Zlecenie: Smok

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Ard Skellig

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wyspy Skellige - Wiedźmińskie zlecenia - Zlecenie: Smok - Ard Skellig

1 - tablica ogłoszeń we wsi Fyresdal.

2 - Vagn.

3 - dom zabitych braci.

4 - martwa krowa.

5 - gniazdo widłogona.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz, czytając jeden z anonsów na tablicy ogłoszeń (1) we wsi Fyresdal na Ard Skellig lub rozmawiając z Vagnem, starszym osady.

 

Opis przejścia

Z treści ogłoszenia dowiesz się, że mieszkańcy Fyresdalu żyją w strachu przed smokiem, dlatego starszy wsi, Vagn, wyznaczył nagrodę za ubicie gada. Starzec (2) nie powie ci zbyt wiele na temat samego potwora, ale poinformuje cię, że zabił ostatnio dwóch braci. Wynegocjuj więc stawkę za zlecenie, po czym udaj się na oględziny (3).

Zanim będziesz mógł zbadać zwłoki, przyjdzie ci porozmawiać z Karli, matką zabitych. Kobieta powie ci, że jej synowie zginęli na łące na północ od wsi, po czym umożliwi obejrzenie ciał. Znajdziesz na nich ślady pazurów i kłów, lecz żadnych oznak ognia, którym według bajań chłopów miał ziać potwór.

Następnie udaj się na wspomnianą przez Skelligijkę łąkę, na której znajdziesz martwą krowę (4). Zbadaj zwierzę wiedźmińskimi zmysłami, a spostrzeżesz, że potwór był zbyt słaby, by unieść swoją zdobycz. Natkniesz się również na ślady krwi, które zaprowadzą cię do starej strażnicy (5). Tam natrafisz na truchło psa, którego najwyraźniej rzucono z dużej wysokości oraz... gniazdo widłogona. Potwora w nim jednak nie znajdziesz, dlatego postanowisz przygotować przynętę. Zanim jednak zabierzesz się do pracy, otrzymasz 25 PD.

Wróć do Vagna i powiedz mu, że potrzebujesz przynęty. Ten podaruje ci starą owcę i poinstruuje jak nią kierować. W dużym skrócie najlepiej iść dokładnie za nią; jeśli pójdziesz z jej lewej strony, zwierzę skręci w prawo, a jeśli z prawej, to w lewo. Najlepszym i najmniej irytującym sposobem doprowadzenia przynęty do widłogona jest skorzystanie ze Znaku Aksji. Kiedy rzucisz go na owcę, ta pójdzie za tobą jak po sznurku.

Gdy tylko doprowadzisz owcę do wieży, widłogon (poz. 28) od razu ruszy do ataku. Potwór nie posiada gruczołu ogniowego, dlatego musisz uważać jedynie na jego kły, pazury i - rzecz jasna - ogon. W walce z widłogonem jak zwykle przydatne będą Znak Aard oraz olej przeciw drakonidom. Kiedy zabijesz potwora, przy jego truchle znajdziesz trofeum z widłogona, mutagen z widłogona, levelowaną wersję stalowego miecza Tancerka oraz szereg innych przedmiotów. Jako ciekawostkę warto dodać, że jeśli szybko pozbędziesz się potwora, ten prawdopodobnie nie zdąży zabić owcy. Niemniej uratowanie życie przynęty nie wiąże się z żadną gratyfikacją.

Na koniec wróć do Vagna i pokaż mu łeb zabitego gada. Jeśli skłamiesz, że faktycznie zabiłeś smoka, otrzymasz całe należne wynagrodzenie. Jeśli jednak powiesz prawdę, że potwór okazał się widłogonem, starszy wsi stwierdzi, że "sam mógł go zabić" i wypłaci ci jedynie połowę wynegocjonowanej stawki. W obu przypadkach otrzymasz za to 350 PD.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.