Nithing

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Ard Skellig

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wyspy Skellige - Zadania poboczne - Nithing - Ard Skellig

1 - tablica ogłoszeń we wsi Rannvaig.

2 - Lotar.

3 - szal.

4 - Jona.

Wstęp

Na tablicy ogłoszeń we wsi Rannvaig w środkowej części Ard Skellig odnajdziesz anons człowieka, który potrzebuje pomocy przy zdjęciu klątwy. Jeśli go zaakceptujesz, otrzymasz niniejsze zadanie.

 

Opis przejścia

Niejaki Lotar pilnie poszukuje kogoś, kto usunąłby nithing - śmiertelnie groźną klątwę. Zleceniodawca mieszka nieco na wschód od Rannvaigu (2), więc czeka cię raczej krótki spacer.

Lotara zastaniesz przed przydomową kapliczką Freyji. Zrozpaczony mężczyzna pokaże ci ustawiony niedawno nithing, na którym zapisano imię jego syna, Tjalvego. Nie ulega wątpliwości, że to właśnie klątwa jest przyczyną poważnej choroby chłopca; niemniej Lotar stwierdzi, że nie posiada wrogów i nie wie, kto mógłby stać za tym wszystkim. Nithing, jak stwierdzi Geralt, może zdjąć tylko osoba, która go ustawiła. Alternatywą jest odbicie klątwy w stronę jej autora, ale na początek Wiedźmin postanowi spróbować załatwić sprawę polubownie.

Pierwsze, co musisz zrobić, to przyjrzeć się uważnie samemu nithingowi. Następnie uruchom wiedźmińskie zmysły, a tuż przy zagajniku, przy którym ustawiono czaszkę z wyrytym imieniem Tjalvego, odkryjesz ślady stóp. Trop zaprowadzi cię na północ, gdzie na jednym z krzaków odnajdziesz kobiecy szal (3), i to noszący na sobie intensywny zapach. Podążaj za nim aż do wsi Rannvaig. Tam woń wymiesza się z odorem zwierząt i ludzi, więc będziesz musiał porzucić trop i zwyczajnie zasięgnąć języka.

W kolorowym tłumie mieszkaców wsi rozejrzyj się za Skelligijką noszącą niebieską suknię oraz długi warkocz. Dziewczyna powie ci, że szal niewątpliwie należy do Jony, miejscowej zielarki. Kobieta mieszka na skraju wsi (4), więc od razu złóż jej wizytę. Kiedy zapytasz ją o nithing, bez mrugnięcia okiem przyzna, że to ona go ustawiła. Dowiesz się również, że rzuciła klątwę, ponieważ pragnie zemścić się na Lotarze, z którym przez wiele lat dzieliła łoże, by ten w końcu zostawił ją dla innej, młodszej kobiety. Jona postawi sprawę jasno: zgodzi się usunąć nithing, ale pod warunkiem, że Lotar wyrzeknie się obecnej rodziny i wróci do niej. Odpowiedź Skelligijczyka wydaje się oczywista, ale nie pozostaje ci nic innego, jak wrócić do niego i podjąć ostateczną decyzję.

Oczywiście Lotar nie zgodzi się porzucić rodziny i wrócić do dawnej miłości, lecz w toku dalszej rozmowy możesz go do tego przekonać. Finał tej historii może być dwojaki:

  • Jeśli opowiesz się po stronie Lotara, będziesz musiał odbić klątwę w stronę Jony. W tym celu podejdź do nithingu i ponownie go "zbadaj", w rezultacie czego Geralt naskrobie na czaszcze imię zielarki. Szczęśliwy Lotar nagrodzi cię 60 novigradzkimi koronami oraz 25 PD. Jony nie zobaczysz już nigdy więcej.
  • Jeśli opowiesz się po stronie Jony, będziesz musiał przekonać Lotara, że życie jego syna jest najważniejsze. Mężczyzna ostateczenie przystanie na propozycję zielarki, a ty otrzymasz 75 PD. Warto dodać, że od tego momentu Jona nie będzie chciała już z tobą rozmawiać, co oznacza, że przestanie funkcjonować jako sprzedawca ziół.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.