Zlecenie: Zaginiony brat

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Velen / Ziemia niczyja

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Velen / Ziemia niczyja - Wiedźmińskie zlecenia - Zlecenie: Zaginiony brat - Velen

1 - Karczma na Rozstajach.

2 - wejście do starej kopalni.

Stara kopalnia

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Velen / Ziemia niczyja - Wiedźmińskie zlecenia - Zlecenie: Zaginiony brat - Stara kopalnia

2 - wyjście na zewnątrz.

3 - podniesiony most zwodzony. Dźwignia, która pozwala go opuścić, znajduje się po południowej stronie pieczary.

4 - drabinka pomiędzy poziomami kopalni.

5 - drabinka pomiędzy poziomami kopalni.

6 - żona rolnika.

7 - podwodny tunel.

8 - podwodny tunel.

9 - szczątki ofiary potwora.

10 - jaja krabopająka.

11 - podwodny tunel.

12 - podwodny tunel.

13 - buty Mikela, Harrisi.

14 - zwłoki. Znajdziesz przy nich levelowaną wersję stalowego gwyhyra.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz w momencie zaakceptowania zlecenia na odnalezienie Mikela, które znajdziesz na tablicy ogłoszeń przy Karczmie na Rozstajach (1).

 

Opis przejścia

Z opisu zlecenia dowiesz się, że niejaki Bruno postanowił zapłacić osobie, która odszuka jego brata Mikela. Aby dowiedzieć się nieco więcej o sprawie, będziesz musiał porozmawiać ze zleceniodawcą, którego znajdziesz przy jednym ze stołów w Karczmie na Rozstajach. Dowiesz się wówczas, że gdy mężczyźni z jednej z pobliskich wsi zostali powołani do wojska, Mikel postanowił zapewnić schronienie ich kobietom w pobliskiej, opuszczonej kopalni. Od tamtego czasu słuch o bracie Bruna zaginął. Poproś zleceniodawcę o rysopis zaginionego, ustal stawkę za zlecenie i ruszaj na poszukiwania.

Wspomniana kopalnia jest położona na północny-wschód od Karczmy na Rozstajach. Wewnątrz odnajdziesz nieco krwi oraz tajemnicze ślady prowadzące w głąb wyrobiska. Jeśli nadłożysz nieco drogi, dotrzesz do żony rolnika (6), która okaże się być jedyną ocalałą z "ekspedycji" do kopalni. Kobieta niestety nie udzieli ci żadnych przydatnych informacji na temat potwora, który zabił jej towarzyszy. Gdy tylko umożliwisz jej wyjście z tego miejsca poprzez opuszczenie mostu zwodzonego (3), natychmiast ucieknie.

Nie pozostanie ci zatem nic innego, jak tylko podążać za śladami potwora, co będzie wiązało się z przepłynięciem dwóch podwodnych tuneli. W końcu dotrzesz do dużej pieczary, w której odnajdziesz szczątki jego kolejnej ofiary (9). Po bliższym przyjrzeniu się im uznasz, że drapieżnikiem grasującym w kopalni jest samica krabopająka. Poczynienie tej obserwacji zapewni ci 25 PD. Na głębsze przemyślenia nie będzie czasu, ponieważ chwilę później z pobliskiego jaja wykluje się młody krabopająk (poz. 5). Zabicie go to bułka z masłem. Niemniej gdy to zrobisz, otrzymasz kolejny, dodatkowy cel: zniszczenie wszystkich jaj, jakie znajdują się w kopalni (10). Nie jest to trudne zadanie, ponieważ jaja wystarczy potraktować znakiem Igni, lecz realizacja tego założenia będzie wymagała ponownego zamoczenia wiedźmińskiego rynsztunku w podwodnych tunelach. Gra okaże się jednak warta świeczki, a to dlatego, że pozbycie się młodych krabopająków znacząco ułatwi nieuchronną potyczkę z samicą insektoida.

Finałową walkę stoczysz w dużej grocie na końcu kopalni (13), gdzie odnajdziesz buty Mikela. Szybko dojdziesz do wniosku, że to wszystko, co pozostało po zaginionym. Z zadumy wyrwie cię atak Harrisi. Krabopajęczyca (poz. 30) będzie pluła trucizną i atakowała potężnymi odnóżami, dlatego w momencie rozpoczęcia walki warto zaaplikować Wilgę, olej przeciw insektoidom oraz Znak Quen. Atakuj potwora, zadając 1-2 ciosy, po czym rób unik, by umknąć przed kontrą. Pamiętaj również, że gdy potwór skuli się pod skorupą, jest niewrażliwy na wszelkie ataki - momenty te wykorzystuj na odskok i regenerację sił. Stosowanie tej taktyki w końcu przyniesie ci sukces, a wraz z nim trofeum z krabopająka, mutagen z krabopająka, levelowaną, unikatową wersję spodni z Mahakamu oraz całą gamę ingrediencji ze szczątek potwora. Przed opuszczeniem kopalni rozejrzyj się jeszcze po gnieździe insektoida. W jednej z wnęk odnajdziesz zwłoki Nilfgaardczyka, a przy nich levelowaną wersję stalowego gwyhyra.

Na koniec wróć do zleceniodawcy. Bruno nie będzie zadowolony, że nie udało ci się ocalić jego brata, i odmówi wypłacenia ci wynagrodzenia. Wówczas będziesz mógł odpowiedzieć na trzy sposoby:

  • Jeśli odpowiesz, że ryzykowałeś życie, Bruno ostatecznie zgodzi się ci zapłacić, lecz będzie to tylko część umówionej kwoty. Ponadto otrzymasz 200 PD.
  • Jeśli z powodzeniem użyjesz Znaku Aksji, otrzymasz wynegocjonowaną kwotę oraz 200 PD.
  • Jeśli odpowiesz, że nie zamierzasz żebrać, otrzymasz jedynie 300 PD.

Tak czy inaczej zakończenie rozmowy z Brunem będzie równoznaczne z zaliczeniem zadania.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.