Śmiertelne grzechy

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wolne Miasto Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Śmiertelne grzechy - Novigrad

1 - Rozmaryn i szałwia vel Kameleon.

2 - szpital Wilmeryusza.

3 - wejście do kanałów.

4 - kostnica.

5 - Eustachy.

6 - miejsce napadu na Priscillę.

7 - warsztat Fabiana Mayera

9 - Kuternoga Katarzyna.

10 - magazyn w dokach.

Zach. Redania

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Śmiertelne grzechy - Zach. Redania

8 - rezydencja Vegelbudów.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Kabaret.

Opis

Zadanie rozpocznie się od miłęj pogawędki, jaką będziesz mógł sobie uciąć z dawnym przyjacielem przed premierą pierwszego spektaklu w Kameleonie. Niemniej z czasem Jaskier zacznie się denerwować, a to z powodu spóźnienia Priscilli. Nerwowe oczekiwanie przerwie bliżej nieznany jegomość, który poinformuje was, że trubadurka została zaatakowana i wylądowała w szpitalu Wilmeryusza (2). Wraz z Jaskrem niezwłocznie udasz się na miejsce.

Priscilla okaże się ciężko ranna i nieprzytomna, choć na szczęście żywa. Jej lekarz, Joachim von Gratz, opowie ze szczegółami o jej ranach, stwierdzając, że nie był to pierwszy taki przypadek. Otóż w kostnicy nadal leżą zwłoki krasnoluda, który niedawno został zamordowany w podobny sposób. Niestety, o dostępie do tego miejsca możesz pomarzyć, chyba że wejdziesz tam przez kanały... von Gratz zaoferuje ci swą pomoc w tej kwestii. Jeśli ją przyjmiesz, udacie się niezwłocznie do podmiejskich tuneli. W przeciwniym wypadku wejście do kanałów (3) będziesz musiał odszukać samodzielnie.

Wędrówka tym fragmentem kanałów nie nastręczy ci większych problemów. Na twojej drodze stanie kilka utopców (poz. 16) oraz pojedyncza baba wodna (poz. 18), lecz von Gratz, posiadający wyszkolenie bojowe godne weterana wojennego, będzie ostrzeliwał potwory ze swojej kuszy. W końcu dotrzecie do kostnicy (4).

Tam twój kompan poleci ci odnaleźć zwłoki krasnoludzkiego cieśli imieniem Fabian Mayer. W kostnicy znajdziesz ciała wielu mieszkańców Novigradu, lecz te, których poszukujesz, odnajdziesz w północnej części budynku. Kiedy odnajdziesz właściwe zwłoki, von Gratz przystąpi do autopsji, a ty będziesz mu asystował. Wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe, a dowiesz się, że Meyer - podobnie jak Priscilla - został zmuszony do wypicia formaliny, a w dodatku ktoś usunął jego oczy i serce oraz umieścił na miejscu tego ostatniego jajo salamandry. Na koniec autopsji będziesz mógł wysnuć kilka różnych wniosków, lecz tym najbardziej oczywistym jest mord rytualny.

Gdy skończycie, na miejscu zjawi się Hubert Rejk. Miejscowy koroner nie będzie zachwycony waszym potajemnym przybyciem, ale zgodzi się odpowiedzieć na kilka pytań. Dzięki temu dowiesz się, że Meyer został zabity we własnym warsztacie, a osobą, która przyniosła zwłoki do kostnicy, był niejaki Eustachy. Zanim zadasz kolejne pytania, na salę wejdzie Wielebny Nataniel Pastodi i wyrzuci z kostnicy ciebie oraz von Gratza. Chirurg wróci do szpitala Wilmeryusza (2), gdzie będziesz mógł zadać mu więcej pytań. Przede wszystkim powinieneś jednak wykorzystać nowe tropy i dowiedzieć się nieco więcej o sposobie działania mordercy.

Na początek odwiedź Eustachego (5). Zbieracz ciał powie ci, że widział już wiele zwłok z podobnymi obrażeniami, jednak Wielebny Pastodi zawsze każe je palić. Jeśli zapłacisz Eustachemu 200 novigradzkich koron lub z powodzeniem użyjesz znaku Aksji, dowiesz się również, że plebejusz ukradł pierścień Meyera, a także że znalazł przy ciele krasnoluda kawałek papieru z imieniem... Priscilli. Warto dodać, że w pobliżu miejsca pobytu Eustachego natkniesz się na tajemnicze Kazanie Zatroskanego.

Następnie odwiedź miejsce napadu na ukochaną Jaskra (6). Na miejscu zastaniesz prostytutkę znaną jako Świszcząca Zocha. Początkowo kobieta nie będzie chciała z tobą rozmawiać, bowiem weźmie cię za mordercę i zawoła trójkę swoich braci, których teraz będziesz musiał pokonać w bokserskim starciu. Kiedy już tego dokonasz, powiedz pannie lekkich obyczajów, że prowadzisz śledztwo w sprawie napadu na Priscillę. Wówczas Świszcząca Zocha powie ci wszystko, co wie. Według niej morderca próbował dopaść Priscillę, ponieważ ta próbowała zatrudniać prostytutki w swoich spektaklach, czym miałaby urazić Wieczny Ogień. Nie byłaby zresztą pierwsza, ponieważ Zocha widziała już niejednego człowieka z gminu zamordowanego w podobny sposób... Kiedy zakończysz rozmowę, zbadaj miejsce napaści wiedźmińskimi zmysłami. Odkryjesz zapach formaliny, a także ślady stóp urywające się przy wysokim murze - zdecydowanie nie do przeskoczenia dla człowieka... Natkniesz się również na kolejne Kazanie Zatroskanego.

Po zbadaniu dwóch z trzech tropów (nie muszą to być jednak powyższe dwa) zostaniesz zaczepiony na ulicy przez strażnika, który powie ci, że morderca zaatakował ponownie, a jego ofiara znajduje się już w kostnicy. W związku z powyższym Hubert Rejk chciałby się tam z tobą spotkać, lecz polecam odłożyć to na później i obejrzeć ostatnie miejsce zbrodni, którym wg przyjętej kolejności będzie warsztat Fabiana Meyera (7).

Gdy zapukasz do jego drzwi, powita cię w nich Guus, brat zamordowanego. Krasnolud zaprosi cię do środka i pokaże miejsce zbrodni, choć nie powie ci niczego, co mogłoby się przydać w śledztwie. Zbadaj więc warsztat przy pomocy wiedźmińskich zmysłów. W ten sposób ponownie poczujesz zapach formaliny, a także odkryjesz następne Kazanie Zatroskanego oraz plamy krwi, które okażą się jednak dość skąpe jak na tak krwawe zabójstwo. W ten sposób dojdziesz do wniosku, że mord musiał być karą za tworzenie wyzudanych rzeźb.

Zbadawszy wszystkie trzy tropy, wróć do kostnicy (4). Na miejsca zastaniesz oczywiście Huberta Rejka, który chętnie odpowie na pytania o swoją przeszłość oraz znajomość z von Gratzem, jednocześnie dokonując autopsji kolejnej ofiary mordercy. Okaże się nią być Joris Aquinus, prof. teologii Akademii w Oxenfurcie, który ostatnio miał dość krytycznie odnosić się do religii Wiecznego Ognia... Motyw jest zatem jasny. Najważniejsze jest jednak to, że morderca pozostawił w ciele swojej ostatniej ofiary karteczkę z imieniem Patrycji Vegelbud. Geralt postanowi zatem czym prędzej złożyć jej wizytę.

Szlachcianka mieszka w położonej na zachód od miasta rezydencji (8), którą prawdopodobnie miałeś okazję już odwiedzić. Przekonaj strażników, by pozwolili ci wejść na teren pałacu, a następnie porozmawiaj z Ingrid Vegelbud. Córka przyszłej ofiary początkowo nie będzie chciała uwierzyć, że jej matce może coś grozić, jednakże przyzna, że ta ostatnio przeżywała kryzys wiary i kazała spalić wszystko, co było związane z Wiecznym Ogniem. Po krótkim spacerze dotrzecie do sypialni Patrycji Vegelbud. Jej córka otworzy drzwi i... wybiegnie. Okaże się bowiem, że kobieta nakryła mordercę na gorącym uczynku! Ruszaj za nim w pościg. Niestety, cokolwiek byś nie zrobił, plany pokrzyżują ci strażnicy rezydencji, którzy wezmą cię za faktycznego zabójcę. Po krótkiej wymianie żelaznych uprzejmości w końcu będziesz musiał się poddać, w rezultacie czego zostaniesz zaprowadzony przed oblicze Ingrid Vegelbud. Pogrążona w żałobie kobieta każe cię wypuścić, a na pytanie o możliwość zbadania ciała matki, z trudem wyrazi zgodę. Obrażenia nie pozostawią wątpliwości co do tożsamości sprawcy. Przy ciele odkryjesz kartkę papieru z imieniem, a nawet z adresem następnej ofiary. Ma nią być pracująca w Kuternodze Katarzynie Słodka Anneke.

Opuść rezydencję Vegelbudów i czym prędzej udaj się do wspomnianego zamtuza (9). Burdelmama powie ci, że jej podopieczna przyjmuje właśnie bardzo ważnego klienta... Udaj się zatem na drugie piętro budynku, gdzie w jednym z pokojów zastaniesz związaną prostytutkę oraz zabawiającego się gorącym pogrzebaczem Wielebnego Pastodiego! Taka scena może przemówić do wyobraźni i poskutkować tym, że zabijesz Nataniela bez słowa zawahania. Lepiej jednak tego nie robić - w ten sposób możesz wprawdzie doprowadzić śledztwo do końca, lecz pozwolisz uciec prawdziwemu sprawcy. Pozwól Wielebnemu mówić, a ten wcale nie będzie ukrywał przed tobą swoich sadystycznych zapędów. Ze słów rozmówcy wywnioskujesz jednak, że to nie on jest mordercą, lecz koroner Rejk. Pastodi wyjawi również, że ten odbiera właśnie w magazynie w dokach świeżą dostawę formaliny... Kiedy ustalicie te istotne szczegóły, Wielebny postanowi wrócić do torturowania Słodkiej Anneke. Możesz mu na to pozwolić, skłonić do opuszczenia zamtuza za sprawą Znaku Aksji (otrzymasz za to 40 PD) lub zabić. Jeśli w którymkolwiek etapie rozmowy zdecydujesz się pozbawić Wielebnego życia, otrzymasz levelowaną wersję Spodni tropiciela, Schemat: Filcowy pancerz z Ard Skellig oraz 100 PD.

Zakładając, że jednak udało ci się wydedukować, kto jest prawdziwym mordercą, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko skonfrontować zdobytę wiedzę z samym Hubertem Rejkiem. Spotkasz go w magazynie, o którym wspominał Pastodi (10). Na miejscu koroner przyzna się do popełnienia zarzucanych mu czynów. Wyjawi ci również, że naprawdę zabijał z pobudek religijnych, by pokazać, jaki los czeka grzeszników, którzy postepują wbrew naukom Kościoła Wiecznego Ognia. Pod koniec rozmowy Rejk wyjawi swoją ostatnią, najgłębiej skrywaną tajemnicę: jest wampirem wyższym.

Morderca okaże się być katakanem, więc nasmaruj srebrny miecz olejem przeciw wampirom i koniecznie miej na podorędziu Księżycowy Pył - okaże się on niezwykle przydatny, ponieważ twój przeciwnik potrafi stawać się niemal całkiem niewidzialny; jeśli nie posiadasz tej petardy w swoim arsenale, to podobny efekt uzyskasz przy pomocy Znaku Yrden. Jak przystało na wampira, Rejk potrafi się bardzo szybko regenerować, dlatego nie dawaj mu chwili wytchnienia i postaraj się go zabić tak szybko jak to możliwe. Przy jego zwłokach odnajdziesz m.in. levelowaną wersję miecza Deargdeith i mutagen z katakana, a dodatkowo uzyskasz Schemat: Buty zabójcy, Pomniejszy kamień runiczny Swaróg> oraz 500 PD.

Na koniec wróć do szpitala Wilmeryusza (2). Joachim von Gratz oznajmi, że rany Priscilli goją się lepiej, niż zakładał, więć poetka nie tylko wróci do zdrowia, ale być może nawet zaśpiewa... kiedyś. W międzyczasie uradowany z wiadomości Jaskier podziękuje ci za wykrycie i usunięcie sprawcy. Można zatem powiedzieć, że wszystko zakończyło się happy-endem.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.