Halabardy

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Halabarda

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Halabarda

Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym ostrzem w kształcie topora na końcu 1,5 do 2,5 metrowego drzewca. Na przedłużeniu drzewca znajduje się długi szpic przypominający włócznię lub pikę. Po drugiej stronie ostrza znajduje się hak do przebijania zbroi i ściągania konnych z siodła. Można powiedzieć, że halabarda to skrzyżowanie włóczni z toporem.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: kłute
Waga: 15
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Halabarda +1

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Halabarda

Tak jak inne halabardy broń ta ma toporowaty trzonek, zatknięty na drzewcu o długości około 2 metrów. W przeciwieństwie do nich została obdarzona kilkoma magicznymi właściwościami, które czynią ją bardziej efektywną w walce. Jej ostrze tnie ciało jak brzytwa, a zakończony kolcem trzonek przechodzi przez pancerze jak przez masło.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 14
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Halabarda +2

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Halabarda +2

Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym ostrzem w kształcie topora na końcu mniej więcej półtorametrowego drzewca. Można powiedzieć, że halabarda to skrzyżowanie włóczni z toporem. Ten egzemplarz broni obdarzono magicznymi zdolnościami, dzięki czemu jest ona jeszcze bardziej skuteczna w walce z przeciwnikiem.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 12
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Ribalda w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen.

Halabarda +2: Ostrze Zmierzchu

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Halabarda +2: Ostrze Zmierzchu

Ta broń była kiedyś zwykłą halabardą i przeleżała setki lat w grobowcu obok filakterii duszy potężnego lisza. Potwór został w końcu pokonany, prawdopodobnie przez innego lisza, ale taka bliskość skoncentrowanego zła tchnęła w ostrze czystą esencję nocy i dreszcz mroku, energię zabójczą w walce. To zła broń, i wojownik powinien używać jej z rozwagą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +2, +2 pkt. obrażeń od zimna
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 12
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest własnością Patryka, wojownika walczącego po stronie Mistrza Cieni, z którym zmierzysz się w ruinach świątyni Amaunatora.

Halabarda +3 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Halabarda - Halabarda +3

Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym ostrzem w kształcie topora na końcu mniej więcej półtorametrowego drzewca. Można powiedzieć, że halabarda to skrzyżowanie włóczni z toporem. Ten egzemplarz broni obdarzono magicznymi zdolnościami, dzięki czemu jest ona jeszcze bardziej skuteczna w walce z przeciwnikiem.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 11
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u szynkarza w karczmie w Saradush.

Halabarda +4: Czarna Mgła

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Halabarda +4: Czarna Mgła

Była to broń Dominika Harla, niewidomego paladyna, który często podróżował po Faerunie. Gdy go zaatakowano, Dominik uwalniał czarna mgłę, od której swą nazwę wzięła halabarda, oślepiając wszystkich w obrębie trzech metrów. To często dawało mu przewagę, bo przez całe życie pogrążony był w ciemności, widział tylko wewnętrzne światło wiary. W końcu Dominik poległ, jego ciało znaleziono w ciemnym lesie, zabiło go stworzenie czujące się w mroku lepiej od niego.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Trzy razy dziennie rzuca Ociemniałość w promieniu 3 m. (rzut obronny na magię neguje)

Waga: 10
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Otrzymasz ją od demona przywołanego przez Matkę Przełożoną Ust'natha jeśli oddasz mu prawdziwe jaja Adalon.

Halabarda +4: Fala

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Halabarda +4: Fala

To narzędzie pomsty zostało wykute w czasach starożytnych przez kult poświęcony bogini Umberlee. Oręż ten zaprojektowano, aby służył rycerzowi kultu w walce z ognistymi olbrzymami z Gór Burzowego Rogu, którzy zawładnęli świętym artefaktem kultu. Wyznawcy przekonali się, że nie należy pokładać zbyt wielkich nadziei w jednym śmiałku, lecz Fala niestety od tamtego czasu zaginęła.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 15% szansa na wyssanie wody z ofiary (+15 pkt. obrażeń)
  2. Zabija żywiołaki ognia, ifrity i salamandry (bez rzutów obronnych)

Waga: 12
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Mnich, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Patrz tutaj.

Halabarda Drowów +3

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Halabarda Drowów +3

Halabarda, najstarsza i najczęściej używana broń drzewcowa, składa się z ostrza podobnego do ostrza tasaka zaczepionego na końcu drzewca o długości około dwóch metrów. Ostrze topora równoważone jest z drugiej strony przez zadzior, a na szczycie znajduje się ostry kolec, przeważnie o przekroju kwadratowym. Czasami zadzior zastępowany jest przez hak, którego używa się do zsadzania z koni kawalerzystów. Halabardę można najlepiej opisać jako skrzyżowanie włóczni z toporem.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 15
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Używają ich strażnicy strzegący smoczych jaj w świątyni w Ust'natha.

Halabarda Harmonium

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Halabarda Harmonium +3

Ta broń to potężny oręż, zazwyczaj dzierżony przez najważniejszych kapitanów Harmonium. Harmonium to jedna z frakcji istniejących w mieście sfer, znanym jako Sigil.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +1 do Siły
  2. -1 do Inteligencji
  3. -1 do Mądrości

Waga: 12
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Deirdre, w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen.

Oddech Smoka +4

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Oddech Smoka +4

Wiele lat temu mag Ullion, próbując czerpać zyski z siły wielkich stworzeń, założył kult czczący smoki nazwany "Syn Drago". Przywabił wyznawców obietnicami podbojów i chciał zapewnić sobie wśród nich poważanie przez zaklęcie tej symbolicznej broni dla swojego ochroniarza, Jaramora Odważnego. Gdy Oddech Smoka trafia przeciwnika, wyzwala płomienie czerwonego smoka, trujący odór zielonego smoka, piorun niebieskiego smoka, strumień kwasu czarnego smoka i przejmujące zimno białego smoka. Niestety, Ullion pierwszy odczuł działanie halabardy na sobie, gdy został zabity przez ambitnego Jaramora, który pragnął władzy. Ale bez maga cała organizacja szybko się rozpadła.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +1 pkt. obrażeń od zimna
  2. +1 pkt. obrażeń od ognia
  3. +1 pkt. obrażeń od elektryczności
  4. +1 pkt. obrażeń od kwasu
  5. +1 pkt. obrażeń od trucizny

Waga: 12
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest własnością Boza, którego napotkasz podczas misji ratowania Faere.

Pustoszyciel +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Pustoszyciel +4

Kiedy bierzesz do ręki przesiąknięte drzewce tej halabardy, zimno przenika twój kręgosłup od góry w dół. Pochodzenie tej broni nie jest znane, choć podobno już sam jej widok wywołuje grozę w sercu każdego przeciwnika.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Pozwala rzucać dwa razy dziennie Płaszcz strachu

Waga: 12
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Mnich, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Należy do Imixa, z którym zmierzysz się w sanktuarium Yaga-Shury, w Maszerujących Górach.

Pustoszyciel +6 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Pustoszyciel +6

W połączeniu ze Żmijowym Drzewcem, uderzenie tą mroczną halabardą może teraz zabić przeciwnika jednym uderzeniem - chyba że uda mu się przeżyć nagłą utratę głowy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +6
Trak0: +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Pozwala rzucać dwa razy dziennie Płaszcz strachu
  2. W połączeniu ze Żmijowym Drzewcem, uderzenie tą mroczną halabardą może teraz zabić przeciwnika jednym uderzeniem - chyba że uda mu się przeżyć nagłą utratę głowy
  3. Przy każdym uderzeniu 10% szans na odcięcie głowy przeciwnikowi (bez możliwości wykonania rzutu obronnego)

Waga: 10
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Mnich, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Wykuje ją dla ciebie Cespenar.

Zguba Smoków +3

Baldur's Gate 2 - Halabardy - Zguba Smoków +3

Była to broń Thorvina Dukala, jednego z siedmiu samozwańczych Zabójców Smoków, którzy poświęcili lata na walkę z tym co nazywali "zdradziecka obecnością smoków zagrażającą Faerunowi". Płacąc ogromna sumę Thorvin umagicznił tę broń i używał jej wiele razy, choć zginął od niej tylko jeden biały smok. Zabójcy Smoków spotkali swe przeznaczenie w epickiej bitwie ze starym czerwonym smokiem. Jednak ta broń nie znalazła się w skarbcu potwora, bo powrócił on to swego legowiska by odpocząć, a gdy powrócił na pole bitwy, okazało się, że zostało ono splądrowane.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3, +6 przeciwko smokom
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 12
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Możesz ja znaleźć w podziemiach Athkatli, w samej siedzibie Niewidzącego Oka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.