Jak kot z wilkiem

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Velen / Ziemia niczyja

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Velen / Ziemia niczyja - Zadania poboczne - Jak kot z wilkiem - Velen

1 - wieś Dobrowo.

2 - stodoła.

3 - kryjówka dziewczynki.

4 - rytualny krąg.

5 - Gaetan.

6 - wieś Rudnik.

Wstęp

Zadanie to jest kontynuacją misji Zlecenie: Bestia z Dobrowa. Otrzymasz je automatycznie po dotarciu do wsi Dobrowo (1).

Opis przejścia

Po dotarciu do Dobrowa zauważysz, że wieś została obrócona w perzynę, a wszyscy jej mieszkańcy wymordowani. Na początek rozpraw się grupą alghuli (poz. 23) ucztujących przy ciałach zabitych. Kiedy to zrobisz, zacznij rozglądać się po osadzie i badać ciała, broń oraz chaty. Odnajdziesz m.in. głowę leszego, co doprowadzi Geralta do wniosku, że ktoś wykonał już wiedźmińskie zlecenie, w sprawie którego przybyłeś do wsi. To oczywiście nie rozwiązuje zagadki zagłady wsi, niemniej z każdym kolejnym znaleziskiem stanie się jasne, że to nie potwory zabiły mieszkańców wsi.

Po kolejny ważny trop udaj się do stodoły. Na miejscu zaskoczy cię kolejny alghul (poz. 23), którego od razu się pozbądź. W środku zastaniesz kolejne zwłoki oraz zakrwawione widły, których najwyraźniej użyto do ranienia zabójcy. Tego jednak w stodole nie znajdziesz, co oznacza, że najprawdopodobniej uszedł z życiem.

Kiedy zbadasz wystarczająco wiele śladów, co zapewne nastąpi właśnie po opuszczeniu stodoły, zobaczysz umykającą w stronę lasu małą dziewczynkę. Od razu skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, by uchwycić jej trop i przy okazji odnaleźć Lalkę. Ślady zaprowadzą cię wprost do kryjówki dziecka (3).

Na początek powinieneś zdobyć zaufanie dziewczynki. Możesz oddać jej lalkę lub skorzystaż ze Znaku Aksji (w przypadku powodzenia otrzymasz 30 PD). Tak czy inaczej jedyna ocalała z rzezi przedstawi się jako Miłka i opowie ci o wszystkim, co widziała - czyli w zasadzie niewiele. Dowiesz się jedynie, że mężczyzna, który dokonał masakry, miał takie same oczy jak ty i przybył do wsi na spotkanie z sołtysem, jednak coś poszło nie tak... O szczegóły prosić nie musisz, gdyż dziewczynka podaruje ci bardzo ważny dowód - Medalion szkoły kota, który znalazła w stodole. Wówczas otrzymasz 50 PD. Na koniec dziewczynka powie ci, że ranny morderca udał się w stronę tutejszego rytualnego kręgu. Nakażesz Miłce pozostać w kryjówce, po czym nie pozostanie ci nic innego, jak tylko ruszyć tropem rzeźnika.

Wspomniany przez Miłkę krąg znajduje się nieco na północny-wschód od Dobrowa (4). Na miejscu nie zastaniesz wiedźmina, lecz odnajdziesz jego ślady. Idź za tym tropem, zabijając po drodze napotkaną sforę wilków (poz. 7), a niebawem dotrzesz do kapliczki (5), przy której spotkasz Gaetana - wiedźmina ze szkoły kota. Możesz go od razu zabić lub pozwolić mu mówić. Polecam to drugie rozwiązanie, ponieważ dzięki temu dowiesz się, że... chłopi z Dobrowa próbowali go zgładzić. Gaetan miał wykonać zlecenie na leszego, lecz sołtys chciał go oszukać. Kiedy wiedźmin nie zgodził się przyjąć mniejszej nagrody, chłopi zwabili go do stodoły, a następnie usiłowali zabić, lecz - jak widać - z marnym skutkiem. Rozjuszony zabójca potwórów stał się zabójcą ludzi - reszta opowieści jest ci już doskonale znana. Jeśli zapytasz, dlaczego oszczędził dziewczynkę, odpowie, że przypomniała mu jego siostrę. W zasadzie to bez znaczenia, choć, koniec końców, to własnie tobie przyjdzie zadecydować o losie wiedźmina.

  • Jeśli pozwolisz mu odejść, podziękuje ci za zrozumienie i podaruje klucz do swojej skrytki. To aktywuje kolejne, bardzo krótkie zadanie poboczne Bierz co chcesz. Po zakończeniu rozmowy Gaetan zniknie i już nigdy więcej go nie zobaczysz. Otrzymasz za to 200 PD.
  • Jeśli zdecydujesz się zabić wiedźmina, ten poprosi cię, abyś pozwolił mu wypić przed walką Jaskółkę. Bez względu na to, co odpowiesz, twój przeciwnik przystąpi do pojedynku z pełnym paskiem zdrowia. Wiedźmin okaże się niezłym szermierzem, choć nie będzie używał żadnych specjalnych zdolności, dlatego zabicie go nie powinno stanowić wielkiego problemu. Po walce otrzymasz 200 PD, a przy zwłokach Gaetana odnajdziesz m.in. levelowaną wersję stalowego miecza Teigr.

Kiedy będzie po wszystkim, wróć do Miłki (3). Dziewczynka poinformuje cię, że jej jedyną krewniaczką jest ciotka ze wsi Rudnik (6). Udacie się do niej natychmiast. Kobieta nie będzie zbyt chętna do przygarnięcia dziecka pod swój dach, lecz ostatecznie zgodzi się to zrobić. Możesz wspomóc ją datkiem w wysokości 40 novigradzkich koron, choć niczego to nie zmieni. Po zakończeniu rozmowy z ciotką zadanie dobiegnie końca.

Na marginesie warto wspomnieć o tym, że jeśli kiedykolwiek później wrócisz do Rudnika, Miłka powita cię i wręczy ci kartkę z podziękowaniem. Ot, miły gest za uratowanie życia, prawda?


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.