Świecuszki

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Po przeniesieniu się do Sfery Kieszeniowej, z pewnością zauważysz krzątającego się po centrum lokacji chochlika imieniem Cespenar. Istota ta, powszechnie znana i lubiana ze względu na swoje błyskotliwe wypowiedzi, potrafi "przekuwać" potężne przedmioty. Cała operacja wygląda niemalże identycznie jak w przypadku Cromwella z podstawowej wersji gry - przynieś impowi odpowiednie przedmioty i trochę złota, a wykorzysta on jeden ze swoich przepisów do stworzenia dla ciebie "świecuszki", czyli mówiąc precyzyjnie, naprawdę potężnego artefaktu.

Artykuł ten przedstawia efekt prac Cespenara oraz wskazuje "składniki", jakie są mu potrzebne do wytwarzania lub modyfikacji przedmiotów.

Angurvadal +5

Baldur's Gate 2 - Długie miecze - Angurvadal +5

Płynna rtęć uwolniła prawdziwą moc ognistego miecza Frithiora.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +5, +1 obrażeń od ognia
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Zwiększa Siłę tego, kto nim włada, do 22.
  2. Użytkownik staje się odporny na wyssanie poziomów.

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Angurvadal +4 - używa go Kapitan githyanki, z którym zmierzysz się w siedzibie gitów na IV poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Płynna rtęć - znajdziesz ją w sadzawce w Enklawie Sendai.
  3. 10000 szt. złota

Bransolety błogosławieństwa

Baldur's Gate 2 - Bransolety - Bransolety błogosławieństwa

Dzięki ofierze z ogromnej sumy złota połączonej ze świętymi obrzędami ceremonii uświęcającej, istoty błogosławione dały się przekonać, by obdarzyć dodatkową mocą te i tak już potężnej mocy rękawice.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Raz dziennie można rzucać Leczenie krytycznych ran
  2. Raz dziennie można rzucać Zmartwychwstanie
  3. Kiedy są używane, dodają właścicielowi +10 do maksymalnej liczby PŻ

Waga: 1
Mogą używać: Paladyni
Składniki:

  1. Bransolety paladyna - znajdziesz je w skrzyni, na I poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. 10000 szt. złota

Cep Bojowy Wieków +4 (trucizna)

Baldur's Gate 2 - Cepy bojowe - Cep Bojowy Wieków +4

Ten cep bojowy, wyposażony w cztery kule, powoduje obrażenia od ognia, zimna, kwasu i trucizny. Gdyby udało się znaleźć piątą kulę do Cepu Bojowego Wieków, ta niezwykle groźna broń stałaby się jeszcze bardziej potężna.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +5, +1 obrażeń od ognia, +1 obrażeń od zimna, +1 obrażeń od kwasu, +1 obrażeń od trucizny
Trak0: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Przy każdym udanym ataku 33% szans na spowolnienie ofiary (bez możliwości wykonania przez nią rzutu obronnego)

Waga: 9
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Cep Bojowy Wieków +3 - po uzbieraniu trzech głowic rozrzuconych po całej Twierdzy d'Arnise możesz go złożyć w całość w jednym z pieców na parterze tejże warowni.
  2. Kula do cepa bojowego (trucizna) - znajdziesz ją w trującej sadzawce na II poziomie Twierdzy Strażnika.
  3. 5000 szt. złota

Cep Bojowy Wieków +4 (elektryczność)

Baldur's Gate 2 - Cepy bojowe - Cep Bojowy Wieków +4

Ten cep bojowy, wyposażony w cztery kule, powoduje obrażenia od ognia, zimna, kwasu i od elektryczności. Gdyby udało się znaleźć piątą kulę do Cepu Bojowego Wieków, ta niezwykle groźna broń stałaby się jeszcze bardziej potężna.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +5, +1 obrażeń od ognia, +1 obrażeń od zimna, +1 obrażeń od kwasu, +1 obrażeń od elektryczności
Trak0: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Przy każdym udanym ataku 33% szans na spowolnienie ofiary (bez możliwości wykonania przez nią rzutu obronnego)

Waga: 9
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Cep Bojowy Wieków +3 - po uzbieraniu trzech głowic rozrzuconych po całej Twierdzy d'Arnise możesz go złożyć w całość w jednym z pieców na parterze tejże warowni.
  2. Kula do cepa bojowego (elektryczność) - należy do Abazigala, z którym zmierzysz się w jego kryjówce.
  3. 5000 szt. złota

Cep Bojowy Wieków +5

Baldur's Gate 2 - Cepy bojowe - Cep Bojowy Wieków +5

Teraz, po dodaniu piątej i zarazem ostatniej kuli, wyzwolony został prawdziwy potencjał Cepu Bojowego Wieków, broni stworzonej przez złą rasę Rakshasa.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +6, +2 obrażeń od kwasu, +2 obrażeń od zimna, +2 obrażeń od ognia, +2 obrażeń od trucizny, +2 obrażeń od elektryczności
Trak0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Swoboda działania
  2. Dodatkowe 5% do odporności na magię
  3. Przy każdym udanym ataku 33% szans na spowolnienie ofiary (bez możliwości wykonania przez nią rzutu obronnego)

Waga: 8
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Cep Bojowy Wieków +3 - po uzbieraniu trzech głowic rozrzuconych po całej Twierdzy d'Arnise możesz go złożyć w całość w jednym z pieców na parterze tejże warowni.
  2. Kula do cepa bojowego (trucizna) - znajdziesz ją w trującej sadzawce na II poziomie Twierdzy Strażnika.
  3. Kula do cepa bojowego (elektryczność) - należy do Abazigala, z którym zmierzysz się w jego kryjówce.
  4. 5000 szt. złota

Cudowne rękawice

Baldur's Gate 2 - Rękawice - Cudowne rękawice

Te inkrustowane szlachetnymi kamieniami rękawice są obdarzone mocą, która pozwala na ulepszenie umiejętności każdego barda.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Trak0: +1
Specjalne:

  1. Dodatkowe zaklęcia 2., 3. i 4. poziomu

Waga: 1
Mogą używać: Bardowie
Składniki:

  1. Rękawice barda - znajdziesz je w komnacie szalonego elfa (Yakmana) na III poziomie Twierdzy Strażnika./li>
  2. Kula do cepa bojowego (elektryczność) - należy do Abazigala, z którym zmierzysz się w jego kryjówce.
  3. Diament - różne miejsca.
  4. Kamień łotrzyków - różne miejsca.
  5. Rubin - różne miejsca.
  6. Szafir - różne miejsca.
  7. Szmaragd - różne miejsca.
  8. 10000 szt. złota

Elfia kolczuga Aslyferunda +5

Baldur's Gate 2 - Zbroje średnie - Elfia zbroja Aslyferunda +5

Przebywając na wygnaniu, z dala od Myth Drannor, Aslyferund poznał sekret, pozwalający na stworzenie potężnej elfiej zbroi przez złocenie i obdarzenie silnymi zaklęciami normalnej elfiej kolczugi. Niestety, potem nie chciał wyjawić tego sekretu swojemu konkurentowi, który w końcu go zabił.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Specjalne:

  1. Nosząc tę zbroję, jej właściciel jest całkowicie odporny na wszystkie rodzaje zwykłej broni

Waga: 15
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Mag
Składniki:

  1. Kolczuga Pieśniarza Klingi +4 - jest w posiadaniu czarnego smoka Nizidramanii'yta, zamieszkującego polanę nieopodal Suldanesselaru.
  2. Zwój ochrony przed zwykłą bronią - różne miejsca.
  3. 40000 szt. złota

Futerał Obfitości +2

Baldur's Gate 2 - Kusze - Futerał Obfitości +2

Pieniądze i surowce zainwestowane w Futerał Obfitości sprawiły, że przedmiot ten zyskał jeszcze większe magiczne właściwości.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Nieograniczona liczba bełtów +1

Składniki:

  1. Futerał Obfitości +1 - znajdziesz go na jednym z regałów na I poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Królewska Łza - różne miejsca.
  3. 10000 szt. złota

Gram Miecz Żalu +5 (ulepszony)

Baldur's Gate 2 - Miecze oburęczne - Gram Miecz Żalu +5

Teraz, kiedy w rękojeści osadzono Serce Potępieńca, klinga Zygfryda jest jeszcze bardziej potężna.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +5
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. 10% prawdopodobieństwa na zadanie dodatkowych 2k12 obrażeń od trucizny
  2. Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciwko śmierci lub straci 1 poziom

Waga: 9
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Gram Miecz Żalu +5 - jest w posiadaniu Abazigala, z którym zmierzysz się na ostatnim poziomie jego kryjówki.
  2. Serce potępieńca - należy do lisza Odamarona, którego spotkasz w enklawie Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Gwiazda Burzy +5

Baldur's Gate 2 - Maczugi - Gwiazda Burzy +5

Teraz niezwykłe właściwości tej groźnej broni zostały jeszcze zwielokrotnione, przez dodanie do niej Rudy z Gwiezdnego Kamienia.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +4, +1k6 obrażeń od elektryczności
Trak0: +3
Specjalne:

  1. +20% odporności na elektryczność
  2. Przy każdym udanym ataku 20% szans na rzucenie Wyładowań łańcuchowych

Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Gwiazda Burzy +3 - Możesz ją zdobyć używając odpowiedniej kombinacji przycisków i wajch w Maszynie Luma Szalonego, mieszczącej się na IV poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Ruda z Gwiezdnego Kamienia - znajdziesz ją w mieszczącym się w Saradush domu Kisera Jhaeri'ego.
  3. 5000 szt. złota

Hełm Skały (ulepszony)

Baldur's Gate 2 - Hełmy - Hełm Skały

Teraz, kiedy Hełm Skały odzyskał rogi, zapewnia swemu właścicielowi jeszcze lepszą ochronę. Generałowie i dowódcy mogą wywołać u przeciwnika zarazem strach jak i szacunek, wystarczy tylko, że założą ten wspaniały hełm.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Specjalne:

  1. +25% do odporności na ogień, zimno, kwas, truciznę i elektryczność
  2. Pozwala rzucić trzy razy dziennie Aurę rozkazu (wrogowie muszą wykonać rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -2 lub uciekną w trwodze)

Mogą używać: Wojownicy
Składniki:

  1. Hełm Skały - używa go jeden z ognistych olbrzymów, z którymi spotkasz się na II poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Lewy róg - znajdziesz go w pojemniku, w Biblitece Lodu, na II poziomie Twierdzy Strażnika.
  3. Prawy róg - ma go przy sobie lodowy golem, z którym zmierzysz się w Komnacie Lodu na II poziomie Twierdzy Strażnika.
  4. 5000 szt. złota

Kaptur Złodziei (ulepszony)

Baldur's Gate 2 - Hełmy - Kaptur Złodziei

Złodzieje nie kierują się honorem. Może dlatego Kaptur Złodziei został wyposażony we właściwości chroniące tego, kto go nosi, przed innymi osobami trudniącymi się tym zajęciem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Specjalne:

  1. Niewrażliwość na cios w plecy i truciznę
  2. 3 razy dziennie można rzucać Prawdziwe widzenie

Mogą używać: Złodzieje
Składniki:

  1. Kaptur Złodziei - otrzymasz go od Tahazzara w nagrodę za przyniesienie mu głowy Ka'rashura lub od Ka'rashura za zdobycie głowy Tahazzara (III poziom Twierdzy Strażnika).
  2. Antidotum - różne miejsca.
  3. Pierścień Niewidzialności: Pierścień Piaskowego Złodzieja - nosi go szalony krasnolud, na którego możesz natrafić penetrując boczne korytarze miasta Illithidów.
  4. 10000 szt. złota

Karsomir +6

Baldur's Gate 2 - Miecze oburęczne - Karsomir +6

Nawet Święty Relikt tak potężny jak Karsomir nabywa jeszcze większej mocy, jeśli połączy się go z Okiem Tyra.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k12 +6
Trak0: +6
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Zapewnia 50% odporności na magię
  2. 3 razy dziennie można rzucać Rozproszenie Magii
  3. Oprócz innych premii zadaje też dodatkowe +6 obrażeń złym chaotycznym wrogom
  4. Kiedy miecz uderzy ofiarę, powoduje rozproszenie magii

Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Może używać: Paladyn
Składniki:

  1. Karsomir +5 - jego posiadaczem jest Firkraag - czerwony smok zamieszkujący pieczarę pod Wzgórzami Wichrowych Włóczni.
  2. Oko Tyra - należy do lisza Odamarona, którego spotkasz w enklawie Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Kij Tarana +6

Baldur's Gate 2 - Kije, kostury, laski - Kij Tarana

Róg Roranacha jeszcze bardziej potęguje niezwykłe własności Kija Tarana, tworząc broń tak groźną, że niewielu przeciwników mogłoby się jej oprzeć.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +12 obrażeń obuchowych, +1k4 kłutych
Trak0: +6
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. 15% szansa że przeciwnik zostanie ogłuszony i odrzucony w tył.

Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Składniki:

  1. Kij Tarana +4 - znajdziesz go przy ciele Saladrexa, jeśli zdecydujesz się go zabić na IV poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Róg Roranacha - jest własnością Gromnira, z którym spotkasz się w jego pałacu.
  3. 5000 szt. złota

Kolec Ixila +6

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Kolec Ixila +6

Teraz, kiedy drzewce i grot zostały połączone, Kolec Ixila znowu stał się potężną bronią. W czasie walki grot może się odłączyć od reszty i przyszpilić przeciwnika do ziemi, podczas gdy na końcu włóczni za przyczyną magii tworzy się nowy grot.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +6
Trak0: +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Stała swoboda działania
  2. Przy każdym udanym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny lub zostanie przygwożdżona do ziemi na 3 rundy, odnosząc w każdej rundzie 1k6+5 obrażeń.

Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Gwoźdź Ixila +4 - znajdziesz go w skrytce w wannie, podczas Próby Wytrzymałości na V poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Kolec Ixila - jest własnością Zmiennobarwnego Demona, którego spotkasz na II poziomie Twierdzy Strażnika.
  3. 5000 szt. złota

Kołczan Obfitości +2

Baldur's Gate 2 - Łuki - Kołczan Obfitości +2

Pieniądze i surowce zainwestowane w Kołczan Obfitości sprawiły, że przedmiot ten zyskał jeszcze większe magiczne właściwości.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Nieograniczona liczba strzał +2

Składniki:

  1. Kołczan Obfitości +1 - znajdziesz go w jednej z szaf na I poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Kamień łotrzyków - różne miejsca.
  3. 10000 szt. złota

Krążek z Netheril

Baldur's Gate 2 - Hełmy - Krążek z Netheril

W połączeniu z Brązowym Kamieniem Ioun, Krążek z Netheril jest teraz wielką pomocą dla każdego, kto uprawia sztuki tajemne. Oczywiście coś tak cennego z pewnością przyciągnie uwagę rywalizujących magów...

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Specjalne:

  1. +10 do maksymalnej liczby PŻ
  2. Pozwala zapamiętać dodatkowe zaklęcie 7. i 8. poziomu

Składniki:

  1. Krążek z Netheril - jest w posiadaniu Zmiennobarwnego demona, z którym zmierzysz się na II poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Brązowy kamień Ioun - jest w posiadaniu jednego z wampirów rezydujących w więzieniu w Saradush.
  3. 5000 szt. złota

Krótki miecz Maska +5

Baldur's Gate 2 - Krótkie miecze - Krótki miecz Maska +5

Po połączeniu z Sercem Potępieńca powstała zabójczo groźna broń. Ten miecz jest ulubioną bronią zabójców i złodziei.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +5
Trak0: +5
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na wyssanie z wroga 1 poziomu.
  2. Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na to, że wróg zostanie oplątany na 24 sekundy, bez możliwości wykonania rzutu obronnego.

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Krótki miecz Maska +4 - do kupienia u siostry Garleny, przed wejściem do Twierdzy Strażnika.
  2. Serce potępieńca - należy do lisza Odamarona, którego spotkasz w enklawie Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Kusza Ognistych Zębów +5

Baldur's Gate 2 - Kusze - Kusza Ognistych Zębów +5

Dzięki magicznej cięciwie Gonda Kusza Ognistych Zębów jest teraz jeszcze bardziej celna i potężna. Kusza ta nie potrzebuje amunicji.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8+5, +2 obrażeń od ognia
Trak0: +7 (+5 kusza, +2 ognista strzała)
Specjalne:

  1. Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2

Waga: 5
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Kusza Ognistych Zębów +4 - do kupienia u siostry Garleny, przed wejściem do Twierdzy Strażnika.
  2. Cięciwa Gonda - posiada ją kpt. Egeissag, którego spotkasz w enklawie Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Łuk Mrocznego Ognia +5

Baldur's Gate 2 - Łuki - Łuk Mrocznego Ognia +5

Dzięki magicznej cięciwie Gonda ten silnie umagiczniony krótki łuk jest jeszcze bardziej celny i potężny.

PARAMETRY:

Trak0: +4
Specjalne:

  1. Raz dziennie może rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów
  2. 5% dodatkowej odporności na ogień i zimno

Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Łuk Mrocznego Ognia +4 - należy do kapitana najemników, który prowadzi szkolenie rekrutów w Amkethran.
  2. Cięciwa Gonda - posiada ją kpt. Egeissag, którego spotkasz w enklawie Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Maczuga Wybuchu +5

Baldur's Gate 2 - Maczugi - Maczuga Wybuchu +5

Zaklęcia zawarte w Pierścieniu odporności na ogień sprawiają, że łatwiej kontrolować demona, uwięzionego w tej broni - choć furia potwora wciąż może być od czasu do czasu wyzwalana w postaci wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +5, +5 obrażeń od ognia
Trak0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Przy każdym udanym ataku istnieje 30% szans, że ofiara otrzyma 15 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
  2. Przy każdym udanym ataku istnieje 5% szans na wystrzelenie ognistej kuli

Waga: 1
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Składniki:

  1. Maczuga Wybuchu - walczy nią Ferrumach Rilmani, z którym zmierzysz się na V poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Pierścień odporności na ogień - nosi go Ruhk, rakshasa, na którą natkniesz się na pierwszym poziomie jaskiń pod Wzgórzami Wichrowych Włóczni.
  3. 5000 szt. złota

Młot Runów +5

Baldur's Gate 2 - Młoty - Młot Runów +4

Na żeleźcu tego młota wyryto Run Clangeddina, dzięki czemu broń ta zapewnia temu, kto nią włada, jeszcze większą moc.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5
Trak0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Ochrona przed sferą negatywną
  2. Niewrażliwość na strach
  3. Siła ognistego olbrzyma raz dziennie
  4. Grupowe leczenie raz dziennie
  5. 4-16 +10 obrażeń przeciwko Nieumarłym, poza tym muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko śmierci (z modyfikatorem -4) lub zostaną zupełnie zniszczeni

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 16
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Maczuga Wybuchu - znajdziesz go przy zwłokach Yaga-Shury, po zabiciu go w obozie pod Saradush.
  2. Runa Clangeddina - znajdziesz ją w zamkniętej skrzyni, w domu drwala na zewnątrz enklawy Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Oczyszczacz +5

Baldur's Gate 2 - Miecze półtoraręczne - Oczyszczacz +5

Teraz, gdy w rękojeści znowu tkwi Oko Tyra, Oczyszczacz jest prawdopodobnie największym narzędziem sprawiedliwości w całym Faerunie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. 30% odporności ma magię.
  2. Dwa razy dziennie można rzucić zaklęcie Rozproszenie magii.
  3. Raz dziennie można rzucić zaklęcie Grupowe leczenie.
  4. Dodatkowe 5 punktów obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.

Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać: Paladyn
Składniki:

  1. Oczyszczacz +4 - można go znaleźć w skrytce, w wysokim kamieniu jakie spotkasz w niektórych pomieszczeniach III poziomu Twierdzy Strażnika. Wyciągnąć może go jednak tylko postać o charakterze Praworządnym Dobrym.
  2. Oko Tyra - należy do lisza Odamarona, którego spotkasz w enklawie Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Pierścień Serca Kniei

Baldur's Gate 2 - Pierścienie - Pierścień Serca Kniei

W połączeniu z Łzą Nimfy, ten prosty pierścień z drzewa dębu pozwala druidowi czerpać naturalną energię z otaczającego świata.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Umożliwia zapamiętanie dodatkowego zaklęcia z 6. i 7. poziomu

Może używać: Druid
Składniki:

  1. Dębinowy pierścień - znajdziesz go przy ciele kapłana Waukeen w Amkethran.
  2. Łza nimfy - znajdziesz ją w pojemniku leżącym w ruinach mieszczących się w lesie Mira.
  3. 5000 szt. złota

Płaszcz Montolio

Baldur's Gate 2 - Płaszcze - Płaszcz Montolio

To legendarny płaszcz Montolia DeBrouchee - niewidomego starca, który był nauczycielem słynnego łowcy, elfa Drizzta Do'urdena. Podobnie jak uczeń, Montolio także opanował w mistrzowski sposób walkę dwoma mieczami jednocześnie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Rzuty obronne: +1
Trak0: +2
Mogą używać: Łowcy
Składniki:

  1. Płaszcz Montolio - otrzymasz go od Omara Haraada w nagrodę za uratowanie życia jego córki (Amkethran).
  2. Zapięcie Montolia - znajdziesz je w skrytce w głowie smoka, w siedzibie githyanki na IV poziomie Twierdzy Strażnika.
  3. 5000 szt. złota

Podręcznik do glinianego golema

Baldur's Gate 2 - Inne - Podręcznik do glinianego golema

Odnaleziona strona zawiera tekst wyjaśniający, jak wykorzystać podręcznik, by na pewien czas stworzyć sługę z gliny, który będzie ślepo wykonywać rozkazy swego twórcy. Aby jednak zrozumieć tekst tej księgi, trzeba mieć Inteligencję na poziomie co najmniej 16 punktów.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie przywołuje glinianego golema na 10 rund

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Składniki:

  1. Podręcznik na temat golemów - znajdziesz go na jednym z regałów na I poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Strona o glinianym golemie - znajdziesz ją w sejfie strzeżonym przez minotaury, na IV poziomie Twierdzy Strażnika.
  3. 5000 szt. złota

Podręcznik do kamiennego golema

Baldur's Gate 2 - Inne - Podręcznik do kamiennego golema

Tak jak glina jest bardziej wytrzymała od ciała, tak kamień jest trwalszy od gliny. Dodane strony znacznie zwiększyły magiczne własności księgi. Aby jednak zrozumieć jej tekst, trzeba mieć Inteligencję na poziomie co najmniej 16 punktów.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie przywołuje kamiennego golema na 10 rund

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Składniki:

  1. Podręcznik do glinianego golema - stworzy go dla ciebie Cespenar.
  2. Strona o kamiennym golemie - znajdziesz ją w pojemniku na drugim poziomie sanktuarium Yaga-Shury w Maszerujących Górach.
  3. 10000 szt. złota

Podręcznik do olbrzymiego golema

Baldur's Gate 2 - Inne - Podręcznik do olbrzymiego golema

Teraz, kiedy Podręcznik na temat golemów odzyskał ostatnią stronę, można wykorzystać pełny zakres mocy w nim zawartej. Aby jednak zrozumieć jego tekst, trzeba mieć Inteligencję na poziomie co najmniej 16 punktów.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie można rzucić zaklęcie Olbrzymi golem (patrz poniżej)

    Po pierwsze atakuje wszystkich wrogów, znajdujących się w polu widzenia.
    Po drugie działa jako magiczna tarcza dla czarodzieja, absorbując wszystkie obrażenia od walki bezpośredniej, otrzymane przez niego w czasie do 5 uderzeń. Jeśli rzucający zostanie uderzony 5 razy, golem zostaje rozproszony.

    Olbrzymi golem:
    KP: -2, można go trafić jedynie bronią +2 lub lepszą.
    PŻ: 99
    TraK0: -1, pięści działają jak broń +2.
    Obrażenia: 8k8, +2k6 i ogłuszenie ofiary, jeśli nie wykona ona rzutu obronnego przeciw czarom

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Składniki:

  1. Podręcznik do kamiennego golema - stworzy go dla ciebie Cespenar.
  2. Strona o olbrzymim golemie - znajdziesz ją na biurku, w laboratorium Iycantha Szalonego, w kryjówce Abazigala.
  3. 15000 szt. złota

Postrach Wrogów +5

Baldur's Gate 2 - Miecze półtoraręczne - Postrach Wrogów +5

Połączony na nowo z pochwą Fflara, Postrach Wrogów jest teraz orężem jeszcze bardziej potężnym, niż twierdzą legendy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. +1 do rzutów obronnych, kiedy miecz jest w użyciu.
  2. Każde udane trafienie powoduje rzucenie na wroga czaru Pomniejsze drążenie Larlocha (bez możliwości wykonania rzutu obronnego).

Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Postrach Wrogów +3 - znajdziesz ją przy zwłokach jednej ze statuł, z którymi zmierzysz się na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Pochwa Fflara - znajdziesz ją w skrzyni, w piwnicy mieszczącej się pod pałacem Gromnira.
  3. 5000 szt. złota

Proca Erinne +5

Baldur's Gate 2 - Proce - Proca Erinne +5

Dzięki modyfikacjom, którym poddano procę Erinne, stała się ona jeszcze skuteczniejszą bronią o jeszcze większej celności.

PARAMETRY:

Trak0: +5
Obrażenia: +5 (pocisk)
Specjalne:

  1. Raz dziennie może stworzyć 5 pocisków +4

Waga: 0
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Składniki:

  1. Proca Erinne +4 - jest w posiadaniu lisza Azamantesa, z którym zmierzysz się na V poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. 5000 szt. złota

Pustoszyciel +6

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Pustoszyciel +6

W połączeniu ze Żmijowym Drzewcem, uderzenie tą mroczną halabardą może teraz zabić przeciwnika jednym uderzeniem - chyba że uda mu się przeżyć nagłą utratę głowy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +6
Trak0: +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Pozwala rzucać dwa razy dziennie Płaszcz strachu
  2. W połączeniu ze Żmijowym Drzewcem, uderzenie tą mroczną halabardą może teraz zabić przeciwnika jednym uderzeniem - chyba że uda mu się przeżyć nagłą utratę głowy
  3. Przy każdym uderzeniu 10% szans na odcięcie głowy przeciwnikowi (bez możliwości wykonania rzutu obronnego)

Waga: 10
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Mnich, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Pustoszyciel +4 - należy do Imixa, z którym zmierzysz się w sanktuarium Yaga-Shury, w Maszerujących Górach.
  2. Żmijowe Drzewce - korzysta z niego lisz Azamantes, z którym zmierzysz się na V poziomie Twierdzy Strażnika.
  3. 5000 szt. złota

Sztylet Gwiazdy +5

Baldur's Gate 2 - Miecze półtoraręczne - Sztylet Gwiazdy +5

Teraz, kiedy jego rękojeść inkrustują Szafiry Gwiazdy, to małe ostrze stało się jedną z najbardziej niebezpiecznych broni w Krainach.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +6
Trak0: +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 15% prawdopodobieństwa, że po każdym udanym trafieniu osoba używająca sztyletu stanie się niewidzialna na 60 sekund
  2. Bełt Gwiazdy - przy każdym udanym trafieniu istnieje 5% prawdopodobieństwa zadania dodatkowych 1k8 obrażeń od ognia i 1k8 obrażeń od elektryczności

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Składniki:

  1. Sztylet Gwiazdy +4 - należy do demi-lisza rezydującego w siedzibie githyanki, na IV poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. 5 Kamieni z nieba - różne miejsca.
  3. 5000 szt. złota

Taralash +5

Baldur's Gate 2 - Łuki - Taralash +5

Dzięki magicznej cięciwie Gonda legendarny długi łuk Taralasha stał się jeszcze bardziej celny i potężny.

PARAMETRY:

Trak0: +5
Specjalne:

  1. Prędkość poruszania się zwiększona o 2 punkty

Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Taralash +4 - używa go Huntress, z którą zmierzysz się na V poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Cięciwa Gonda - posiada ją kpt. Egeissag, którego spotkasz w enklawie Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Topór Nieuległości +5

Baldur's Gate 2 - Topory - Topór Nieuległości +5

Pod działaniem magii Szponu Baalora, Topór Nieuległości stał się teraz jedną z najpotężniejszych broni. Za pomocą tego topora o worpalnym ostrzu, jednym uderzeniem można odciąć przeciwnikowi głowę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +5
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. KP ulepszona o 1
  2. Użytkownik odzyskuje 3 PŻ na rundę
  3. Zwiększa Kondycję użytkownika o +1
  4. Przy każdym uderzeniu 10% szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika przez odcięcie mu głowy

Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Topór Nieuległości +5 - jest bronią Skały - minotaura, którego możesz spotkać na IV poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Szpon Baalora - należy do Brennana, ognistego olbrzyma, którego spotkasz w sanktuarium Yaga-Shury w Maszerujących Górach.
  3. 5000 szt. złota

Torba Obfitości +2

Baldur's Gate 2 - Proce - Torba Obfitości +2

Pieniądze i surowce zainwestowane w Torbę Obfitości sprawiły, że przedmiot ten zyskał jeszcze większe magiczne właściwości.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Nieograniczona liczba pocisków +2

Składniki:

  1. Torba Obfitości +1 - znajdziesz ją na jednym z regałów na I poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Królewska Łza - różne miejsca.
  3. 5000 szt. złota

Ulepszony płaszcz ochrony +2

Baldur's Gate 2 - Płaszcze - Ulepszony płaszcz ochrony +2

Niezwykłe właściwości tego obdarzonego niezwykle potężnymi zaklęciami płaszcza świadczą o tym, że ochrona ciała może przybierać różne formy - między innymi krycie się przed wzrokiem wroga i ucieczkę.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Raz dziennie można rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów
  2. Raz dziennie można rzucać Ulepszoną niewidzialność

Klasa Pancerza: +2
Rzuty obronne: +2
Waga: 3
Składniki:

  1. Płaszcz Ochrony +2: Tarcza Ducha - otrzymasz go w nagrodę za rozwiązanie zagadki chochlików przebywających w południowej części Miasta Grot.
  2. Zwój Niewidzialności - różne miejsca.
  3. Zwój Ulepszonego przyspieszenia ruchów - różne miejsca.
  4. 20000 szt. złota

Widmowy Rodzaj +5

Baldur's Gate 2 - Sejmitary - Widmowy Rodzaj +5

Widmowy Rodzaj czerpie teraz moc nekromancji z Czaszki Lisza i jest narzędziem nieświętej śmierci, która nigdy nie powinna była zostać wypuszczona w Krainy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +5, 1k6 obrażeń od zimna
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Użytkownik zyskuje ochronę Sfery Negatywnej
  2. Raz dziennie można przyzwać Widmowe Ostrze. Ten tańczący miecz walczy w imieniu tego, kto dzierży Widmowy Rodzaj przez 4 rundy. Widmowe Ostrze atakuje raz na rundę i zadaje przy każdym uderzeniu 1k8 +3 obrażeń.
  3. Raz dziennie pozwala zadać Uderzenie przebijające pancerz. Podnosi premię do TraK0 do +10 na 3 rundy.

Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Widmowy Rodzaj +4 - możesz go wygrać w karty z Aesgerethem, którego spotkasz nieopodal ostatniego portalu na III poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Czaszka lisza - znajdziesz ją na półce w wieży Odamarona, mieszczącej się wewnątrz enklawy Sendai.
  3. 5000 szt. złota

Zagłada Hindo +4

Baldur's Gate 2 - Katany - Zagłada Hindo +4

Zjednoczona ponownie z ręką pierwszego właściciela, Zagłada Hindo jest teraz kataną wartą najlepszego samuraja.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Pozwala raz dziennie rzucać Większe przywrócenie
  2. Zapewnia temu, kto jej używa, 10% odporności na magię
  3. Zapewnia temu, kto nią włada, niewrażliwość na wszystkie formy magii śmierci

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Zagłada Hindo +3 - znajdziesz ją przy ciele smoka, którego musisz zabić w Próbie Odwagi na V poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. Ręka Hindo - znajdziesz ją przy ciele mnicha więzionego w kryjówce Abazigala.
  3. 5000 szt. złota

Zbroja Łuskowa Białego Smoka

Baldur's Gate 2 - Zbroje średnie - Zbroja Łuskowa Białego Smoka

Nie budzi zdziwienia fakt, że ta zbroja, wyprodukowana z łusek młodego smoka lodowego, chroni swojego właściciela przed chłodem i lodem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -2
Specjalne:

  1. Zapewnia +50% odporności na zimno
  2. 3 razy dziennie umożliwia rzucenie Stożka zimna

Waga: 5
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Mag
Składniki:

  1. Łuski białego smoka - znajdziesz je na podłodze w komnacie z upiorami, na III poziomie Twierdzy Strażnika.
  2. 5000 szt. złota

Zbroja Płytowa Niebieskiego Smoka

Baldur's Gate 2 - Zbroje ciężkie - Zbroja Płytowa Niebieskiego Smoka

Lekkie, a mimo to wytrzymałe łuski Niebieskiego Smoka zapewniają doskonałą ochronę przed orężem wykorzystującym elektryczność i przed wszystkimi jej formami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Specjalne:

  1. Lekkie, a mimo to wytrzymałe łuski Niebieskiego Smoka zapewniają doskonałą ochronę przed orężem wykorzystującym elektryczność i przed wszystkimi jej formami.

Waga: 20
Wymagana siła: 15
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Łuski niebieskiego smoka - pozostaną po zabiciu Abazigala, z którym zmierzysz się na ostatnim poziomie jego kryjówki.
  2. 5000 szt. złota

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.