Miecze i pierogi

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wolne Miasto Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Miecze i pierogi - Novigrad

1 - dom Hattoriego.

2 - żuraw portowy.

3 - miejsce spotkania z ludźmi Króla Żebraków.

4 - brama.

5 - karczma Złocisty Jesiotr.

6 - statek Szwagra.

7 - magazyn van Hoorna.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od kowala ze wsi Zalipie, kiedy zapytasz go o najlepszego miecznika w okolicy.

Opis

Kowal z niewielkiej wsi w Velen poinformuje cię, że jeśli szukasz prawdziwego mistrza w tym rzemiośle, to powinieneś odszukać Éibheara Hattoriego. Ów miecznik do niedawna prowadził warsztat w Novigradzie, jednak wedle ostatnich plotek, przeszedł na emeryturę.

Kiedy zawitasz do Novigradu, złóż Hattoriemu wizytę (1). Elf podejmie cię... pierogami, bowiem jak sam stwierdzi, jest to o wiele bezpieczniejszy biznes od warsztatu kowalskiego. Niemniej gdy wspomnisz mu, że jesteś wiedźminem i poszukujesz kogoś, kto wykuje dla ciebie najwyższej jakości oręż, rzemieślnik zdradzi, że porzucił swój fach, ponieważ nie był w stanie dogadać się z Ernstem van Hoornem. Ten novigradzki kupiec dzięki współpracy z Tasakiem kontroluje lokalny przepływ towarów i materiałów rzemieślniczych, co czyni prowadzenie warsztatu właściwie nieopłacalnym. Hattori ma jednak plan. Elf jest skłonny dogadać się z Królem Żebraków i z jego pomocą przełamać monopol van Hoorna, lecz potrzebuej kogoś, kto pomoże mu w negocjacjach. W zamian kowal obieca stworzyć dla ciebie prawdziwie unikatową broń, więc nad jego propozycją nie powinieneś się dwa razy zastanawiać.

W związku z powyższym Hattori umówi spotkanie z ludźmi Króla Żebraków. Udaj się po zmroku w okolice portowego żurawia (2) i po krótkiej wymianie zdań idź za elfem w stronę jednego z ciemnych zaułków (3). Cyna, zaufany Króla Żebraków, przybędzie na miejsce wraz z kilkoma innymi zbirami. Mężczyzna zaproponuje wam podział zysków w stosunku 65%-35%. Możesz przyjąć tę ofertę, jednak najlepiej twardo targować się do 75%-25%, a kiedy Cyna postanowi odejść, okazać obojętność. To sprawi, że człowiek Króla Żebraków ostatecznie zawróci i zgodzi się przyjąć twoją propozycję. Moment zawarcia umowy zakłócą jednak zbiry Tasaka, który rzecz jasna nie życzy sobie konkurencji na swoim terenie. To oznacza, że będziesz musiał musiał zmierzyć się z kilkoma krasnoludzkimi bandytami (poz. 24), aczkolwiek Cyna i jego ludzie staną do walki po twojej stronie, więc powinieneś sobie poradzić bez większych problemów. Po zakończeniu bitwy ruszaj za Hattorim do bramy (4). Tam Cyna potwierdzi zawarcie umowy, jednak ostrzeże was, że Tasak nie zapomni o tym indycencie. Nagrodą za pomyślne negocjacje będzie 20 novigradzkich koron i 25 PD, ale to wcale nie koniec zadania. Elf czmychnie do swojego domu, a ty ruszaj za nim.

Kiedy dotrzesz na miejsce (1), okaże się, że w obawie przed zbirami Tasaka Hattori zabarykadował się w budynku i nie zamierza nikogo wpuścić - nawet ciebie. Kowal poprosi cię przez drzwi o jeszcze jedną przysługę: znalezienie ochroniarza. Elf zasugeruje, abyś w pierwszej kolejności porozmawiał z Sukrusem, jego byłym kontrahentem, który często spędza czas przy kuflu piwa w gospodzie Złocisty Jesiotr (5). Zgódź się pomóc i ponownie udaj się do doków.

Skelligijczyka spotkasz tuż przed lokalem, akurat przy okazji bicia bliżej nieznanego kupca. Sukrus wścieknie się, że mu przerywasz "rozmowę" i rzuci się na ciebei z pięściami. Daj mu nauczkę, a ten spojrzy na ciebie przychylniejszym okiem i zaproponuje piwo na zgodę. Zgódź się i ruszaj za potężnym meżczyzna do piwnicy Złocistego Jesiotra.

Tam, przy kuflu pysznego trunku, będziecie mogli na spokojnie omówić warunki współpracy. Sukrus chętnie podejmie się pracy jako ochroniarz Hattoriego, jednak z uwagi na to, że elf nie posiada żadnych pieniędzy, będziesz musiał wyświadczyć najemnikowi mu przysługę. Skelligijczyk poprosi cię o odzyskanie pieniędzy od jego kłamliwego szwagra albo... zniszczenie zapasu miodu, którym krewniak rzekomo handluje. Decyzja należy do ciebie.

Szwagra najemnika spotkasz na jego statku w dokach (6). Staniesz przed następującym wyborem:

  • Użycie znaku Aksji. Jeśli z powodzeniem zauroczysz szwagra, ten obieca wystawić na Sukrusa odpowiednie papiery dłużne, a ty otrzymasz 40 PD.
  • Zniszczenie beczek z miodem. Nie trzeba chyba zbyt wiele dodawać - po prostu dobierz się do znajdującego się na statku ładunku i zacznij go niszczyć. Wówczas załoga spróbuje cię zatrzymać, ale gdy zabijesz jednego z marynarzy, reszta ucieknie.

Po spełnieniu przysługi wróć do Sukrusa (5), który będzie bardzo zadowolony i obieca od razu udać się do domu Hattoriego wraz z kilkoma swoimi chłopakami. Otrzymasz również 10 novigradzkich koron oraz 10 PD.

Wróć do Hattoriego. Niestety elf stwierdzi, że nadal nie może pracować, ponieważ brakuje mu materiałów rzemieślniczych. Tak się akurat składa, że van Hoorn posiada ich ogromną ilość w swoim magazynie i z pewnością nie miałby nic przeciwko, gdyby ktoś "pożyczył" sobie trochę... W związku z powyższym kowal poprosi cię, abyś zdobył dla niego trochę zapasów, jednocześnie informując, że interesujące go skrzynie poznasz po zapachu amoniaku. Na koniec rozmowy otrzymasz kolejne 10 novigradzkich koron oraz 10 PD.

Twoim następnym krokiem jest rozmowa z Sukrusem. Najemnik przyzna, że wie, gdzie znajduje się magazyn van Hoorna, dlatego zbierze swoich ludzi i umówicie się po zmroku w pobliżu gospody Złocisty Jesiotr. Udaj się na miejsce o odpowiedniej godzinie i zagadnij Sukrusa. Ten powie ci, że magazynu strzeże tylko jeden strażnik, dlatego powinieneś poradzić sobie w pojedynkę. Skelligijczyk zasugeruje również, abyś oznaczył odpowiednie skrzynie kredą, dzięki czemu on i jego chłopcy będą wiedzieć, co należy zabrać do Hattoriego.

Nie pozostanie ci zatem nic innego, jak tylko skierować się w stronę magazynu (7). Tamtejszy strażnik będzie akurat rozmawiał ze... szwagrem Sukrusa. Kupiec rozpozna cię i spróbuje nastawić wartownika przeciwko tobie, ale z uwagi na to, że ten ostatni okaże się być znajomym Yarpena Zigrina, możesz liczyć na przyjacielskie powitanie. Mimo wszystko krasnolud nie pozwoli ci tak po prostu wejść do magazynu. Możesz mu zapłacić 200 novigradzkich koron łapówki, by poszedł na chwilę za potrzebą, lub użyć znaku Aksji. W tym drugim przypadku pomyślna próba odwrócenia uwagi strażnika zapewni ci 40 PD. Tak czy inaczej magazyn van Hoorna stanie przed tobą otworem.

Wewnątrz budynku uruchom wiedźmińskie zmysły, dzięki czemu bez trudu odnajdziesz trzy skrzynie pachnące amoniakiem. Oznacz je kredą, po czym opuść magazyn.

Na zewnątrz zastaniesz dość nieoczekiwany komitet powitalny w postaci van Hoorna oraz jego ludzi, których sprowadził szwagier Sukrusa. Gdy ten zobaczy jednak, że Skelligijczyk pracuje dla ciebie, zmieni zdanie i stanie po waszej stronie. Zaraz po tym na nadbrzeżu rozgorzeje walka, w której będziesz musiał stawić czoła van Hoornowi (poz. 24) oraz jego najemnikom, lecz zważywszy na to, że będziesz miał ze sobą Sukrusa, jego szwagra oraz kilku piratów ze Skellige, wspólnymi siłami powinniście bez większych problemów rozprawić się z novigradczykami. Po walce twój wspólnik zasugeruje nawet, by wywieźć rannego kupca do swojej ojczyzny, jednak jego dalszych losów nie będzie ci już dane poznać.

Po wszystkim wróć do Hattoriego (1). Otrzymawszy zapasy z magazynu van Hoorna, elf powrócił do interesu, dzięki czemu możesz skorzystać z jego szerokiej oferty mieczy i materiałów rzemieślniczych, a także zlecić mu wykucie dowolnego oręża - jest to bowiem jedyny w grze kowal, który potrafi kuć broń na poziomie arcymistrzowskim. Hattori nie zapomni również o nagrodzie dla ciebie, jednak będziesz musiał na nią trochę poczekać. Gdy wrócisz do niego po kilku dniach, otrzymasz levelowaną wersję Ostrza z Okrawków i zadanie ostatecznie dobiegnie końca.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.