W wilczej skórze

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Hindarsfjall

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wyspy Skellige - Zadania poboczne - W wilczej skórze - Hindarsfjall

1 - tablica ogłoszeń we wsi Larvik.

2 - wieś Lofoten.

3 - Tordar.

4 - Świątynia Freyji.

5 - wejście do Ogrodu Freyji. Dokładny opis tego miejsca znajdziesz poniżej.

Ogród Freyji

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wyspy Skellige - Zadania poboczne - W wilczej skórze - Ogród Freyji

5 - główne wejście (zamknięte).

6 - dźwignie sterownicze. Umożliwiają otwieranie i zamykanie śluz w kanale (7, 8, 9).

7 - lewa śluza. Kiedy ją otworzysz, umożliwisz sobie opuszczenie ogrodu bocznym wyjściem.

8 - środkowa śluza. Kiedy ją otworzysz, umożliwisz sobie wejście na wewnętrzny dziedziniec ogrodu, dzięki czemu będziesz mógł zajrzeć m.in. do więzienia Morkvarga.

9 - prawa śluza. Kiedy ją otworzysz, umożliwisz sobie wejście (a w zasadzie wpłynięcie) do jaskini znajdującej się pod leżem Morkvarga.

10 - więzienie Morkvarga.

11 - leże Morkvarga.

12 - budynek mieszkalny.

Wstęp

Zadanie to możesz rozpocząć na dwa sposoby. Jednym z nich jest lektura ogłoszenia na tablicy we wsi Larvik (1), w którym siostra Josta wzywa śmiałków do pozbycia się plugawiącego Ogród Freyji Morkvarga. Jeśli jednak po raz pierwszy przypłyniesz na Hindarsfjall w związku z zadaniem wątku głównego Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, zadanie to otrzymasz bezpośrednio od wspomnianej wyżej kapłanki, która wówczas będzie celebrować ceremonię pogrzebową we wsi Lofoten (2).

 

Opis przejścia

Bez względu na to, w jaki sposób rozpoczniesz niniejsze zadanie, twoim celem będzie zabicie Morkvarga. Josta wyjawi ci, że potwór ten był niegdyś człowiekiem, który bez litości grabił, mordował i gwałcił, a za zbrodnię popełnioną w Ogrodzie Freyji został zamieniony w bestię i uwięziony wewnątrz świętego gaju. Z masakry, do jakiej wówczas doszło, uszedł z życiem jedynie Tordar (3). Na razie możesz jednak odpuścić sobie spotkanie z nim, bowiem nie powie ci niczego, czego nie dowiedziałbyś się od Josty.

Udaj się bezpośrednio do Ogrodu Freyji (5). Morkvarga, który najwyraźniej stał się wilkołakiem, zauważysz już przy głównym wejściu, lecz to okaże się zamknięte na głucho. Skręć w prawo i wejdź na blanki. W ten sposób dostaniesz się do wnętrza gaju. Spotkasz w nim sforę wilków (poz. 14), jednak pokonanie ich nie powinno stanowić dla ciebie wyzwania. Twoim celem jest konfrontacja z Morkvargiem, a do tej może dojść w dwóch miejscach:

  • Więzienie Morkvarga (10) - dotarcie do domu znajdujacego się w sercu ogrodu nie będzie łatwe. Aby się tam dotrzeć, musisz pokonać środkową śluzę (8) w tutejszym kanale, co w praktyce oznacza, że nie obejdzie się bez zaznajomienia się z mechanizmem kontrolującym przepływ wody w gaju (6). Jak z niego skorzystać?

    Sterowanie śluzami jest bardzo proste. Do dyspozycji masz dwie dźwignie. Lewa służy do otwarcia obecnie wybranej śluzy, natomiast prawa do zamknięcia obecnej śluzy i przełączenia mechanizmu na śluzę znajdującą się obok. Chcąc otworzyć środkową śluzę, musisz zatem "przełączać" śluzy prawą dźwignią, aż to środkowa stanie się tą "wybraną", a następnie użyć dźwigni po lewej, aby podnieść bramę tej śluzy.

    Kiedy otworzysz już środkową śluzę, przejdź przez nią i skieruj się prosto do budynku znajdującego się na wewnętrznym dziedzińcu ogrodu. W środku odnajdziesz pozrywane łańcuchy i... odgryzioną, wilkołaczą łapę. Kiedy je "zbadasz", powita cię sam gospodarz. Morkvarg opowie ci o tym, jak został schwytany i uwięziony w tym miejscu, oraz o tym, jak się uwolnił z łańcuchów i rozszarpał swoich wrogów na strzępy. Chwilę później głód weźmie górę i bestia ruszy do ataku.
  • Leże Morkvarga (11) - kiedy zajrzysz do tej jaskini, zobaczysz jak wilkołak wspomina "Ramundowi" o utraconym kluczem. Szybko okaże się, że towarzysz bestii jest zwykłą czaszką. Tym razem jednak Morkvarg nie zauważy cię, dopóki nie wejdziesz w głąb leża. Wówczas nie ominie cię już walka.

Jak więc widać, potyczka z Morkvargiem (poz. 14) jest nieunikniona. Walka z nim przebiega podobnie jak każde inne starcie z wilkołakiem, dlatego zdaj się na srebrny miecz, szybkie ciosy i uniki. Kiedy bestia padnie na ziemię, będziesz mógł z nią porozmawiać. Wówczas Morkvarg opowie ci nieco więcej o klątwie, która na nim ciąży. Przekleństwo kapłanki Ulve nie tylko zamieniło Skelligijczyka w wilkołaka, ale także uczyniło go wiecznie głodnym. Co więcej, każde pożywienie, jakim próbuje nasycić się nieszczęśnik, zamienia się w proch, a próby zadania mu tradycyjnej śmierci spełzają na niczym. Na koniec rozmowy Morkvarg zażąda, abyś odczynił klątwę, za co obieca obsypać cię złotem. Wówczas pojawi się równiez opcja "dobicia" Morkvarga, choć musisz wiedzieć, że wilkołak nie kłamał i wybranie tej kwestii nie zakończy życia przeklętnika. Owszem, wilkołak umrze, ale wkrótce powróci do życia w swoim leżu. Alternatywną opcją jest zdjęcie klątwy z wilkołaka, choć wymaga to nieco więcej wysiłku. Perspektywy wyglądają następująco:

  • Zabicie Morkvarga - za każdym razem, gdy "dobijesz" Morkvarga, pozostawi on po sobie szereg przedmiotów - w tym Mięso wilkołaka. Kiedy je zdobędziesz, opuść miejsce ostatniej walki i po pewnym czasie (niekiedy trzeba odczekać pełne 24h) wróć do leża Morkvarga. Stoczysz z nim kolejną potyczkę, a kiedy bestią padnie, zaproponuj, że go nakarmisz. Nie dawaj mu jednak zwykłego jedzenia, które istotnie w paszczy potwora zamieni się w proch, lecz Mięso wilkołaka. Zjedzenie własnych szczątków doprowadzi do ostatecznej śmierci Morkvarga, dzięki czemu na twoje konto wpłynie 50 PD. Na koniec udaj się do Świątyni Freyji (4) i porozmawiaj z Jostą. Kapłanka wynagrodzi twój wysiłek kolejnymi 50 PD oraz 85 novigradzkimi koronami.
  • Zdjęcie klątwy z Morkvarga - na początek musisz dokładnie zbadać leże Morkvarga przy pomocy wiedźmińskich zmysłów. Odkryjesz m.in. szparę między skałami, która będzie znamionować, że pod kryjówką wilkołaka znajduje się jeszcze jedna jaskinia. Udaj się do dźwigni kontrolujących śluzy (6) i użyj ich w taki sposób, by otworzyć sobie prawą śluzę (9). Wskocz do kanału i przepłyń podwodnym tunelem do jaskini położonej pod leżem Morkvarga. Tam, przy zwłokach, natkniesz się na Kluczyk do kłódki. Zabierz go ze sobą i wracaj na powierzchnię.

    Udaj się teraz do budynku mieszkalnego w centrum ogrodu (12). Możesz się tam dostać przez środkową śluzę (8), choć o wiele łatwiej będzie ci przejść przez zamkniętą dotychczas bramę - znaleziony w jaskini klucz będzie idealnie pasował do zamka. Wejdź do domu kapłanek i skieruj się do pomieszczenia po lewej. Tam, w kufrze, odnajdziesz Dziennik Morkvarga. Dowiesz się z niego, że Tordar, który jako jedyny ocalał z krwawej jatki w Ogrodzie Freyji, nie był bynajmniej pątnikiem, lecz jednym z kamratów Morkvarga!

    Uzbrojony w tę wiedzę udaj się na przystań przy wsi Larvik (3), gdzie zazwyczaj przebywa Tordar. Kiedy zapytasz go o wydarzenia w ogrodzie, ten spróbuje okłamać cię wymyśloną naprędce historią. Gdy jednak zarzucisz mu kłamstwo, sprawy zaczną przybierać nieprzyjemny obrót. NIE prowokuj jednak rozmówcy do wyciągnięcia broni, bowiem wówczas nie poznasz sekretu klątwy Morkvarga i nie będziesz w stanie jej odczynić. Jeśli stwierdzisz, że sprawę można załatwić bez walki, Tordar uspokoi się i wyzna, że klątwa ciążąca na wilkołaku nie jest tak naprawdę dziełem kapłanki Ulve, lecz... Przeklętego kła - magicznego artefaktu, który wojownik otrzymał od swojego ojca i wykorzystał, by pomścić śmierć cór Wielkiej Matki z rąk swego kamrata. Twój rozmówca wyjawi również, że jedynym sposobem odczynienia uroku, jest założenie wisiorka z kłem na szyi przeklętnika. Poproś zatem Tordara, aby oddał ci artefakt. Ten zgodzi się to zrobić, ale pod jednym warunkiem - musisz obiecać, że Morkvarg nie opuści Ogrodu Freyji żywy.

    Wróć do leża wilkołaka (11). Znów będziesz musiał z nim walczyć, lecz kiedy go pokonasz, to przy interakcji z nim pojawi się nowa opcja: zdjęcie klątwy. Użyj jej, co będzie równoznaczne z przekazaniem Morkvargowi Przeklętego kła. Wilkołak założy wisior na szyję i... powróci do ludzkiej formy. Wojownik podziękuje ci, po czym od razu zacznie snuć plany kolejnych napadów i mordów. Ty natomiast przypomnij mu, że obiecał ci nagrodę za odczynienie uroku. Wojownik wprawdzie nie będzie posiadał przy sobie niczego cennego, ale za to każe ci udać się do kantoru Lichwiarza w Novigradzie i "pozdrowić go od Morkvarga". Kiedy to zrobisz, otrzymasz 50 PD, a właściciel kantoru odda w twoje ręce levelowaną wersję srebrnego miecza Deithwen oraz Wydartą stronicę: Odwar z wilkołaka.

Warto zaznaczyć, że nawet jeśli odczarujesz Morkvarga, to nadal będziesz mógł go zabić - wystarczy go zaatakować, gdy po zakończeniu rozmowy postanowi opuścić jaskinię. W ten sposób możesz otrzymać nagrodę zarówno od Lichwiarza, jak i od Josty.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.