Wstęp
Zadanie to otrzymasz automatycznie po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy w Kasztelu Wrońce.
Eksploracja
Kasztel Wrońce
1 - tablica ogłoszeń.
2 - Ciesław, Szymko (z tyłu domu).
3 - miejsce ostatniego ataku Skrzekacza.
4 - kryjówka Skrzekacza.
Opis
Krwawy Baron nie jest jedynym zmartwieniem mieszkańców Kasztelu Wrońce i okolic. Ostatnio te terony nawiedza również tajemnicza bestia zwana przez miejscowych "Skrzekaczem". Potwór tak się dał ludności we znaki, że postanowili wynająć Wiedźmina. W celu wynegocjowania ceny porozmawiaj z Ciesławem (2) - możesz uzyskać od niego ok. 280 koron. Mężczyzna opowie ci również o Szymku, który przy okazji ostatniego ataku Skrzekacza stracił rodziców. Spróbuj z nim porozmawiać - jest na tyłach domu Ciesława. Niestety, chłopiec nie będzie zbyt pomocny i szybko wpadnie w panikę. Przy odpowiednio wysoko rozwiniętej Sugestii Geralt użyje znaku Aksji, żeby go uspokoić. W takim wypadku zyskasz 25 PD.
Jedynym twoim tropem jest miejsce ostatniego ataku potwora. Udaj się tam (3) i zbadaj ślady. Odkryjesz m.in. truchło psa, ale i krew rannego Skrzekacza. Idź po śladach, które zaprowadzą cię w okolice fosy. Mijając Pogorzelisko Geralt stwierdzi, że owym Skrzekaczem musi być kuroliszek. Wkrótce dotrzesz do leża potwora (4), by przekonać się o trafności przypuszczeń Wiedźmina.
Walka nie odbędzie się jednak w jaskini, bowiem potwór zagnieździł się na niedostępnej dla ciebie półce skalnej. Miejsce to łatwo zidentyfikować po natężeniu dźwięku, jaki wydaje z siebie Skrzekacz. Musisz zatem wykurzyć potwora z jego schronienia, a to oznacza wrzucenie na półkę skalną petardy - Samum , Kartacza lub Gwiazdy Tańczącej . Gdy to zrobisz, Skrzekacz wyleci z jaskini. Ruszaj za nim w pościg.
Batalia rozegra się na pobliskich polach. Potyczka może przypominać tę z gryfem z prologu, ale z jedną zasadniczą różnicą: kuroliszek nie posiada ogona, więc ataki od tyłu możesz przeprowadzać niemal bezkarnie. Potwór co jakiś czas będzie wzlatywał w powietrze - wówczas nie strącaj go od razu na ziemię, lecz wykorzystuj czas, by zaleczyć rany. Bestia w końcu sama wyląduje, a wtedy uważaj na jej dziób. Potwór potrafi zadawać nim bardzo szybkie i silne ciosy, których należy unikać, ponieważ mogą cię sparaliżować lub wywołać krwawienie. Korzystaj również z bardzo pomocnych Znaków Aard i Quen, a także oleju przeciw drakonidom. W ostatniej fazie bitwy potwór może spróbować uciec - wówczas rzuć w niego petardą i dokończ dzieła mieczem. Zwycięstwo będzie twoje.
Przy truchle Skrzekacza znajdziesz m.in. żołądek, jajo i mutagen z kuroliszka, unikatowy Krasnoludzki topór, a także trofeum z kuroliszka. To ostatnie koniecznie pokaż Ciesławowi, by zakończyć niniejsze zadanie. Mężczyzna wręczy ci wynegocjowaną sumę złota, a do tego zyskasz jeszcze 235 PD. Jeśli powiesz Ciesławowi, by zachował pieniądze dla przyjętej pod swój dach sieroty, otrzymasz jedynie 250 PD.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!