Kierunek: Skellige

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wolne Miasto Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wyspy Skellige - Wątek główny - Kierunek: Skellige - Wolne Miasto Novigrad

1 - gospoda Złocisty Jesiotr.

Ard Skellig

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wyspy Skellige - Wątek główny - Kierunek: Skellige - Ard Skellig

2 - plaża.

3 - port przy Kaer Trolde.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Historia Ciri: Wyjście z cienia. W ten oto sposób uzyskasz dostęp do kolejnego ogromnego obszaru - Wysp Skellige. W praktyce zanim wyruszysz na podbój archipelagu, będziesz musiał trochę zaczekać. Po pierwsze ze względów finansowych (podróż kosztuje 1000 novigradzkich koron), a po drugie przez wzgląd na poziom doświadczenia (na Skellige warto wybrać się dopiero po zdobyciu co najmniej 15-17 poziomu).

 

Opis przejścia

Skellige jest trzecim miejscem, po Velen i Novigradzie, do którego mogła wybrać się do Ciri. Zanim udasz się do krainy mężnych wojowników i piratów, warto ukończyć wątki główne w obu w/w krainach, choć nie jest to obligatoryjne. Kiedy uznasz, że jesteś gotów do podróży, rozejrzyj się w Novigradzie za statkiem, który mógłby zabrać cię w ten daleki rejs. Zasięgnąwszy języka w porcie, dowiesz się, że jedynym, który być może byłby skłonny wybrać się na taką wyprawę, jest kapitan Wolverstone.

Wspomniany żeglarz dniami i nocami przesiaduje w gospodzie Złocisty Jesiotr w dokach Novigradu (1). Kapitan zgodzi się zabrać cię na pokład swojego statku ochrzczonego mianem Atropos, ale pod jednym, niepodważalnym warunkiem: musisz mu zapłacić za tę przyjemność 1000 novigradzkich koron. Cena nie podlega żadnym negocjacjom - nawet takim z użyciem znaku Aksji. Jeśli nie posiadasz takiej gotówki, będziesz musiał poszukać sobie innego zajęcia i uzbierać wymaganą kwotę. Kiedy już zapełnisz swoje sakiewki, opłać Wolverstone'a i wskakuj na pokład.

Podróż nie przebiegnie bez zakłóceń. Podczas rejsu Atropos stanie się obiektem ataku skelligijskich piratów. Po krótkiej walce statek rozbije się u wybrzeży wyspy Ard Skellig, a ty stracisz przytomność.

Obudzisz się na plaży (2) pośród zwłok marynarzy i dryfujących towarów, które przewoziła Atropos. Wkrótce ujrzysz również Skelligijczyka, który przedstawi się jako Steingrim. W trakcie rozmowy z nim dowiesz się, że miałeś sporo szczęścia - nie tylko dlatego, że ocalałeś z katastrofy statku, ale także dlatego, że wyrzuciło cię całkiem blisko Kaer Trolde, w którym obecnie przebywa Yennefer. Czarodziejka korzysta z gościny jarla Cracha an Craite, jednak nie cieszy się zbyt dużą popularnością wśród mieszkańców wyspy. Steingrim wyrazi się o ukochanej Geralta w dość niepochlebny sposób, za co możesz go pobić. Mała bitka nie będzie miała jednak wpływu na twoje dalsze relacje z rybakiem.

Po zakończeniu rozmowy osiodłaj Płotkę i ruszaj prosto do Kaer Trolde, a dokładnie do znajdującego się nieco poniżej warowni portu (3). Wpadniesz w samą porę, by obejrzeć uroczysty pogrzeb króla Brana an Tuirseach i jednocześnie zobaczyć się z Yennefer. Po pełnej dramatyzmu ceremonii będziesz miał chwilę, by wreszcie zamienić z czarodziejką kilka słów na osobności. Opowiedz jej o swoich dokonaniach w Velen i Novigradzie (o ile masz jakieś), a Yen zrewanżuje się informacjami na temat tajemniczego wybuchu mocy, który miał miejsce na Skellige. Czarodziejka przyzna, że wiąże to zdarzenie z pojawieniem się Ciri, lecz nie może tego potwierdzić, ponieważ Myszowór, miejscowy arcydruid, odmówił jej możliwości obejrzenia miejsca wybuchu.

Snucie wspólnych planów będzie jednak musiało poczekać, gdyż intymną rozmowę przerwie wam Crach an Craite. Jarl zaprosi was oboje na stypę po królu, a Yennefer nie pozostawi wątpliwości, że musisz jej towarzyszyć. Czarodziejka zresztą wszystko przewidziała i przygotowała ci nawet odpowiednie ubranie w swojej kwaterze w karczmie Nowy Port. Na tym jednak wasza rozmowa się zakończy - podobnie zresztą jak niniejsze zadanie. Otrzymasz 250 PD oraz nową misję - Umarł król, niech żyje król.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.