Mikstury

Przewodnik gry Baldur's Gate

Antidotum

Antidotum

Jak na to wskazuje nazwa, ta mikstura neutralizuje wszystkie trucizny. Może zostać użyta tylko raz.

Czerwona Mikstura

Czerwona Mikstura

Jedna z najdziwniejszych mikstur, jakie można znaleźć lub marzenie każdego czarodzieja, zależnie od tego, kogo o nią spytasz. W jednej chwili pijący staje się najsłabszą, najbardziej niemądrą i najinteligentniejszą osobą, jaka kiedykolwiek żyła i uzyskuje 50% odporności na magię. Efekt utrzymuje się przez 24 godziny, tak więc zastanów się poważnie, zanim pociągniesz pierwszy łyk.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Inteligencja: 25
  2. Mądrość: 3
  3. Siła: 3
  4. +50% do odporności na magię

Czas trwania: 24 godziny

Eliksir Zdrowia

Eliksir Zdrowia

Eliksir zdrowia jest silną miksturą leczniczą, która oczyszcza organizm ze wszystkich zanieczyszczeń. Po pierwsze, neutralizuje wszystkie trucizny. Po drugie, leczy 10 punktów obrażeń.

Mikstura Geniuszu

Mikstura Geniuszu

Jak wskazuje na to nazwa, ta mikstura zwiększa inteligencję osoby, która ją wypije o 4 (maksymalnie do 25); działa przez 15 tur, albo do czasu rozproszenia.

Mikstura Heroizmu

Mikstura Herozimu

Ta mikstura jest wyposażona w potężną moc magiczną, dzięki której można chwilowo zwiększyć poziom. Efekt taki trwa przez 10 tur, przez co mikstura staje się naprawdę potężnym sprzymierzeńcem w śmiertelnej walce. Może być używana tylko przez wojowników.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +10% bazowych punktów życia
  2. TraK0 zmienia się na 90% aktualnego bazowego

Czas trwania: 10 tur
Może używać: Wojownik (jedno, dwu i wieloklasowiec) oraz klasy pokrewne

Mikstura Infrawizji

Mikstura Infrawizji

Ta mikstura obdarza osobę, która ją wypije infrawizją sięgającą 40 metrów. Efekt utrzymuje się przez 20 tur, albo do momentu rozproszenia.

Mikstura Intuicji

Mikstura Intuicji

Osoba, która wypije tę miksturę, czuje się tak jakby do jej głowy zstąpił jakiś wyższy byt. Staje się mądrzejsza; do głowy przychodzą jej zadziwiające myśli. Mądrość pijącego wzrasta do 18 na okres 6 godzin lub do chwili rozproszenia.

Mikstura Izolacji

Mikstura Izolacji

Ta mikstura zapewnia osobie, która ją wypije 50% odporności na obrażenia od elektryczności. Efekt utrzymuje się przez 10 tur, albo do momentu rozproszenia..

Mikstura Kamiennego Ciała

Mikstura Kamiennego Ciała

Osoba, która wypije tę miksturę, zacznie wyglądać i czuć się tak, jakby przemieniła się w kamień - zmieni się kolor jej skóry, a ciało zesztywnieje; zmysły również będą działać inaczej.

PARAMETRY:

  1. Klasa Pancerza: 0
  2. Rzuty obronne: +3
  3. Zręczność: -3

Czas trwania: 5 tur

Mikstura Klarowności

Mikstura Klarowności

Ta mikstura pozwala uleczyć szaleństwo i przywrócić umysłowi jasność. Postać powraca do zdrowia natychmiast po jej wypiciu.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Chroni przed ogłupieniem, strachem i urokiem

Czas trwania: 5 tur

Mikstura Lustrzanych Oczu

Mikstura Lustrzanych Oczu

Ta mikstura chroni pijącego przed wszystkimi rodzajami petryfikacji. Efekt utrzymuje się przez 10 rund albo do czasu rozproszenia.

Mikstura Magicznej Zasłony

Mikstura Magicznej Zasłony

Ten potężny eliksir czyni pijącego odpornym w 50% na wszystkie rodzaje magicznych obrażeń. Efekt utrzymuje się przez 3 rundy, co sprawia, że tego wywaru najlepiej używać podczas walki.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +50% odporności na wszystkie rodzaje magicznych, nie fizycznych, obrażeń
  2. Wszystkie rzuty obronne kończą się powodzeniem

Czas trwania: 3 tury

Mikstura Mocy

Mikstura Mocy

Ten potężny eliksir działa podobnie do mikstury heroizmu, również podnosi poziom, ale tylko o 2. Zyskana moc wpływa na punkty życia, TraK0 i zdolności złodziejskie, choć nie na cios w plecy.

PARAMETRY:

  1. TraK0: +2
  2. Punkty Życia: +20% (czasowo)
  3. Krycie się w cieniu: +20% (czasowo)
  4. Kradzież kieszonkowa: +20% (czasowo)
  5. Otwieranie zamków: +20% (czasowo)
  6. Wykrywanie/rozbrajanie pułapek: +20% (czasowo)

Czas trwania: 4 tury

Mikstura Niewidzialności

Mikstura Niewidzialności

Ta mikstura czyni postać niewidzialną w podobny sposób, jak czar maga z drugiego poziomu o tej samej nazwie.

Mikstura Niewrażliwości

Mikstura Niewrażliwości

Ta mikstura daje olbrzymią odporność na wszystkie ataki, oraz modyfikatory do wszystkich rzutów obronnych. Działa przez 5 tur i może być używana tylko przez wojowników.

PARAMETRY:

  1. Klasa Pancerza: 0
  2. Rzuty obronne: +5

Czas trwania: 5 tur
Może używać: Wojownik i klasy pokrewne

Mikstura Ochrony

Mikstura Ochrony

Ta mikstura działa podobnie do mikstury niewrażliwości i zwiększa klasę pancerza osoby, która ją wypije na okres 10 tur.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Czas trwania: 10 tur

Mikstura Ochrony przed Magią

Mikstura Ochrony przed Magią

Ten potężny eliksir czyni pijącego odpornym w 50% na błogosławieństwa i przekleństwa różnej maści. Efekt utrzymuje się przez 10 tur, albo do czasu rozproszenia.

Mikstura Odporności na Ogień

Mikstura Odporności na Ogień

Ta mikstura uodparnia osobę, która ją wypije przeciwko wszystkim rodzajom ognia. Wszystkie obrażenia od ognia zostają zmniejszone do 50%. Odporność ta kumuluje się z innymi modyfikatorami. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

Mikstura Odporności na Zimno

Mikstura Odporności na Zimno

Ta mikstura czyni osobę, która ją wypije w 50% odporną na wszystkie magiczne ataki, oparte na zimnie przez 10 tur.

Mikstura Ognistego Oddechu

Mikstura Ognistego Oddechu

Mikstura ognistego oddechu w magiczny sposób zmienia gardło tak, że osoba która ją wypije może ziać stożkiem ognia. Płomienie zadają 6k10 obrażeń lub połowę po wykonaniu rzutu obronnego przeciw zionięciu.

Mikstura Percepcji

Mikstura Percepcji

Ta mikstura wyostrza zmysły pijącego, co sprawia, że może on wykonywać lepiej czynności, które wymagają wyczucia. W efekcie może używać niektórych zdolności złodziejskich z większym powodzeniem.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +20% do Wykrywania pułapek
  2. +20% do Kradzieży kieszonkowej
  3. +20% do Otwierania zamków
  4. +20% do Krycia się

Czas trwania: 6 godzin
Może używać: Złodziej, Bard

Mikstura Regeneracji

Mikstura Regeneracji

Ten potężny eliksir daje pijącemu zdolność regeneracji, podobnej do trollowej; jego rany zasklepiają się i znikają po pewnym czasie. Efekt utrzymuje się przez 3 tury i pozwala zregenerować 2 obrażenia w rundzie.

Mikstura Siły

Mikstura Siły

Ta mikstura wypełnia członki postaci magiczną energią. Jej siła rośnie do 18 na 20 tur, albo do czasu rozproszenia.

Mikstura Siły Giganta Chmurowego

Mikstura Siły Giganta Chmurowego

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 23 (Siła giganta chmurowego)

Mikstura Siły Giganta Lodowego

Mikstura Siły Giganta Lodowego

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 21 (Siła giganta lodowego)

Mikstura Siły Giganta Ognistego

Mikstura Siły Giganta Ognistego

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 22 (Siła giganta ognistego)

Mikstura Siły Giganta Sztormowego

Mikstura Siły Giganta Sztormowego

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 24 (Siła giganta sztormowego)

Mikstura Siły Giganta Wzgórzowego

Mikstura Siły Giganta Wzgórzowego

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 19 (Siła giganta wzgórzowego)

Mikstura Siły Kamiennego Giganta

Mikstura Siły Kamiennego Giganta

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 20 (Siła kamiennego olbrzyma)

Mikstura Skupienia

Mikstura Skupienia

Ta mikstura daje pijącemu umiejętność koncentrowania umysłu na dowolnym zadaniu.

PARAMETRY:

  1. Inteligencja: +3
  2. Zręczność: +3

Czas trwania: 12 godzin

Mikstura Tłumienia Magii

Mikstura Tłumienia Magii

Ten potężny eliksir uodparnia osobę, która go wypije na czary do poziomu 5 (włącznie). W tym samym czasie, wszystkie zaklęcia z tego przedziału, rzucone na pijącego przestają działać. Efekt utrzymuje się tylko przez 5 rund, trzeba więc uważnie śledzić upływ czasu.

Mikstura Uzdrowienia

Mikstura Uzdrowienia

Po zażyciu, ta mikstura przywraca 9 punktów życia. Efekt jest natychmiastowy; mikstura ulega zniszczeniu.

Mikstura Wchłaniania

Mikstura Wchłaniania

Mikstura ta chroni przed wszystkimi obuchowymi atakami; ciosy zostają osłabione. Zapewnia również 100% niewrażliwości na ataki oparte na elektryczności przez 10 tur.

PARAMETRY:

  1. +10 do Klasy Pancerza przeciwko atakom obuchowym
  2. +100% do odporności na elektryczność

Czas trwania: 10 tur

Mikstura Wolności

Mikstura Wolności

Ta mikstura działa po wypiciu, jak czar Swoboda Działania. Osoba, która ją wypije stanie się całkowicie odporna na czary i efekty, ograniczające swobodę działania. Mikstura działa przez 10 tur.

Mikstura Wybuchów

Mikstura Wybuchów

Ta mikstura eksploduje ogniem po rozbiciu buteleczki. Trzymaj ją w bezpiecznym miejscu albo spotka cię szybki koniec.

PARAMETRY:

Obrażenia: 6k6 (połowa po rzucie przeciw czarom)
Obszar działania: w promieniu 13 metrów

Mikstura Wzmocnienia

Mikstura Wzmocnienia

Po wypiciu tej mikstury, ciało pijącego wypełnia magiczna energia i jego kondycja wzrasta do 18. Postać otrzymuje wszystkie modyfikatory, wynikające z wysokiej kondycji na okres 15 tur.

Mikstura Zręczności

Mikstura Zręczności

Ta mikstura podnosi zręczność osoby, która ją wypije do 18, co ma wpływ na klasę pancerza i wszystkie ataki strzeleckie przez 15 tur.

Mikstura Złodziejskiego Mistrzostwa

Mikstura Złodziejskiego Mistrzostwa

Ta mikstura zmienia pijącego na pewien czas w mistrza złodziejstwa. Oddziałuje na umiejętności: otwieranie zamków i kradzież kieszonkowa, które znacznie wzrastają. Efekt utrzymuje się przez 3 godziny; z mikstury mogą korzystać tylko bardowie i złodzieje.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +40% do Otwierania zamków
  2. +40% do Kradzieży kieszonkowej

Czas trwania: 3 godziny
Może używać: Złodziej, Bard

Olej Szybkości

Olej Szybkości

Ten olej dwukrotnie zwiększa szybkość osoby, która go wypije oraz przyśpiesza jej reakcje podczas walki. Tak więc, jeżeli jej szybkość poruszania wynosi 9, teraz wzrasta do 18. Co więcej, jeżeli była w stanie zaatakować tylko raz w rundzie, teraz może to zrobić dwa razy. Efekt utrzymuje się przez 5 tur.

Olej Wściekłego Płomienia

Olej Wściekłego Płomienia

Po kontakcie z powietrzem olej natychmiast wybucha ogniem, zadając 5K6 obrażeń (połowę po rzucie przeciw zionięciu) wszystkim osobom w zasięgu. Można nim rzucać na odległość do 13 metrów; po uderzeniu w ziemię eksploduje ogniem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.