Sfera kieszeniowa

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Sfera kieszeniowa to wydzielony kawałek Otchłani, który w trakcie gry będzie tylko i wyłącznie twoją własnością. Możesz tu przenosić się bez żadnych ograniczeń dobowych - wystarczy kliknąć w ikonkę czaszki znajdującej się wśród specjalnych zdolności twojego głównego bohatera.

W sferze kieszeniowej możesz odpoczywać bez strachu, że ktoś przerwie regenerację sił. Znajdziesz tu także kilka pojemników, w których bezpiecznie możesz przechowywać zbędne w tym momencie przedmioty. Spotkasz tu także chochlika Cespenara, który potrafi tworzyć i przekuwać przedmioty, czyniąc z nich jeszcze potężniejsze artefakty - pełna listę "przepisów" Cespenara znajduje się tutaj. Aktywacja północnego portalu pozwoli powrócić ci do sfery materialnej lub przywołać któregoś z towarzyszy z podstawowej części gry, czym powinieneś zainteresować się zwłaszcza przy pierwszym pobycie w tym miejscu. Lokacja odgrywa również istotną rolę w wątku fabularnym dodatku - po pokonaniu każdego z piątki dzieci Bhaala będziesz tu przenoszony, by w bocznych pomieszczeniach (domyślnie "zaryglowanych" magią) stanąć naprzeciw wyzwań własnej natury. Poszczególne próby Bhaala opisano poniżej.

Po raz pierwszy do sfery kieszeniowej trafisz po zabiciu Illasery w lesie Tethyr. W tejże dziwnej sferze powita cię bóstwo imieniem Solar, które pokrótce wyjaśni zasady funkcjonowania tego miejsca, a także rolę, jaką będziesz musiał odegrać w trakcie zbliżających się wydarzeń. Po chwili pojawi się nie kto inny, jak twój stary znajomy... Sarevok! Wedle powiedzenia "żyje się tylko 2 razy" twój brat postanowił powrócić do gry u twego boku, jednak aby to zrobić, musisz zgodzić się oddać mu cząstkę swojej duszy - zrób to, nie niesie to za sobą żadnych konsekwencji. Kiedy Sarevok odzyska materialną powłokę, zaoferuje przyłączenie się do twojej drużyny; nie lekceważ tej oferty, ponieważ wracający z samego piekła brat jest świetnym wojownikiem (potrafi zadawać 200 pkt obrażeń jednym ciosem!) i jego kandydaturę naprawdę warto rozważyć. Na koniec rozmowy, bez względu na to, czy zamierzasz kontynuować podróż z Sarevokiem czy bez, wojownik wspomni o wyzwaniu czekającym w zachodniej komnacie; nim jednak podejmiesz wyzwanie, warto rozejrzeć się po tej małej sferze.

Pierwsza próba Bhaala

W zachodniej części sfery powita cię Gavid, który jest jednym z pomniejszych Pomiotów Bhaala. Mężczyzna opowie ci swoja historię, po czym umrze, zostawiając do towarzystwa kilku(nastu) przeciwników; stwory z jakimi przyjdzie ci walczyć są najróżniejszej maści - od banalnie łatwych do pokonania szkieletów, przez gnolle, sahauginów aż do kapłanów Drowów. Po walce ponownie pojawi się Gavid, wspomni o karze i zabijaniu, po czym po raz kolejny zniknie. Krajobraz bitwy nieco się zmieni, a twoja drużyna zyska sporo PD i możliwość powrotu do sfery w dowolnym momencie. Możesz już opuścić swój mały azyl i udać się do Saradush lub Twierdzy Strażnika.

Druga próba Bhaala

Kiedy wejdziesz do pomieszczenia, pojawi się twoja kopia i stwierdzi, że jest tym, czym stałbyś się, gdyby Gorion nie uratował i wychował ciebie ale Sarevoka. Po chwili pojawią się dawni kompani twojego brata z Tamoko na czele, atakując wspólnie twoją drużynę. Gdy ich pokonasz, lokacja zmieni swój wygląd - lawę zastąpi lecznicza woda, która uzdrowi każdego, kto się w niej zatrzyma.

Trzecia próba Bhaala

W trzeciej próby zmierzysz się ze swoją "niewinnością"; mówiąc konkretniej, naprzeciw ciebie stanie Zabójca. Nie jest to łatwy przeciwnik, ale z pomocą eliksirów i przy wytężonej pracy kapłana powinieneś dać sobie radę bez większych problemów.

Czwarta próba Bhaala

Tym razem spotkasz się z Cyrikiem, obecnym bogiem mordu, któremu nie za bardzo podoba się wizja powrotu Bhaala na piastowane przez niego wcześniej stanowisko. Z drugiej strony, inni bogowie, w tym sam Ao, zabronili mu wtrącać się w sprawy Pomiotów Bhaala, toteż nie odważy się interweniować. Po zakończeniu rozmowy, Cyrik nie omieszka jednak zostawić cię samemu sobie i przyśle czwórkę "Ulubieńców Cyrika", czyli całkiem niezłych skrytobójców. Walka z nimi nie należy do najprostszych, gdyż przeciwnicy potrafią bardzo boleśnie uderzać w plecy - w wypadku czarodziejów może się to skończyć śmiercią, dlatego najlepiej trzymać ich z daleka od oponentów. Po zabiciu całej czwórki próba zakończy się powodzeniem.

Piąta próba Bhaala

Ostatnia i najcięższa z prób - twoim przeciwnikiem będzie Pustoszyciel, bestia niesamowicie żywotna i niewrażliwa na wiele efektów. W dodatku wezwie do pomocy posiłki, które nadejdą od strony wejścia do komnaty, dlatego też ważne jest, abyś nie pozostawił tam swoich postaci czarujących. Druga ważna uwaga: skup się na Pustoszycielu. Na miejsce każdego zabitego jego sługi przybędzie następny, dlatego też walka z nimi nie ma sensu. Po wielu ciężkich bojach starcie powinno zakończyć się twoją wiktorią, co umożliwi ci podróż do Tronu Bhaala... pamiętaj jednak, że decyzja o przeniesieniu w domenę Bhaala jest nieodwołalna - sfera kieszeniowa zostanie zniszczona, tym samym uniemożliwiając odpoczynek (w trakcie finałowej batalii nie będzie to możliwe) i tworzenie przez Cespenara "świecuszek".

Po wypoczynku i przygotowaniu odpowiedniego arsenału zaklęć, wejdź w główne wrota sfery. Twoja podróż zbliża się do końca...


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.