?uki i strza?y

Przewodnik gry Baldur's Gate

Długi Łuk

Długi Łuk

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność.

PARAMETRY:

Trak0: +1
Waga: 3
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Długi Łuk +1

Długi Łuk +1

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Niniejszy egzemplarz jest magiczny, co czyni go niemal doskonałym.

PARAMETRY:

Obrażenia: +1
Trak0: +2
Waga: 3
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Długi Łuk Celności: Zabójczy Strzał

Długi Łuk Celności: Zabójczy Strzał

Po latach rywalizacji książęta Spandeliyon i Delthuntle zdecydowali się zorganizować mały turniej i rozsądzić, który z nich jest lepszym łucznikiem. Obaj chwalili się potęgą swych magicznych łuków, ale to nie wystarczało Edwallowi Dest, księciu Spandeliyon. Zorganizował kradzież broni przeciwnika i w dniu turnieju nie mógł nie puszyć się ze swej przewagi. Książę Delthuntle - znany jako Rajmond - poprosił Edwalla, by pokazał co potrafi strzelając do stracha na wróble. Dest napiął długi łuk i wypuścił strzałę z wielką determinacją, nie zastanawiając się nad tym, że strach na wróble niezwykle go przypomina. Grot rozciął na dwie połówki głowę wielkiej lalki voodoo i w tej samej chwili głowa Edwalla również się rozpękła.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3
Trak0: +2
Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Posługuje się nim Hakt, z którym zmierzysz się w obozie bandytów.

Długi Łuk Refleksyjny

Długi Łuk Refleksyjny

Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej elastyczne i mają większy zasięg. Zostały wymyślone po długich łukach.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2
Trak0: +1
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Bard
Gdzie?: różne miejsca

Długi Łuk Refleksyjny +1

Długi Łuk Refleksyjny +1

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Niniejszy egzemplarz jest magiczny, co czyni go niemal doskonałym.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3
Trak0: +2
Waga: 9
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Bard
Gdzie?: różne miejsca

Krótki Łuk

Krótki Łuk

Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były tak nazywane. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1.5 metra długości. W ciągu lat próbowano zwiększyć zasięg łuków. Osiągano to na dwa sposoby: zwiększając ich długość lub czyniąc bardziej sprężystymi. Łuki należące do pierwszej kategorii nazwano łukami długimi.

PARAMETRY:

Waga: 2
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Krótki Łuk +1

Krótki Łuk +1

Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były tak nazywane. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1.5 metra długości. W ciągu lat próbowano zwiększyć zasięg łuków. Osiągano to na dwa sposoby: zwiększając ich długość lub czyniąc bardziej sprężystymi. Łuki należące do pierwszej kategorii nazwano łukami długimi.

PARAMETRY:

Obrażenia: +1
Trak0: +1
Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Krótki Łuk Orłów: Obrońca Driad

Krótki Łuk Orłów

Driady z lasu Gulthmere, pragnąc obronić swą społeczność przed wdzierającymi się na ich tereny orkami wycinającymi drzewa, wręczyły ten wspaniały łuk bohaterowi Hannable'owi Białemu. Drwale ośmielili się spróbować ściąć wielki dąb, przy okazji niemal zabijając mieszkającą w nim driadę; po tym czynie rozgorzało straszliwe starcie. Z pomocą żyjących w lesie zwierząt Hannable zabił wszystkich bandytów zanim zdołali oni wyrządzić więcej szkód. Orki musiały porzucić swój plan, obawiając się gniewu lasu i chroniącego go bohatera. Nie trzeba chyba mówić, że po tym wszystkim Hannable żył długo i szczęśliwie... nie, BARDZO szczęśliwie!

PARAMETRY:

Obrażenia: +2
Trak0: +2
Waga: 2
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Jest w posiadaniu Mareka, zabójcy, z którym się spotkasz we Wrotach Baldura.


Strzała

Strzała

Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonanych z jesionu lub brzozy i mierzy od 75 do 100 cm.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała +1

Strzała +1

Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonanych z jesionu lub brzozy i mierzy od 75 do 100 cm.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała +2

Strzała +2

Te strzały zostały obdarzone magią podczas tworzenia. Wyglądają na troszkę prostsze od zwykłych i wydają się niemal żyć własnym życiem, kiedy zostają wystrzelone i zbliżają się do celu z zabójczą celnością.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała Kwasowa

Strzała Kwasowa

Ta strzała została pokryta kwasem. Tak więc nie tylko wbija się w ciało, lecz wyżera ranę, jątrząc ją i czyniąc o wiele poważniejszą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. +2k6 obrażeń od kwasu

Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała Lodowa

Strzała Lodowa

Strzała lodowa zmienia się w lodowy pocisk po wystrzeleniu w przeciwnika. Kiedy uderza w ofiarę, szok wywołany zimnem obejmuje całe ciało, zarazem rozpalając je i mrożąc do szpiku kości.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
TraK0: +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. +1k6 obrażeń od zimna

Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała Ognista

Strzała Ognista

Ognista strzała wybucha ogniem po wystrzeleniu w przeciwnika. Efekt jest taki sam, jakby została zamoczona w oleju i podpalona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
TraK0: +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. +1k6 obrażeń od ognia (0 po rzucie ochronnym przeciw czarom)

Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała Przebicia

Strzała Przebicia

Strzała przebicia jest długa i cienka, obdarzona magicznymi właściwościami, które pozwalają jej przebijać zbroje i uderzać prosto w serce ofiary.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
TraK0: +4
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. +6 fizycznych (kłutych) obrażeń (0 po rzucie ochronnym przeciw śmierci)

Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała Rozproszenia

Strzała Rozproszenia

Strzała rozproszenia likwiduje wszystkie zaklęcia, którymi jest otoczona ofiara.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. Cel zostaje objęty Rozproszeniem Magii

Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała Ukąszeń

Strzała Ukąszeń

Strzała ukąszeń jest naprawdę śmiercionośnym narzędziem w rękach łucznika. Jej grot jest pełen kolców, zamoczonych w truciźnie, która przedostaje się do krwiobiegu doprowadzając do agonii i bardzo często śmierci.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. Trucizna: ofiara traci 30% maksymalnych punktów życia w 20 sekund po zranieniu, jeżeli nie zostanie wykonany rzut przeciw śmierci.

Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała Wybuchów

Strzała Wybuchów

Ta strzała jest szczególnie niebezpieczna dla przeciwników: po uderzeniu w cel eksploduje ogniem i rani odłamkami wszystkie osoby, znajdujące się w obszarze działania.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pociski (kłute)

Specjalne:
  1. +6k6 obrażeń od eksplozji (połowa po rzucie obronnym przeciw czarom)

Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Strzała Zabójstwa

Strzała Zabójstwa

Ta strzała jest powykręcana i czarna, emanuje złem, jakby była wypełniona jakąś piekielną mocą. Została stworzona tylko w jednym celu: zabicia istoty, należącej do jednego, ściśle określonego gatunku. W tym przypadku jest to Ogrzy Mag.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. Trafienie zabija Ogra-Maga

Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.