Niech żyje sztuka!

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wolne Miasto Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Wątek główny - Niech żyje sztuka! - Wolne Miasto Novigrad

1 - karczma Zimorodek.

2 - teatr.

3 - Sofus Byk.

4 - siedziba Maskonurów.

5 - banda Grubego.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Skarb hrabiego Reuvena.

Opis

W trakcie rozmowy z Priscillą narodzi się genialny plan odbicia Jaskra z lochów znajdujących się pod Wyspą Świątynną. Zważywszy na to, że jedynie Menge może wydać rozkaz uwolnienia więźnia, jedynym sensownym sposobem wyciągnięcia poety z opresji jest podszycie się pod dowódcę łowców czarownic. Dudu, stary dobry znajomy Geralta, mógłby to zrobić bez większych problemów, lecz od dawna nie dawał znaków życia... i to nawet Priscilli. Śpiewaczka stwierdzi jednak, że doppler uwielbia teatr, dlatego jeśli coś może przyciągnąć jego uwagę, to z pewnością będzie to premiera nowej sztuki. Najlepiej takiej, która w zawoalowany sposób przekaże Dudu komunikat, że Wiedźmin go potrzebuje. We wszystkim z pewnością pomoże wam trupa Iriny Renarde, wśród której twój stary znajomy znalazł wielu przyjaciół.

Napisać sztukę... Ot, łatwo powiedzieć! Na szczęście możesz w tej kwestii liczyć na geniusz Priscilli. Trubadurka wykona większość pracy za ciebie, zasięgając twojej opinii tylko w dwóch kwestiach. Pierwsza dotyczy tytułu. Nowa sztuka może nazywać się Ocalenie dopplera lub Zmiennik wybawiony albo tryumf Wiedźmina. Twój wybór nie ma tutaj żadnego znaczenia, więc zdecyduj wedle własnego upodobania. Priscilla zapyta cię również o gatunek sztuki. Jeśli wybierzesz komedię - drugą opcją jest dramat - na koniec zadania unikniesz pojedynczej, lecz łatwej potyczki.

Priscilla ukończy pracę nad sztuką w kilka godzin, które Geralt poświęci na odsypianie ostatnich przygód. Po przebudzeniu śpiewaczka wręczy ci twój egzemplarz sztuki oraz kopię dla madame Iriny. W tym momencie otrzymasz również 300 PD.

Następnie udaj się do należącego do madame Iriny teatru (2). Przed wejściem spotasz biletera, który wymusi na tobie opłatę w wysokości 50 novigradzkich koron. Niestety, nie możesz w żaden sposób uniknąć zapłaty, więc wysupłaj pieniądze z kiesy i ruszaj na spotkanie z szefową trupy.

Tę zastaniesz tuż pod główną sceną. Kiedy wyjaśnisz jej, że jesteś przyjacielem Dudu i szukasz sposobu na odnalezienie go, kobieta zaprosi cię do garderoby. Tam przedstawisz jej opracowany z Priscillą plan. Madame Irina zgodzi się wystawić sztukę, lecz poprosi cię, abyś zadbał wcześniej o dwie sprawy: ochronę oraz reklamę.

Jeśli chodzi o ochronę, madame Irina zasugeruje, abyś poszukał odpowiednich "specjalistów" w dokach Novigradu. Idealnymi kandydatami okażą się Sofus Byk oraz jego brat Hal (3). Bokserzy zgodzą się pracować za 70 novigradzkich koron lub nawet... za darmo, o ile zdołasz pokonać ich obu w walce na pięści. Potyczka z nimi nie należy do łatwych, a jeśli przegrasz, to koszt wynajęcia braci wzrośnie do 140 koron. Wybierz zatem wariant, który twoim zdaniem okaże się najbardziej opłacalny.

Jeśli chodzi o reklamę, najlepsze wyniki można byłoby osiągnąć, wynajmując ulicznych artystów zwanych Maskonurami. Warto zauważyć, że nakłonienie ich do pracy jest całkowicie opcjonalne, lecz warto się o to postarać. Grupa zamieszkuje niewielką ruderę w Okrawkach (4). Kiedy się tam zjawisz, dowiesz się, że artyści toną w długach, a w dodatku na ich życie nastaje banda Grubego. Wystarczy jednak, że skłonisz zbirów do poniechania prześladowań, a Maskonury zrobią wszystko, by o przedstawieniu dowiedział się cały Novigrad! Udaj się zatem na spotkanie z Grubym i jego dwoma kompanami (5). Możesz próbować ich przekonać do swoich racji w dowolny sposób - groźbą, łapówką lub znakiem Aksji - lecz żaden nie podziała i rozmowa zakończy się walką. Kiedy jednak zadasz bandytom niewielkie obrażenia, uciekną, a ty będziesz mógł oznajmić szczęśliwym Maskonurom, że ich życiu nie zagraża już żadne niebezpieczeństwo. Szczęśliwi artyści dotrzymają słowa i ruszą na ulice, by rozgłaszać mieszkańcom Novigradu wieść o premierze nowej sztuki.

Wróć do madame Iriny. Szefowa trupy zapyta cię o zdanie w kwestii obsady głównych ról. Księżniczkę może zagrać Priscilla lub twoja rozmówczyni - to, kogo wybierzesz, nie ma większego znaczenia fabularnego, jednakże wybór tej pierwszej przyciągnie większą widownię i wygeneruje większe wpływy do kasy teatru. O wiele intensywniej powinieneś pomyśleć nad obsadą roli księcia. Jeśli wybierzesz Maxima, ten zjawi się na scenie pijany i nie zrobi najlepszego wrażenia - lepiej wybrać zatem mniej popularnego wśród tłumu, lecz znacznie bardziej solidnego Abelarda Ryzę. Wreszcie dowiesz się, że w rolę Wiedźmina... wcielisz się osobiście. W związku z tym powinieneś zapoznać się z własną kopią sztuki i nauczyć przypisanych ci kwestii. Kiedy będziesz gotowy, powiadom o tym madame Irinę. Niedługo potem kurtyna zostanie podniesiona!

W trakcie przedstawienia będziesz musiał wygłosić kilka wiedźmińskich kwestii. Oczywiście możesz się pomylić, co wzbudzi wesołość wśród licznie przybyłych Novigradczyków, lecz zdecydowanie lepiej trzymać się scenariusza. Kiedy przedstawienie dobiegnie końca, Geralt zauważy w tłumie Dudu i w zawoalowany sposób zaprosi go na scenę. Szczęśliwe zakończenie historii dopplera nie spodoba się kilku fanatykom Wiecznego Ognia, jednak jeśli odgrywany spektakl jest komedią, nie dojdzie do żadnego incydentu; jeśli jest to dramat, będziesz musiał wespół ze swoimi ochroniarzami wyrzucić kłopotliwych widzów z teatru. Tak czy owak po zakończeniu spektaklu otrzymasz 500 PD.

Dudu uda się wraz z członkami trupy za kulisy, gdzie będziesz mógł z nim spokojnie porozmawiać. Doppler pochwali pomysł wystawienia sztuki teatralnej, po czym zgodzi się wejść w buty Mengego i pomóc ci w uwolnieniu Jaskra. Występu pogratuluje ci również Zoltan. Wspólnie z krasnoludem wymyślicie plan, w myśl którego Menge vel Dudu wyda rozkaz przetransportowania skazanego na śmierć poety do Oxenfurtu, lecz ten nigdy tam nie dotrze - oczywiście dzięki tobie, Zoltanowi i jego kompanom. Na koniec zagadnie cię madame Irina, która wynagrodzi twoje aktorskie starania. Jeśli zatrudniłeś Maskonury, wybrałeś do głównych ról Priscillę i Abelarda oraz bezbłędnie wcieliłeś się w postać Wiedźmina, otrzymasz 150 novigradzkich koron oraz 360 PD. W przypadku podjęcia innych decyzji otrzymasz niższą gażę w złocie i PD, a w majgorszym wypadku na twoje konto wpłynie zaledwie 10 novigradzkich koron i 75 PD. Jak więc widać, rozwaga i ciężka praca popłacają.

Po rozmowie z madame Iriną niniejsze zadanie zostanie zakończone. Od razu otrzymasz jednak kolejne - Poeta w opałach.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.