Racja stanu

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Finał - Zadania poboczne - Racja stanu - Novigrad

1 - łaźnie Sigiego Reuvena.

2 - magazyn Dijkstry.

3 - okręt Radowida.

4 - Most św. Grzegorza.

5 - kryjówka spiskowców.

Wstęp

Zadanie to możesz aktywować pod koniec wykonywania misji Najciemniej jest pod latarnią, jednak muszą zostać spełnione dwa warunki. Po pierwsze, musisz opowiedzieć Dijkstrze o planach cesarza Nilfgaardu wobec Ciri. Po drugie, na swoim koncie musisz mieć zaliczone zadania Oko za oko, Spisek oraz Wróg publiczny.

Opis przejścia

Podczas rozmowy w łaźniach, do której dojdzie na koniec misji Najciemniej jest pod latarnią, okaże się, że zarówno Dijkstra, jak i Filippa Eilhart gorąco pragną śmierci Radowida. Wspólnie dojdziecie do wniosku, że czarodziejka byłaby idealną przynętą na władcę Redanii, który w każdej innej okoliczności jest niezwykle ostrożny. Oczywiście Dijkstra nie zamierza w pełni zaufać swojej byłej kochance, lecz i tak zaprosi cię na tajne spotkanie w dokach Novigradu, na którym zostaną omówione potencjalne możliwości dokonania królobójstwa.

Udaj się do wskazanego magazynu (2) i zapukaj do drzwi. Po przejściu rutynowej kontroli będziesz mógł swobodnie wejść na piętro budynku, gdzie będą już czekać na ciebie Dijkstra, Talar i Vernon Roche. Owocem długiej dyskusji będzie plan, który zakłada, że wywabisz Radowida z jego okrętu pod pretekstem zaprowadzenia go do kryjówki Filippy, a następnie udasz sie z nim na Most Św. Grzegorza, będący idealnym miejscem do dokonania zabójstwa. Dijkstra stanowczo odrzuci jakiekolwiek propozycje wsparcia od Filippy, a tobie - koniec końców - pozostanie jedynie przystać na plan spiskowców.

Niemniej gdy tylko opuścisz magazyn, wpadniesz na Filippę Eilhart. Czarodziejce udało się podsłuchać całą rozmowę i choć nie podoba jej się pominięcie jej w planie królobójstwa, postanowi ci pomóc. Jak? Czarodziejka wręczy ci Pierścień Vizimira II, który powinien ostatecznie przekonać Radowida, że nie kłąmiesz i naprawdę udało ci się pochwycić Filippę.

W związku z powyższym nie pozostanie ci zatem już nic innego, jak tylko udać się na spotkanie z władcą Redanii (3). Powiedz strażnikowi, by zaprowadził cię przed oblicze Radowida, a gdy to nastąpi, nakarm go kłamstwami przygotowanymi przez Dijkstrę. Król okaże się dość sceptyczny wobec tych rewelacji, jednak gdy pokażesz mu pierścień jego ojca, złapie przynetę - każe zebrać ludzi i czym prędzej udać się do kryjówki Filippy.

Kiedy cała drużyna dotrze na most, czeka cię dość nieprzyjemna niespodzienka. Otóż Radowid stwierdzi, że zacząłeś go "irytować", dlatego postanowił się ciebie pozbyć. Król każe zostać kilku swoim ludziom z tobą i dokonać egzekucji, podczas gdy on wraz z większą częścią swojego oddziału wezmą szturmem domniemaną kryjówkę Filippy.

Plan Radowida spali jednak na panewce, ponieważ Roche, Ves i kilku innych agentów Niebieskich Pasów rzuci ci się z pomocą. Na moście rozgorzeje regularna bitwa, podczas której ramię w ramię z przyjaciółmi stawicie czoła licznemu oddziałowi redańskich żołnierzy (poz. 26). Likwiduj ich po kolei. aż w końcu wśród żywych pozostanie jedynie Radowid. To również nie potrwa długo, ponieważ przy schwytanym w pułapkę królu pojawi się... Filippa. Czarodziejka oślepi władcę, po czym wrazi mu sztylet pod żebra. Chwilę później kobieta zamieni się w sowę i pod taką postacią opuści miejsce zbrodni, a ty, Roche i Ves udacie się do kryjówki spiskowców (5).

Po dotarciu do bezpiecznego miejsca otrzymasz 25 PD, a Talar i Roche opowiedzą ci o politycznym planie wskrzeszenia Temerii pod protektoratem Nilfgaardu, który teraz będzie mógł zostać zrealizowany. Świętowanie tego sukcesu nie potrwa jednak długo. Na scenie - i to dosłownie - pojawi się Dijkstra, który oznajmi, że zrywa pakty z cesarzem i wznawia wojnę z Nilfgaardem jako nowy władca Redanii. To oczywiście doprowadzi do konfliktu z twoimi towarzyszami, w którym, chcąc nie chcąc, będziesz musiał wybrać stronę. Miej jednak na uwadze, że podjęta w tym momencie decyzja znacząco wpłynie na zakończenie gry!

  • Jeśli postanowisz nie mieszać się w polityczne sprawy obu królestw, Dijkstra pozwoli ci odejść wolno, lecz zabije Talara, Roche'a i Ves.
  • Jeśli opowiesz się po stronie Temerczyków, będziesz musiał zabić Dijkstrę oraz wszystkich jego ludzi (poz. 26), jednak Talar, Roche i Ves wyjdą z tej konfrontacji bez większego szwanku.

Po zakończeniu walki zadanie zostanie zaliczone, a wojna między Nilfgaardem a Północą potoczy się w zupełnie nowym kierunku...


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.