki (9).

12 - przejście pomiędzy piętrami.

13 - cela Rity.

14 - wyjście na dziedziniec więzienia.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz przy okazji rozmowy z Yennefer podczas wykonywania misji Ostatnie przygotowania. Kruczowłosą czarodziejkę odnajdziesz w zamtuzie Kuternoga Katarzyna (1).

Opis przejścia

Yennefer powie ci, że poszukiwania Margarity Laux-Antille nie idą w pełni po jej myśli. Czy może inaczej: czarodziejka napotkała dość spore komplikacje. Okazuje się bowiem, że starą znajomą Yen schwytano i wtrącono do więzienia Deireadh, pilnie strzeżonych kazamat w podziemiach Oxenfurtu, z których praktycznie nikt nie wychodzi żywy. Nie pozostaje wam zatem nic innego, jak tylko zorganizować "wielką ucieczkę"! W tym przedsięwzięciu może pomóc wam Abbe Faria - jedyny człowiek, któremu udało się zbiec z Deireadh. To właśnie z nim Yen zamierzała się spotkać w Kuternodze Katarzynie. Jest tylko jeden mały problem: uciekinier jeszcze o tym nie wie... Gdy tylko was zobaczy, od razu weźmie nogi za pas, a tobie nie pozostanie nic innego, jak tylko ruszyć jego śladem.

Pościg ulicami Novigradu szybko przeniesie się na dachy (2). Mimo wiedźmińskiej zwinności, nie uda ci się dogonić Farii - zrobi to za to Yennefer. Po krótkiej wymianie zdań zbieg zgodzi się na spotkanie przy szklaneczce czegoś mocniejszego, w czasie którego opowie tobie i Yen o swojej ucieczce z więzienia. Faria przekaże wam dwie ciekawe informacje, a mianowicie, że do więzienia można się dostać przez kanały, a jego strażnicy często chodzą pijani. Po zakończeniu spotkania z Farią twoja towarzyszka uda się do Oxenfurtu, gdzie wkrótce powinieneś do niej dołączyć.

Zanim to zrobisz, udaj się jeszcze do Kameleona i porozmawiaj z Zoltanem. Jeśli nie wykonałeś jeszcze misji Teraz albo nigdy, krasnolud zgodzi się dostarczyć do więzienia kilka beczułek "mahakamskiego". Wykorzystanie słabości więziennych strażników do mocnych trunków sprawi, że po wejściu do kazamatów zmierzysz się z mniejszą liczbą wrogów. Jeśli jednak wykonałeś już wcześniej w/w zadanie, Zoltan stwierdzi, że w dobie wzmożonych prześladowań nieludzi pojawienie się pod bramą więzienia krasnoluda z dostawą alkoholu z pewnością wydałoby się podejrzane, tym samym odmawiając pomocy.

Tak czy inaczej twoim głównym celem pozostanie spotkanie z Yennefer w Oxenfurcie (4). Kiedy dotrzesz do umówionego miejsca, okaże się, że czarodziejka zrobiła już całkiem niezły rekonesans. Dzięki temu Yen od razu zaprowadzi cię do studni (5), która pozwoli ci dostać się do oxenfurckich kanałów, a następnie do serca Deireadh. Tak, dobrze przeczytałeś - Yen nie zamierza brudzić się w nieczystościach razem z tobą. Zamiast tego wręczy ci Magiczny bibelot od Yennefer, którego powinieneś użyć po odnalezieniu Rity, by wezwać swoją towarzyszkę na pomoc.

Aby dostać się do kanałów, wystarczy wskoczyć do studni. Następnie czeka cię mały spacer przez zatopione elfie ruiny, podczas którego będziesz musiał zmierzyć się z babą cmentarną (poz. 28), ghulami, pożeraczami i nie tylko. W końcu dotrzesz do przejścia (6), które powinna otwierać pobliska dźwignia, lecz ta okaże się zepsuta. W zwiazku z tym nie pozostanie ci nic innego, jak tylko poszukać innej, działającej dźwigni i zamontować ją we właściwym miejscu. Udaj się zatem do północnej części kanałów (7), zabierz tkwiącą w ścianie wajhę i z jej pomocą napraw mechanizm przy interesującym cię przejściu (6). Następnie przebij się Znakiem Aard przez wątłą ścianę (8), a po kilku kolejnych krokach będziesz mógł podciągnąć się do tajnego wejścia do więzienia Deireadh (10).

Oczywiście na początku strażnicy będą nieco zaskoczeni twoją wizytą, lecz szybko wróci im rezon i dobędą broni. Oczyść pomieszczenie, zabierz Klucz do kanałów (11), który przyda ci się nieco później, po czym wejdź na piętro (12). Tam zmierzysz się z kolejnymi strażnikami i łowcami czarownic. Kiedy ich pokonasz, przyjrzyj się dobrze celom. W jednej z nich (13) odnajdziesz ledwo żywą Margaritę Laux-Antille. Kobieta, mimo nieskrywanego zaskoczenia, wydusi z siebie, że klucz do jej celi znajduje się w posiadaniu naczelnika więzienia. Spotkasz go na dziedzińcu Deireadh, więc udaj się w stronę schodów (14), by poprzez czatownię przedostać się na podwórze. Po drodze natkniesz się na kolejnych redańskich strażników oraz łowców czarownic, a i samego naczelnika będzie otaczać spory wianuszek pomagierów, dlatego bądź gotowy na długą i wyczerpujacą batalię. Kiedy walka dobiegnie końca, zabierz ze zwłok nadzorcy więzienia Klucz do celi i wracaj do Rity (13).

Kiedy otworzysz drzwi celi, Geralt automatycznie użyje otrzymanego od Yen bibelotu, by sprowadzić na miejsce swoją towarzyszkę. Po krótkiej rozmowie kruczowłosa czarodziejka postanowi przeteleportować swoją starą przyjaciółkę na zewnątrz. (Nie)stety zabranie ze sobą dwóch osób okaże się ponad jej siły, dlatego ty będziesz musiał opuścić Deireadh na własną rękę. Rozstanie z Yen osłodzi ci 300 PD.

Na marginesie warto wspomnieć, że jeśli Sheala de Tancarville przeżyła finał Wiedźmina 2: Zabójców Królów, a ponadto w momencie przybycia do więzienia ukończyłeś już misję Teraz albo nigdy, to zastaniesz ją teraz w celi Rity. Samotnica z Koviru będzie jednak w stanie agonalnym i poprosi o skróćenie jej cierpień. Ostatecznie zrobisz to albo ty, albo Yennefer.

Podczas opuszczania więzienia drogi nie powinien zastąpić ci już żaden strażnik. Spokojnie wróć do kanałów (10, a następnie otwórz zakniętą, zakratowaną bramę (9) znalezionym w więzieniu kluczem. Stąd już bez żadnych problemów przedostaniesz się do piwnicy jednego z domów (16 lub 17) i dalej na ulice Oxenfurtu.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.