W sercu lasu

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Ard Skellig

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wyspy Skellige - Wiedźmińskie zlecenia - W sercu lasu - Ard Skellig

1 - tablica ogłoszeń w porcie Kaer Trolde.

2 - zgromadzenie we wsi Ferlund.

3 - kamienny krąg.

4 - ołtarz Ducha Lasu.

5 - totemy.

6 - miejsce walki z leszym.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz, kiedy przeczytasz jeden z anonsów na tablicy ogłoszeń (1) w porcie pod Kaer Trolde na Ard Skellig. Alternatywnie możesz po prostu udać się do wsi Ferlund i przyjrzeć się z bliska tłumowi ludzi, którzy będą się kłócić ze sobą na skraju lasu (2).

 

Opis przejścia

Jeśli przeczytasz ogłoszenie na tablicy (1) w porcie pod Kaer Trolde, dowiesz się, że ludność wsi Ferlund jest terroryzowana przez "Ducha Lasu". Problem urósł do tego stopnia, że chłopi postanowili zrzucić się na specjalistę, który pozbędzie się upiora. Krótko mówiąc, szukają właśnie ciebie.

Kiedy dotrzesz do wsi, zauważysz małe zbiegowisko (2). Szybko okaże się, że Duch Lasu upolował kolejną osobę, a mieszkańcy Ferlundu spierają się co do rozwiązania kwestii. Zabicie potwora, za którym będzie gardłował niejaki Sven, jest tylko jedną z dwóch rozważanych opcji. Druga możliwość, której orędownikiem okaże się starszy wioski imieniem Harald, polega na udobruhowaniu Ducha Lasu, choć część zgromadzonych nie będzie chciała w ogóle o tym słyszeć. Ostatecznie postanowisz najpierw zbadać, z jakim potworem masz do czynienia, a dopiero potem wybrać odpowiedni sposób działania.

Aby wytropić Ducha Lasu, użyj wiedźmińskich zmysłów i zbadaj ciało ostatniej ofiary, a następnie podążaj za śladami, które zaprowadzą cię w głąb kniei. W ten sposób dotrzesz do jej zachodniej części, gdzie odnajdziesz kamienny krąg (3) strzeżony przez kilka białych wilków (poz. 15). Kiedy uporasz się z bestiami, zbadaj monolity, na których potwór pozostawił ślady pazurów. Doświadczenie podpowie Geraltowi, że tajemniczym Duchem Lasu jest leszy - i to bardzo stary. Obserwacja ta zapewni ci 10 PD oraz nowy wpis w twoim bestiariuszu. Przeczytaj go, a dowiesz się, że upiór musiał "oznaczyć" jednego z mieszkańców wsi, dzięki czemu cały czas może się odradzać. Uzyskawszy tę informację, wróć do Ferlundu. Sven i Harald będą już czekać na wieści.

W tym momencie musisz podjąć decyzję, w jaki sposób rozwiążesz problem Ducha Lasu. Wieś podzieliła się bowiem na dwa stronnictwa: zwolennicy Haralda chcą, aby odnowić sojusz z leśnym potworem, podczas gdy Sven i jego ludzie pragną pozbycia się upiora raz na zawsze. Podejmij decyzję, po czym poinformuj o tym swojego stronnika.

  • Odnowienie sojuszu z Duchem Lasu. Harald stwierdzi, że upiór jest tak naprawdę opiekunem wsi, który niejednokrotnie pomagał mieszkańcom przetrwać wojenną zawieruchę. Starzec poprosi cię zatem, abyś przeszedł próbę Ducha Lasu i odnowił z nim sojusz. To oznacza konieczność wejścia do lasu z samym nożem i włócznią... Na szczęście wbrew słowom Haralda podczas dalszej części misji możesz mieć ze sobą cały wiedźmiński ekwipunek.

    Tak czy owak twoim celem jest dotarcie do ołtarza Ducha Lasu (4). Po drodze prawdopodobnie nie będziesz niepokojony przez żadne potwory ani zwierzęta. Dopiero przy samym kamieniu ofiarnym będziesz musiał zmierzyć się z piątką białych wilków (poz. 15). Zabij je, zbierz pięć Serc wilka, a następnie umieść wszystkie na ołtarzu. Wówczas na pobliskim drzewie pojawią się kruki - posłańcy Ducha Lasu. Będzie to znak, że pan kniei jest zadowolony, a tym samym jego sojusz z mieszkańcami Ferlundu został odnowiony.

    Wróć do wsi, by odnajmić Haraldowi o powodzeniu swojej misji. Starzec będzie zadowolony, lecz zanim się z nim pożegnasz, na horyzoncie pojawi się Sven wraz z kilkoma oprychami. Wojownikowi nie spodobało się, że starsi Ferlundu postanowili obronić leszego, dlatego wespół z kompanami zabił ich wszystkich... poza Haraldem, który jest ostatni w kolejce. Możesz wówczas stanąć w obronie starca, co zmusi cię do walki ze Svenem i jego ludźmi, lub uniknąć mieszania się w dalsze sprawy osady, wskutek czego Harald zostanie zamordowany. Warto tutaj odnotować, że ocalenie starszego nie łączy się z żadnymi dodatkowymi profitami, dlatego postępuj w zgodzie z własnym sumieniem.
  • Zabicie Ducha Lasu. Sven poprosi cię, abyś zlikwidował zagrożenie ze strony leszego - raz na zawsze. Aby tego dokonać, najpierw będziesz musiał ustalić, który z mieszkańców wsi został "naznaczony" przez potwora. Użyj wiedźmińskich zmysłów i badaj kolejnych ferlundczyków, aż w końcu dotrzesz do Hildy, przebywającej zazwyczaj w pobliżu kuźni tutejszego kowala. Następnie wróć do Svena i przekonaj go, by zabił lub wygnał kobietę. Kiedy ta zniknie, leszy utraci swoją nieśmiertelnosć.

    Twoim następnym celem jest konfrontacja z potworem. Wejdź w głąb lasu, odszukaj trzy totemy (5), rozpraw się ze strzegącymi ich białymi wilkami (poz. 15), po czym zniszcz monumenty przy pomocy znaków Aard, Igni lub zwykłego miecza. Destrukcja totemów rozwścieczy Ducha Lasu, który zacznie wydawać z siebie przeraźliwe odgłosy, jednocześnie umożliwiając ci śledzenie źródła dźwięku przy pomocy wiedźmińskich zmysłów. W ten sposób dotrzesz do południowej części lasu (6), gdzie w końcu staniesz oko w oko ze starożytnym potworem. Leszy przywoła do pomocy kilka białych wilków (poz. 15) i zacznie smagać cię swoimi korzeniami, lecz jego podatność na ogień sprawi, że kombinacja Smoczego Snu i Znaku Igni powinny błyskawicznie skrócić jego żywot. Kiedy Duch Lasu zginie, przy jego szczątkach odnajdziesz m.in. trofeum z leszego i mutagen z prastarego leszego.

    Na koniec wróć do Svena. Zadowolony wojownik nagrodzi cię parą levelowanych Butów zabójcy, a przy okazji oznajmi, że w międzyczasie... zajął się starszymi Ferlundu. Mimo tego nie będziesz w stanie go zaatakować - pozostanie ci jedynie opuścić skelligijską wieś.

Bez względu na to, w jaki sposób rozwiązałeś problem Ducha Lasu, na koniec ostatniej rozmowy ze swoim zleceniodawcą otrzymasz od niego 60 novigradzkich koron. Na twoje konto wpłynie również 50 PD.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.