Zdolności

Vademecum gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

W dodatku Tron Bhaala każda klasa otrzymała specjalne, unikalne tylko dla niej zdolności, które może odblokowywać wraz z awansem na kolejne poziomy doświadczenia. Poniżej przedstawiono wszystkie zdolności dostępne w grze. Warto zauważyć, że część nowych umiejętności magów i kapłanów znalazła się w osobnych działach, poświęconych nowym poziomom ich czarów: poziom X maga i poziom misji kapłana.

Alchemia

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Alchemia

Wykorzystując wrodzony spryt, doświadczony łotrzyk, który widział w życiu wiele różnego rodzaju mikstur, sam także może się pokusić o stworzenie eliksiru. Posiadając umiejętność Alchemia, łotrzyk może raz dziennie stworzyć jeden z ośmiu typów mikstur.

Mikstury produkowane przez łotrzyka są wybierane losowo z poniższej listy:

  1. Mikstura opanowania zdolności złodziejskich
  2. Mikstura percepcji
  3. Mikstura dodatkowego leczenia
  4. Mikstura większego leczenia
  5. Mikstura regeneracji
  6. Antidotum
  7. Olej szybkości
  8. Mikstura siły lodowego olbrzyma, którą mogą stosować jedynie złodzieje i bardowie

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Cios

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności -  Cios

Dzięki tej zdolności wojownik może zadać niezwykle silne uderzenie, które odrzuci przeciwnika dość daleko w tył i ogłuszy go na 1 rundę. Wszystkie ataki wykonane w czasie 1 rundy kończą się trafieniami krytycznymi. Zdolność trwa 2 rundy.

Efekty Ciosu nie dadzą żadnego rezultatu w przypadku dużych potworów, takich jak smoki i olbrzymy.

Wymagania: Potężny atak, Uderzenie krytyczne
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Cios śmierci

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Cios śmierci

Umiejętność ta pozwala wojownikowi zadać cios, przenikający pancerz każdego potwora mniejszego. W ciągu 2 rund od momentu skorzystania z Ciosu Śmierci, każda istota 10. lub niższego poziomu zostanie natychmiast zabita, jeśli otrzyma uderzenie od wojownika.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Dodatkowe zaklęcie 6 poziomu

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Dodatkowe zaklęcie 6 poziomu

Wybranie tej zdolności pozwala czarodziejowi rzucić dodatkowe zaklęcie 6 poziomu.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Czarodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Czarownicy

Dodatkowe zaklęcie 7 poziomu

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Dodatkowe zaklęcie 7 poziomu

Wybranie tej zdolności pozwala czarodziejowi rzucić dodatkowe zaklęcie 7 poziomu.

Wymagania: Dodatkowe zaklęcie 6 poziomu
Dostępność:

  1. Czarodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Czarownicy

Dodatkowe zaklęcie 8 poziomu

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Dodatkowe zaklęcie 8 poziomu

Wybranie tej zdolności pozwala czarodziejowi rzucić dodatkowe zaklęcie 8 poziomu.

Wymagania: Dodatkowe zaklęcie 7 poziomu
Dostępność:

  1. Czarodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Czarownicy

Magiczny flet

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Magiczny flet

Ta umiejętność pozwala utworzyć magiczny flet stworzony z czystej energii magii. Kiedy się na nim zagra, można rzucić następujące zaklęcia:

  1. Odporność na strach (drużyna) - 1 ładunek
  2. Klosz niewrażliwości - 1 ładunek
  3. Opóźniona kula ognista - 3 ładunki

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Bardowie (wszystkie podklasy)

Młyniec

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Młyniec

Zdolność ta pozwala wojownikowi zadawać serię niezwykle szybkich ciosów. Po skorzystaniu z Młyńca, liczba ataków wojownika w czasie jednej rundy wzrasta do 10, ale za to jego Trak0 i obrażenia zmniejszają się o 4 punkty. Młyniec trwa jedną rundę.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Odporność na magię

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Odporność na magię

Zdolność ta pozwala wojownikowi przez pewien czas czerpać większą moc wewnętrzną i przeciwstawić się efektom złej magii. Odporność wojownika na magię zwiększa się do 50% na 4 rundy. Premia ta nie jest dodawana do pozostałych form odporności na magię, dlatego jeśli wojownik posiada już odporność na magię w wysokości 50% lub większą, to zdolność ta staje się bezużyteczna.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Okrzyk wojenny

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Okrzyk wojenny

Wykorzystując Okrzyk wojenny, wojownik wydaje potężny i przerażający krzyk, na którego dźwięk wszyscy wrogowie znajdujący się w promieniu 10 metrów zostają oszołomieni ze strachu. Nieprzyjaciele nie odczują negatywnych efektów tej zdolności, jeśli uda się im wykonać rzut obronny przeciwko czarom.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Pisanie zwojów

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Pisanie zwojów

Ta zdolność pozwala łotrzykowi stworzyć zwoje zaklęć niskiego i średniego poziomu. Zwoje, które może stworzyć łotrzyk, są wybierane losowo z poniższej listy:

  1. Magiczny pocisk
  2. Przyspieszenie ruchów
  3. Ognista kula
  4. Rozproszenie magii
  5. Okropne zauroczenie
  6. Niewidzialność
  7. Stożek zimna
  8. Przywołanie potwora II
  9. Przywołanie potwora III

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Potężny atak

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Potężny atak

Potężny atak pozwala wojownikowi zadać uderzenia tak silne, że jeśli przeciwnik nie zdoła wykonać udanego rzutu obronnego przeciwko śmierci z modyfikatorem -4, to może zostać ogłuszony na 2 rundy. Zdolność ta trwa 2 rundy.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Tropienie

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Tropienie

Dzięki doskonałej znajomości swojego otoczenia i istot, które w nim żyją, łowca może użyć zdolności Tropienie, by dowiedzieć się, jakie istoty zamieszkują w danym obszarze i gdzie się one w danej chwili znajdują. Czerwone strzałki przy krawędziach ekranu wskazują ogólnie kierunek, w którym znajdują się stwory przebywające w danej okolicy.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Łowcy (wszystkie podklasy)

Uderzenie krytyczne

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Uderzenie krytyczne

Doskonała znajomość wrażliwych punktów na ciele przeciwnika sprawia, że wojownik wysokiego poziomu może koncentrować wszystkie swoje ataki w czasie jednej rundy i zadać uderzenie krytyczne. Zdolność ta sprawia, że w następnej rundzie każdy rzut ataku kończy się naturalnym trafieniem krytycznym.

Wymagania: Potężny atak
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Ulepszona pieśń barda

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Ulepszona pieśń barda

Zdolność ta może być niezwykle pomocna zarówno dla barda, jak i dla jego towarzyszy. Samemu bardowi pieśń odejmuje 10 punktów od KP i dodaje 10% odporności na magię. Natomiast sprzymierzeńcy barda uzyskują +4 punkty do trafienia, +4 do zadawanych obrażeń, -4 do KP, niewrażliwość na strach, ogłuszenie i zamęt, +5% odporności na magię i niewrażliwość na normalne typy broni.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Bardowie (wszystkie podklasy)

Unik

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Unik

Dzięki zdolności Unik, wyostrza się naturalny zmysł samoobrony łotrzyka, przez co jego klasa pancerza zmniejsza się o 4 punkty, a do wszystkich rzutów obronnych dodawane są 2 punkty. Efekty Uniku trwają przez 3 rundy.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Uniknięcie śmierci

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Unieknięcie śmierci

Wykonując nadludzki wysiłek, łotrzyk wysokiego poziomu może uniknąć niemal pewnej śmierci. Efekty tej zdolności trwają 5 rund, w czasie których do wykonywanych przez łotrzyka rzutów obronnych przeciwko śmierci dodaje się 5 punktów, punkty życia są zwiększane o 20, a łotrzyk staje się niewrażliwy na magię śmierci.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Użycie dowolnego przedmiotu

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Użycie dowolnego przedmiotu

Łotrzykowie szczycą się tym, że potrafią przystosować i sprytnie wykorzystać wszystko, co wpadnie im w ręce. Zdolność Użycie dowolnego przedmiotu jest dodatkowym rozszerzeniem tej podstawowej umiejętności. Dzięki niej łotrzykowie mogą używać wszystkich przedmiotów, nawet tych, które zazwyczaj są zastrzeżone dla innej klasy. W ten sposób łotrzyk może korzystać z przedmiotów tak różnorodnych, jak różdżki i zwoje, a także potężne typy broni, którymi normalnie mógłby władać jedynie wojownik.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Większy cios śmierci

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Większy cios śmierci

Podobnie jak Cios Śmierci, umiejętność ta pozwala wojownikowi pokonać pomniejszych wrogów jednym tylko uderzeniem. Po trafieniu Większym ciosem śmierci, każda istota 10. lub niższego poziomu natychmiast zginie. Czas trwania zdolności to 2 rundy.

Wymagania: Młyniec
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Większy młyniec

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności -  Większy młyniec

Jest to bardziej potężna wersja Młyńca, polegająca na tym, że liczba ataków wojownika w czasie jednej rundy wzrasta do 10, ale nie otrzymuje on jednocześnie żadnych modyfikatorów karnych.

Wymagania: Młyniec
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Większy unik

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Większy unik

Jest to potężniejsza i bardziej efektywna wersja zdolności Unik. Zmniejsza ona KP o 6 punktów i dodaje 3 punkty do wszystkich rzutów obronnych. Oprócz tego Większy unik pozwala łotrzykowi poruszać się dwa razy szybciej, w związku z czym wróg nie może go trafić, używając normalnych pocisków. Efekty Większego uniku trwają przez 5 rund.

Wymagania: Unik
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Wytrzymałość

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Wytrzymałość

Czerpiąc z ukrytych rezerw siły w czasie zagrożenia, wojownik może wykorzystać zdolność Wytrzymałość, aby zdobyć 40% odporności na wszystkie formy obrażeń fizycznych. Zdolność ta trwa 1 rundę na każde 2 poziomy wojownika.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Wojownicy (wszystkie podklasy)
  2. Paladyni (wszystkie podklasy)
  3. Łowcy (wszystkie podklasy)
  4. Barbarzyńcy
  5. Mnisi

Zabójstwo

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Zabójstwo

Korzystając z wszystkich przebiegłych sztuczek, które doświadczony złodziej poznał w czasie niezliczonych akcji, zdolność ta sprawia, że każde uderzenie w następnej rundzie będzie traktowane jak cios w plecy. Obrażenia zadane w jego wyniku będą określane na podstawie modyfikatora sztyletowania, posiadanego przez danego złodzieja.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Zastawienie kolczastej pułapki

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Zastawienie kolczaste pułapki

Ta zdolność pozwala łotrzykowi zastawić potężną pułapkę z kolcem umieszczonym na sprężynie, która wyrządzi 20k6 obrażeń niczego nie podejrzewającemu wrogowi, który ją uruchomi.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Zastawienie pułapki eksplodującej

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Zastawienie pułapki eksplodującej

Ta zdolność pozwala łotrzykowi zastawić potężną pułapkę, która po uruchomieniu wyrzuca kulę ognia, wyrządzającą 10k6 obrażeń (jeśli wrogowi uda się wykonać rzut obronny przeciwko czarom, to otrzymuje połowę obrażeń) i zwalającą nieprzyjaciela z nóg.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Zastawienie pułapki czasowej

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - Zdolności - Zastawienie pułapki czasowej

Ta zdolność pozwala łotrzykowi zastawić pułapkę magiczną, która po uruchomieniu rzuca słabszą wersję zaklęcia wysokiego poziomu Zatrzymanie czasu. Przez dziesięć sekund upływ czasu zatrzymuje się dla wszystkich, za wyjątkiem łotrzyka, który może wykorzystać tę pułapkę, by znaleźć się za plecami przeciwnika, by móc go bez przeszkód zaatakować.

Wymagania: brak
Dostępność:

  1. Złodzieje (wszystkie podklasy)
  2. Bardowie (wszystkie podklasy)

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: EpilogiSfera kieszeniowaŚwiecuszkiZdolności