Sen w wielkim mieście

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Wątek główny - Sen w wielkim mieście - Novigrad

1 - nawiedzony dom.

2 - zielarz.

3 - karczma Złocisty Jesiotr.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Stosy Novigradu.

Opis

Zgodnie z sugestią Triss postanowisz spotkać się z Corinne Tilly i sprawdzić, czy śniączka będzie w stanie naprowadzić cię na trop Ciri. Obecnie kobieta wykonuje zlecenie w jednym z novigradzkich domów (1) i to właśnie od niego rozpoczniesz nowy etap poszukiwań.

Przed budynkiem spotkasz Rudolfa de Jonkheera. Bogaty bankier kupił niedawno tę kamienicę, jednakże wszystko wskazuje na to, że jest ona nawiedzona, dlatego wynajął Corinne, by "wyśniła jej historię". Kiedy zapytasz o szczegóły, de Jonkheer opowie ci o skrzypiących drzwiach, poruszających się meblach i... defekacji w jednej z izb. Widząc, że jesteś wiedźminem, właściciel pozwoli ci wejść do swojego domu i pomóc onejromantce, która najwyraźniej od dłuższego czasu nie daje znaków życia.

Po wejściu do środku od razu skieruj się na piętro budynku. Tam, w małym pokoju, zastaniesz śpiącą Corinne oraz dziwną istotę, która zniknie zaraz po twoim wejściu. Geralt spróbuje wybudzić kobietę, ale bezskutecznie. Onejromantka cały czas będzie wspominać przez sen o lalce pozostawionej na poddaszu. Chwyć się tej sugestii i udaj się na najwyższe piętro budynku, korzystając ze znajdujacej się w pobliskiej izbie drabiny.

Będąc na poddaszu, natkniesz się na stertę zawalonych półek. Oczyść sobie drogę Znakiem Aard, a następnie użyj wiedźmińskich zmysłów. W pobliskim pokoju odnajdziesz Szmacianą laleczkę oraz Rysunek kołyski. To nadal niewiele, ale jak słusznie zauważy Geralt, nie pozostaje ci nic innego, jak odnaleźć narysowany przedmiot.

Wróć na pierwsze piętro domu i skorzystaj z drzwi przy łóżku Corinne, by wejść do niewielkiej izby. Odkryjesz w niej kołyskę. Włóż do środka lalkę, a drzwi do pokoju zatrzasną się. Podejdź do nich. Co ciekawe, znajdziesz na nich Rysunek pieca i paleniska.

Zejdź na parter, otwórz właz w podłodze i zejdź po drabinie do piwnicy. Odnajdziesz tam wyrysowany na zwitku papieru piec. Użyj wiedźmińskich zmysłów, by zbadać palenisko, a już po chwili wyłoni się z niego bożątko o imieniu Sara. Niebieska istotka wyzna, że zamieszkała w tym domu, ponieważ był pusty, a kiedy pojawił się w nim człowiek, postarała się, by budynek wyglądał na nawiedzony, co miało zniechęcić nowego lokatora do zamieszakania tutaj. Sara przyzna również, że to ona stoi za zesłaniem na Corinne koszmarów, z których nie zamierza jej zbyt prędko wybudzić. W takiej sytuacji staniesz przed następującym wyborem:

  • Współpracuj z Sarą. Zaproponuj jej, że potwierdzisz przed de Jonkheerem kłamstwo o "nawiedzeniu", z którym nie można nic zrobić. Bożątko ucieszy się na takie rozwiązanie i obieca natychmiast uwolnić Corinne od koszmarnych snów.
  • Wypędź Sarę. Aby tego dokonać, musisz udać się do lokalnego zielarza (2) i kupić od niego Wiązkę łopianu. Następnie wróć do piwnicy, wrzuć zioła do pieca i podpal go za pomocą Znaku Igni. To sprawi, że Sara opuści dom na dobre, a Corinne niedługo potem odzyska wolność. Co ciekawe, bożątko będziesz mógł później spotkać we wschodnim Velen, gdzie zamieszka razem z doskonale znanym ci Jankiem.

Koniec końców onejromantka zostanie wybudzona. Kiedy się z nią spotkasz, podziękuje ci za pomoc i obieca pomóc w odnalezieniu Ciri. Póki co jest jednak wyczerpana, dlatego zaprosi cię na spotkanie do swojego pokoju w gospodzie Złocisty Jesiotr.

Po wyjściu z domu zagadnie cię zaniepokojony de Jonkheer. Jeśli okłamiesz go stwierdzeniem, że dom jest nawiedzony i nie jesteś w stanie odczynić klątwy, ten ze smutkiem spisze nieruchomość na straty. Jeśli jednak oświadczysz mu, że pozbyłeś się problemu, bankier obieca podzielić się z tobą zyskiem ze sprzedaży domu. Niestety, owej zapłaty nigdy nie zobaczysz...

Na koniec pozostanie ci spotkanie z Corinne. Udaj się do Złocistego Jesiotra, który znajduje się w novigradzkich dokach (3). Onejromantkę odnajdziesz w jej pokoju na piętrze. Na początek śniączka będzie chciała poznać twoje relacje z Ciri. Możesz opowiedzieć jej dowolną historię z waszego życia, a nawet kilka z nich - nie ma to żadnego znaczenia. Kiedy stwierdzisz, że masz dość zwierzeń, Corinne ześle na ciebie sen, w którym pojawią się jaskółka oraz Jaskier. To niechybny znak, że Ciri musiała spotkać się z twoim starym przyjacielem! Corinne powie ci, że ten niedawno odziedziczył lokal znany jako Szałwia i rozmaryn i to właśnie od niego powinieneś rozpocząć poszukiwania trubadura. W konsekwencji tej rozmowy otrzymasz 100 PD, a niniejsze zadanie dobiegnie końca, lecz od razu rozpocznie się kolejne - Spis cudzołożnic.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.