Pier?cienie

Przewodnik gry Baldur's Gate

Pierścień Czarów: Wieczna Pamięć

Pierścień Czarów: Wieczna Pamięć

Dawno temu wielki czarodziej z Amn ponoć rzucił wyzwanie ograniczeniom magicznej sztuki, które nałożyła Mystra. Legendy powiadają, iż był on w stanie rzucać zaklęcia bez konieczności zapamiętywania ich. W końcu odkryto, iż jego moc pochodzi z kilku magicznych pierścieni, które własnoręcznie wykonał. Jego opowieści o "wiecznej pamięci" były jedynie żartami, ale i tak pierścienie pozostają jednymi z najbardziej poszukiwanych skarbów.

PARAMETRY:

Czary: podwaja liczbę czarów 1. poziomu, które mag może zapamiętać.
Waga: 0
Może używać: Mag
Gdzie?: Do kupienia na jarmarku koło Nashkel.

Pierścień Niezdarności: Szaleństwo Błazna

Pierścień Druida

Pierścień Druida

Ponoć zakon druidów z Cormanthoru bardzo dobrze strzeże tajemnicy tworzenia tych pierścieni i nie widziano nikogo spoza ich kręgu, kto posiadałby jeden z nich. Nie wiadomo, w jaki sposób ten pierścień opuścił chroniący go las; krążą jedynie plotki opowiadające o wyrzutku, który zabrał go ze sobą na wygnanie.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Zauroczenie zwierzęcia, które nie obroni się przed różdżkami

Zasięg: 13m
Obszar: 1 zwierzę
Czas działania: 10 rund
Waga: 0
Gdzie?: Ma go na sobie Seniyad, druid z Kniei Otulisko. Możesz go zabić lub okraść.

Pierścień Energii: Zwycięzca

Pierścień Energii: Zwycięzca

Ta broń - wykonana przez magów mrocznych elfów ze świata Mroku - rozwiązała spór między dwoma rywalizującymi ze sobą domami. Każdy walczący mógł wykorzystać jeden magiczny przedmiot podczas starcia. Ten pierścień został wykorzystany przez zwycięzcę, który jednak nigdy go nawet nie dotknął. Miał go zaś na palcu jego sługa, który z tłumu zaatakował przeciwnika od tyłu. Wszyscy świadkowie zgodzili się, że była to błyskotliwa interpretacja reguł.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k6 (bez obrony)
Zasięg: 40m
Obszar: 1 istota
Waga: 0
Gdzie?: Ma go na sobie Denak, jeden z Czerwonych Magów ukrywających się w Lesie Ostrych Kłów.

Pierścień Infrawizji: Laska Ślepego

Pierścień Infrawizji: Laska Ślepego

Kupcy obawiają się ryzyka związanego z handlem z mrocznymi elfami z Wielkiej Rozpadliny; te pierścienie pomagają im poruszać się po podziemiach.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 m

Waga: 0
Gdzie?: Do kupienia na jarmarku koło Nashkel.

Pierścień Niewidzialności: Pierścień Piaskowego Złodzieja

Pierścień Niewidzialności: Pierścień Piaskowego Złodzieja

Ten pierścień, znajdujący się przez niemal pokolenie w posiadaniu pewnego mistrza złodziei, był wiele razy używany na targach Waterdeep. Korzystający z mocy pierścienia łotrzyk pracował nad tłumem w jasnym świetle dnia i ukradł szlachetnie urodzonym niezliczone ilości sakiewek, zastępując je woreczkami z piaskiem, dzięki czemu kradzież przez pewien czas pozostawała niezauważona. Personaliów złodzieja nigdy nie odkryto, ale przylgnęło do niego, głośno przeklinane, miano "Piaskowy Złodziej". Powiadają, że teraz przeszedł on na emeryturę i żyje pośród szlachty, którą niegdyś okradał.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Noszący pierścień na palcu pozostaje niewidzialny dopóki nie zaatakuje; w takim przypadku pierścień trzeba zdjąć i raz jeszcze założyć, by znów stać się niewidzialnym

Waga: 0
Gdzie?: Do kupienia u karczmarza w Brodzie Ulgotha.

Pierścień Niezdarności: Szaleństwo Błazna

Pierścień Niezdarności: Szaleństwo Błązna

Najdziwniejszy właściciel tego pierścienia - Głupiec Gregoria - wykorzystał jego przeklętą naturę i uczynił z niej istotny element swojego życia. Ten błazen z zawodu był niezwykle zręczny i potrafił zamienić swój pierścień z pierścieniem któregoś z widzów. Reszta przedstawienia opierała się na wyśmiewaniu niezdary, co zwykle zachwycało towarzyszy nieszczęśnika. Błazen zdejmowań pierścień (sobie tylko znanym sposobem) dopiero po tym, jak ofiara żartu obiecywała nie odgrywać się za te niewybredne dowcipy. Mimo to Gregoria wiele razy musiał szybko uciekać. Powiadają, że jego ostatnie przedstawienie oglądał mag z Twierdzy Zhentil, który nie był w najlepszym humorze. Tym razem Gregoria nie był ponoć wystarczająco szybki.

PARAMETRY:

Zręczność: -50%
Krycie się: -50%
Czary: 75% szans na nieudane rzucenie
Specjalne:

  1. Można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie Klątwy

Waga: 0
Gdzie?: Nosi go jeden z magów, z którymi zetrzesz się na piętrze "Czarodziejskich Rozmaitości".

Pierścień Ochrony +1: Pierścień Książąt

Pierścień Ochrony +1: Pierścień Książąt

Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa; nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej 13 pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu został tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Rzuty Obronne: +1
Waga: 0
Gdzie?: Ma go na sobie Tranzig; maga spotkasz w Gospodzie Feldeposta po rozwiązaniu problemów w kopalni Nashkel; noszą je Sembijczycy, na których natkniesz się w podziemnym mieście.

Pierścień Ochrony +2: Pierścień Strażnika

Pierścień Ochrony +2: Pierścień Strażnika

Strażnik był nieśmiertelnym wartownikiem, mającym chronić grobowiec, w którym złożono ciało księżniczki Akanal. Przez millennia szacunek dla miejsca pochówku wyparował z pamięci królewskiej rodziny, i wielu poszukiwaczy przygód próbowało szczęścia w starciu ze Strażnikiem. Oczywistym było, że w końcu zostanie pokonany, a kiedy tak się stało, pierścień był jednym z wielu skarbów wyniesiony z grobowca przez zwycięzcę.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Rzuty Obronne: +2
Waga: 0
Gdzie?: Nosi go Ramazith, czarodziej mieszkający w wieży nieopodal Pałacu Książąt.

Pierścień Odporności na Ogień: Paszport Batalisty

Pierścień Odporności na Ogień: Paszport Batalisty

Wielki mag Batalista opracowań ten przedmiot z myślą o ułatwieniu sobie podróży do wymiaru ognia. Powiadają, że wielokrotnie przyzywał salamandry z owej przestrzeni, by wsparły go podczas tworzenia. Batalista znany był z braku cierpliwości, ale i tak powinien starać się nie denerwować zbytnio swego "nauczyciela". Ponoć palec z tym pierścieniem faktycznie przetrwał pożogę, która objęła wieś Batalisty. Gdyby palec wciąż był częścią dłoni maga, to z pewnością i czarodziejowi powiodłoby się lepiej.

PARAMETRY:

Odporność na ogień: +40%
Waga: 0
Gdzie?: Znajdziesz go w skrytce na jednym ze wschodnich pustkowi; jest schowany w jednym z sarkofagów w katakumbach pod Candlekeep.

Pierścień Swobody Ruchów: Dar Edventara

Pierścień Swobody Ruchów: Dar Edventara

Ten pierścień otrzymał badacz raf i myśliwy - znany jedynie jako Edventar - od grupy morskich elfów, które przez długi czas były jego przyjaciółmi. Pomoc Edventara przy unikaniu "Królowej Piratów" z Dambrath była podstawą przetrwania elfów. Mimo to Yenandry wciąż obawiano się wszędzie tam, gdzie woda spotykała się z lądem.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Noszący pierścień jest odporny na każde magiczne i naturalne działanie, które w jakikolwiek sposób wpływa na swobodę ruchów; mimo to może zostać przyspieszony. Trzeba jednak zauważyć, że moc tego przedmiotu zapobiega działaniu butów szybkości.

Waga: 0
Gdzie?: Ma go przy sobie jeden z zabójców Żelaznego Tronu, z którymi będziesz walczył na ostatnim piętrze siedziby tej organizacji w dokach Wrót Baldura.

Pierścień Szaleństwa: Dyscyplinator

Pierścień Szaleństwa: Dyscyplinator

Ten pierścień miał uczyć skromności i uniżoności, a z czasem stał się zgubą wielu nieuważnych magów. Hergat Norin - wielki czarodziej z Narfell - wręczań Dyscyplinatora swoim najlepszym i najbardziej samolubnym uczniom. Zaślepieni ignorancją młodzi magowie uważali ten dar za nagrodę za ich "oczywistą błyskotliwość", a nie karę nauczyciela pełnego dezaprobaty.

PARAMETRY:

Inteligencja: spadek do 3
Mądrość: spadek do 3
Specjalne:

  1. Noszący jest pod wpływem ogłupienia
  2. Pierścień można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie Klątwy

Waga: 0
Gdzie?: Jest na statku, który rozbił się o Wybrzeże Mieczy; możesz go również znaleźć w gnieździe pająków w Kniei Otulisko.

Pierścień Świętości: Honorowy Pierścień Sune

Pierścień Świętości: Honorowy Pierścień Sune

Tego rodzaju pierścienie otrzymywali oddani kapłani Sune, którzy wsławili się prawymi i życzliwymi czynami.

PARAMETRY:

Czary:Zapewnia dodatkowe zaklęcie na każdy z poziomów 1-4
Waga: 0
Może używać: Kapłan, Druid
Gdzie?: Ma go na sobie Mulahey.

Szpon Kazgarotha

Szpon Kazgarotha

O przedmiocie tym wiadomo tylko tyle, że sam pazur pochodzi z ciała wielkiej bestii Kazgarotha. Został wielokrotnie nasączony magią, która uaktywnia się, gdy pazur włoży się niczym pierścień. Osoba nosząca pierścień ulegnie zamazaniu i trudniej ją będzie trafiał zarówno bronią, jak i czarami. Przedmiot ma jednak pewną wadę - zdaje się czerpać moc z krwi posiadacza. Dlatego też właściciel często choruje i jest bardziej podatny na działanie trucizn.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Klasa Pancerza względem pocisków: +4
Rzut obronny przeciw śmiertelnej magii: -4
Rzut obronny przeciw różdżkom: +3
Rzut obronny przeciw polimorfii: +3
Rzut obronny przeciw zionięciom: +3
Rzut obronny przeciw czarom: +3
Waga: 0
Gdzie?: Do kupienia u Thalantyra w jego twierdzy.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.