Zlecenie: Bestia z Oxenfurckiej Puszczy

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Zach. Redania

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Velen / Ziemia niczyja - Wiedźmińskie zlecenia - Zlecenie: Zaginiony brat - Zachodnia Redania

1 - tablica ogłoszeń w Oxenfurcie.

2 - obóz najemników.

3 - miejsce ataku.

4 - kruki.

5 - pióra.

6 - gniazdo archegryfa.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz w momencie zaakceptowania zlecenia na "bestię z Oxenfurckiej Puszczy", które znajdziesz na tablicy ogłoszeń w Oxenfurcie (1).

 

Opis przejścia

W opisie kontraktu nie znajdziesz zbyt wielu informacji. Aby dowiedzieć się nieco więcej na jego temat, będziesz musiał skontaktować się ze "światowej sławy kondotierem" Hansem z Cidaris, którego spotkasz w niewielkim obozie położonym na wschód od Oxenfurtu (2). Najemnik powie ci, że celem zlecenia jest potwór, który gnębi okolicznych mieszkańców, a do tego zabił ostatnio dwójkę jego ludzi. O jaką bestię chodzi? Tego żołnierz już nie będzie wiedział. Ustal stawkę za zlecenie i ruszaj na łowy.

Na początek powinieneś zbadać miejsce, w którym doszło do ostatniego ataku potwora (3). Wiedźmińskie zmysły pozwolą ci odkryć spore kałuże krwi oraz ciało jednego z zabitych. Nieco na północny-wschód od tego miejsca odnajdziesz odgryzione ramię, które uzmysłowi ci, że potwór zaczął gubić zdobycz w drodze do swojego gniazda, a zatem jest to zapewne bestia latająca. Podążaj na wschód za śladami krwi i ludzkich szczątków, aż dotrzesz do miejsca, w którym będą ucztować kruki (4). Ptaki się spłoszą, a trop urwie, jednak dojdziesz do wniosku, że to właśnie skrzydlaci biesiadnicy mogą wskazać ci drogę do leża potwora. Spójrz w kierunku wschodnim, gdzie na niebie zobaczysz kolejne kruki. Idź w tamtym kierunku, aż w końcu dotrzesz do wielkich piór (5). Znalezisko jasno da ci do zrozumienia, że masz do czynienia z archegryfem. Poczynienie tej obserwacji zapewni ci 25 PD.

Twoim ostatecznym celem będzie dotarcie do gniazda bestii (6), które odnajdziesz na niewielkim wzgórzu. Jeśli wybierzesz się tam za dnia, nie zastaniesz jego lokatora. Odkryjesz za to resztę szczątków drugiego z zabitych żołdaków, przy których odnajdziesz Zlecenie dla najemników. Jeśli je przeczytasz, dowiesz się, że Hans i jego ludzie zostali zatrudnieni do zabicia potwora przez radnych z Oxenfurtu i wynagrodzeni z góry - i to o wiele bardziej sowicie niż to, co zaproponował ci słynny kondotier...

Zanim jednak rozliczysz się ze zleceniodawcą, musisz uporać się z przedmiotem zlecenia. Opinikus (poz. 35) pojawi się w okolicy dopiero po zmroku. To bardzo duży i niezwykle groźny przeciwnik, który pluje kwasem i potrafi zadawać spore obrażenia atakami bezpośrednimi. Jak to bywa przy okazji walk z archegryfami, Znak Quen i olej przeciw drakonidom to absolutna podstawa. Sugeruję ściągać bestię na ziemię za pomocą Znaku Aard, zadawać 1-2 ciosy i odskakiwać, zanim potwór zaatakuje. W ten sposób powoli, lecz konsekwentnie bedziesz obniżał pasek PŻ archegryfa, aż w końcu ten padnie trupem.

Po walce pozbieraj łupy, wśród których znajdą się trofeum z archegryfa, mutagen z archegryfa czy levelowana wersja ciężkiej Zbroi Zireael, po czym wracaj do zleceniodawcy. Ujrzawszy głowę bestii, Hans z Cidaris chętnie wypłaci ci ustalone wynagrodzenie, ale jeśli odnalazłeś Zlecenie dla najemników, możesz wygarnąć najemnikowi, że próbował cię oszukać.

  • Jeśli po prostu zaakceptujesz nagrodę, otrzymasz wynegocjonowaną sumę oraz 300 PD.
  • Jeśli zażadasz pełnej sumy otrzymanej od radnych z Oxenfurtu, uzyskasz 510 novigradzkich koron oraz 300 PD.

Tak czy inaczej po zakończeniu rozmowy z Hansem niniejsze zadanie zostanie zaliczone.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.