Zlecenie: Biała Dama

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Zamurze

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Wiedźmińskie zlecenia - Zlecenie: Biała Dama - Zamurze

1 - tablica ogłoszeń.

2 - Helma.

3 - ognisko na polu.

4 - zamek Drahim.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz, czytając opis wiedźmińskiego zlecenia na tablicy ogłoszeń, na którą możesz natknąć się na novigradzkim podgrodziu. Możesz je również otrzymać w inny sposób, a mianowicie badając zwłoki rozrzucone przy ognisku na polu za wsią (3) oraz w piwnicy zamku Drahim (4).

 

Opis

Zadanie to można rozpocząć na dwa różne sposoby. Pierwszy jest dość standardowy. Kiedy przejrzysz ogłoszenia na tablicy stojącej na novigradzkim podgrodziu (1), odnajdziesz informację o gnębiącym lokalną społeczność upiorze. Po szczegóły musisz udać się do Helmy (2). Kobieta nie udzieli ci jednak zbyt wielu nowych informacji, za to ostrzeże, że czwórka mieszkańców wsi udała się na pola w celu likwidacji problemu i nigdy nie wróciła.

Powyższy etap zadania możesz jednak całkowicie pominąć i od razu udać się na pola (3). Tam, przy ognisku, odnajdziesz szczątki trójki śmiałków. Użyj wiedźmińskich zmysłów, by odkryć ślady ostatniego z chłopów. Trop zawiedzie cię do piwnicy zamku Drahim (4), gdzie odnajdziesz zwłoki ostatniego z członków wyprawy. Wówczas Geralt stwierdzi, że tutejsze pola nawiedza południca. Aby się jej pozbyć, niezbędny będzie jednak przedmiot, który łączy upiora ze światem śmiertelników. Dotarcie do tej konkluzji zapewni ci 25 PD.

Wróć do Helmy (2) i przekaż jej swoje wnioski. Kobieta od razu stwierdzi, że winowajcą musi być duch Lusi - dziewczyny, która miała wyjść za starego kowala, lecz zamiast tego wolała podciąć sobie żyły. W dodatku zrobiła to przy pomocy sztyletu, który miał być prezentem zaręczynowym... Szczęśliwym zbiegiem okoliczności owa broń została potem złożona na ręce Helmy. Zabierz Srebrny sztylet i ruszaj z powrotem na pola.

Przed walką przygotuj olej przeciw upiorom, a także petardy Księżycowy Pył. Odczekaj do okolic południa i wrzuć broń samobójczyni do ogniska (3). W ten sposób zwabisz Białą Damę (poz. 18), tym samym rozpoczynając walkę. Podobnie jak w przypadku potyczek z innymi tego typu upiorami, musisz pamiętać o tym, by atakować tylko wtedy, gdy twój wróg przybierze materialną formę - uczynisz to rzucając w niego Księżycowym Pyłem lub zmuszając go do wejścia w krąg Znaku Yrden. Co jakiś czas Biała Dama będzie rozszczepiać się na trzy pomniejsze południce i próbować wyssać z ciebie energię. W takim wypadku musisz jak najszybciej zadać po jednym ciose każdemu z trójki upiorów, co doprowadzi do ich zniszczenia i pozwoli ci kontynuować walkę z twoim głównym przeciwnikiem.

Kiedy walka dobiegnie końca, zabierz ze szczątek Białej Damy levelowany srebrny miecz Deithwen oraz trofeum z południcy. To ostatnie zanieś do Helmy, a otrzymasz od niej wynegocjowane pieniądze (lub 184 novigradzkich koron, jeśli nie negocjowałeś w ogóle). Uzyskasz również 260 PD.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.