Kwestia życia i śmierci

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wolne Miasto Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Kwestia życia i śmierci - Novigrad

1 - dom Triss.

2 - targ rybny.

3 - miejsce zasadzki.

4 - warsztat Elihala.

5 - teatr Madame Iriny.

6 - rezydencja Vegelbudów.

Rezydencja Vegelbudów

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Kwestia życia i śmierci - Rezydencja Vegelbudów

6 - wejście do rezydencji.

7 - zamożny mieszczanin.

8 - Moritz.

9 - gen. Morvran Voorhis, stoły do Gwinta.

10 - Maria Luiza la Valette.

11 - Ingrid Vegelbud.

12 - Albert Vegelbud.

13 - ogród.

14 - labirynt.

15 - stajnie.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie w trakcie wykonywania misji Skarb hrabiego Reuvena. Wiedz jednak, że wykonanie tego zadania uniemożliwi kontakt z Triss w związku z kilkoma innymi misjami pobocznymi, dlatego powinieneś je sobie zostawić na sam koniec przygody w Novigradzie.

Opis

Na początek musisz spotkać się z Triss, która będzie na ciebie czekać w wynajętym przez siebie domu (1). Czarodziejka powie ci, że w ostatnim czasie otrzymała interesującą wiadomość od Pani Vegelbud. Z treści listu wynikało, że lokalni możnowładcy chcą przekazać czarodziejce pieniądze na ratowanie novigradzkich magów, lecz w zamian wymagają pewnej przysługi... Jakiej? Tego Pani Vegelbud nie raczyła przekazać w liście. Aby omówić szczegóły, Triss musiałaby się spotkać z posłańcem możnego rodu i podać ustalone hasło. Rzecz w tym, że sprawa z daleka śmierdzi podstępem łowców czarownic... W związku z powyższym Triss poprosi cię, abyś asystował jej, a tak naprawdę wybadał, czy zawarta w liście propozycja nie jest pułapką. Oczywiście zgódź się.

Następnie udaj się na targ rybny (2). Rozglądaj się za mężczyzną w niebieskiej tunice i pękiem kluczy przy pasie. Kiedy go znajdziesz, zapytaj go o pstrąga, a ten poprosi cię na stronę. Kiedy przekroczycie most, wpadniecie w zasadzkę (3) łowców czarownic. Rozpraw się z nimi i zasugeruj posłańcowi, by przeszedł do konkretów. Wtedy też do rozmowy dołączy Triss. Sługa Vegelbudów wyzna, że panicz Albert zaczął parać się alchemią, czym przyciągnął uwagę żołdaków Wiecznego Ognia, dlatego jego matka chce, aby Triss pomogła chłopakowi opuścić rodzinne ziemie. Szlachcianka opracowała zresztą już cały plan zakładający zorganizowanie wielkiego balu maskowego, który miałby odwrócić uwagę łowców czarownic od jej niefrasobliwego syna. Triss ochoczo zgodzi się pomóc, a ty... Cóż, będziesz jej towarzyszył w tej misji!

Oczywiście nie możesz pójść na bal maskowy w typowym wiedźmińskim wdzianku. Absolutną podstawą jest zdobycie masek, dlatego udaj sie do Elihala (4) i kup Lisią maskę Triss dla swojej towarzyszki oraz dowolną inną maskę dla siebie. Możesz też kupić sobie dublet lub inne eleganckie ubranie, choć nie jest to konieczne. Jeśli zaś chcesz wyglądać szykownie, lecz nie masz ochoty wydawać pieniędzy, możesz "wypożyczyć" różne ciuszki z garderoby Madame Iriny (5).

Kiedy będziesz gotowy, udaj się po Triss (1). Czarodziejka będzie już czekała na ciebie w stroju wieczorowym. Jeśli i ty ubierzesz się elegancko, twoja towarzyszka bardzo się ucieszy, a na twoje konto wpłynie 25 PD. Po krótkiej wymianie uprzejmości udacie się wspólnie na bal.

Kiedy dotrzecie na miejsce, okażecie zaproszenia i złożycie broń, twoim pierwszym celem będzie spotkanie z Panią Vegelbud (11). Zanim to jednak nastąpi, na swojej drodze spotkasz m.in. bliżej nieznanego pijanego mieszczanina (7), dawnego znajomego Triss Moritza (8), nilfgaardzkiego generała Morvrana Voorhisa (9) oraz Marię Luizę la Valette (10). Rozmowy z nimi okażą się krótkie i niezobowiązujące. Zdecydowanie więcej czasu powinieneś poświęcić za to przybyłym na bal graczom Gwinta (9). Tutejszy krupier pozwoli ci zmierzyć się w karcianym pojedynku z grafem Vladimirem Cretu, hr. Gomo Selingiem oraz sir Mariusem Florinem. Jeśli ich pokonasz, uzyskasz unikatowe karty - odpowiednio są to Milva, Wampir: Bruxa oraz Jaskier. To jedyna okazja w grze, aby zdobyć te karty, więc jeśli leży ci na sercu ukończenie misji Pełna kolekcja kart, to nie możesz sobie pozwolić na uniknięcie przynajmniej trzech partyjek z gośćmi Pani Vegelbud.

Gdy już zaspokoisz swoje hazardowe żądze, spotkaj się z gospodynią wieczoru (11). Ingrid Vegelbud przekaże ci, że jej syn nie należy do najbystrzejszych, dlatego musisz na niego szczególnie uważać. Dowiesz się również, że Albert nosi maskę pantery. Jeśli dodać do tego jego beztroskie zachowanie, powinieneś bez trudu wyłowić go (12) spośród uczestników balu. Kiedy się przedstawisz, młody Vegelbud odprawi towarzyszkę i przekaże ci szczegóły planu jego matki. Otóż ty oraz Triss macie się spotkać z nim w pobliskim labiryncie, jednak dopiero po tym, gdy na niebie rozbłysną fajerwerki. Do tego czasu możecie bawić się w dowolny sposób.

Mając to na uwadze, Triss zaproponuje spacer i spędzenie kilku miłych chwil na ławce w ogrodzie (13). Tam okaże się, że alkohol nieco uderzył czarodziejce do głowy. Kobieta ucieknie do stworzonego z żywopłotu labiryntu, a ty będziesz musiał ją gonić aż do pobliskiej fontanny, co jednak okaże się niezbyt trudne. Gdy już schwytasz Triss, będziecie mogli pozwolić sobie na odrobinę romantyzmu, a nawet na pocałunek... Chwilę później na niebie rozbłysną fajerwerki, a przy fontannie pojawi się Albert. Młody Vegelbud poinformuje was, że osiodłane konie już czekają w stajniach. Dla zachowania bezpieczeństwa Geralt postanowi zamienić się maskami z niedoszłym alchemikiem, po czym on oraz Triss ruszą w stronę stajni. Wiedźmin zostanie na miejscu, przeczuwając kłopoty. Gdy para się oddali, będziesz mógł ruszyć ich śladem.

Przeczucia okażą się słuszne, bowiem w centrum labiryntu (14) spotkasz trójkę łowców czarownic (poz. 12), którzy spróbują cię pojmać. Zważywszy na to, że do swojej dyspozycji będziesz mieć tylko gołe pięści oraz wiedźmińskie znaki, potyczka może okazać się trudna, ale powinieneś sobie poradzić. Po bitwie uzyskasz 50 PD oraz pewność, że już nikt nie zagrodzi ci drogi do stajni (15).

Kiedy tam dotrzesz, otrzymasz z powrotem cały swój rynsztunek, a Triss i Albert wyruszą w drogę do Novigradu. Wkrótce bal dobiegnie końca - podobnie zresztą jak niniejsze zadanie. Na koniec otrzymasz kolejne 50 PD.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.