Młoty bojowe

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Aegis-fang

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Aegis-fang

Broń tę wykonał Bruenor Battlehammer specjalnie dla Wulfgara. Najsilniejsze z czarów wplecionych w ten młot bojowy działają tylko wtedy, kiedy oręż ten znajduje się w rękach tego młodego wojownika. Każda inna postać władająca tą bronią używa jej jako młota bojowego +3.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Młot należy do Wulfgara, członka drużyny Drizzta, na którą natkniesz się w drodze do Athkatli (VI rozdział).

Crom Faeyr

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Crom Faeyr

Tak brzmi prawdziwa nazwa, którą krasnoludzki kowal Srebrne Ostrze, nadał broni, którą zamierzał stworzyć dla swojego syna. Niestety, jego syn nie dożył chwili, kiedy młot został ukończony. Jednak teraz jest on już kompletny... wykuty z połączenia magii oryginalnego Młota Gromów z Rękawicami ogrzej siły i Pasem siły lodowego olbrzyma. Crom Faeyr daje osobie, która nim włada moce oryginalnego Młota Gromów, wspomaga go niezwykłą siłą i pozwala jednym ciosem zabijać golemy, ettiny i trolle.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3
TraK0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Siła: 25
  2. Zabija kamienne golemy, gliniane golemy, ettiny i trolle

Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Patrz tutaj.

Krasnoludzki Młot +3

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Krasnoludzki Młot +3

Ten młot - nie należy mylić go z elfim Powalaczem Krasnoludów - może być używany wyłącznie przez krasnoludy. Wprawny krasnoludzki wojownik może rzucić nim w przeciwnika. Magia młota powoduje, że młot powraca do ręki właściciela. Jeśli trafi przeciwnika do powoduje dwa razy więcej obrażeń niż normalny młot. Zadaje +8 obrażeń gdy trafi olbrzyma lub ogra, z uwagi na nienawiść jaką żywią krasnoludy w stosunku do tych ras.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3, +8 przeciwko ogrom i olbrzymom
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Wraca do ręki właściciela.

Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Nie-krasnolud, Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia na targu w Targowie (po pozbyciu się dżinnów Dao).

Młot bojowy

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Młot Bojowy

Konni rycerze nie mogą efektywnie używać długich broni drzewcowych, co sprawiło, że wiele rodzajów broni zostało zaopatrzonych w krótsze drzewce, aby mogły być używane jednoręcznie. Wekiery i cepy bojowe są dwoma tego typu rodzajami broni drzewcowych - młot bojowy kolejnym. Cały jest wykonany ze stali, z dyskami, chroniącymi i wzmacniającymi uchwyt. Dyski te są małe i metalowe, często układane w dekoracyjne kształty. Drzewiec ma około 60 cm długości.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Młot bojowy +1

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Młot Bojowy +1

Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 6
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Młot bojowy +1, +4 przeciw olbrzymom

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Młot Bojowy +1, +4 przeciw olbrzymom

"Łamacz kolan" lub "Łamignat", jak pieszczotliwie określa się tę broń w kręgach krasnoludzkich, został podobno wykuty przez samego Clangeddina. Bóg ofiarował go niewielkiemu klanowi bezdomnych krasnoludów, żeby pomóc im w wywalczeniu własnego miejsca wśród otaczających plemion ogrów i olbrzymów. Młot wędrował od jednego krasnoludzkiego bohatera do następnego, od czasu do czasu trafiając w ręce przedstawiciela innej rasy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2, +5 przeciw olbrzymom
TraK0: +1, +4 przeciw olbrzymom
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 8
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Młot znajdziesz na drugim poziomie warowni d'Arnise (w strzeżonym przez golemy skarbcu).

Młot bojowy +2

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Młot Bojowy +2

Konni rycerze nie mogą efektywnie używać broni drzewcowej siedząc na końskim grzbiecie, i w rezultacie wiele broni zostało przerobionych tak by można było posługiwać się nimi jedną ręką. Jeździecki młot bojowy jest wykonany w całości ze stali, i ma około 50cm długości. Potężna energia magiczna przepływa przez tę broń, choć jej pochodzenie jest nieznane.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
TraK0: +1, +4 przeciw olbrzymom
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Ribalda, w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen oraz w świątyni Helma, w Dzielnicy Świątynnej Athkatli.

Młot Bojowy +2: Pięść Boroka

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Młot Bojowy +2: Pięść Boroka

Borok Niszczyciel Gromów był krasnoludzkim bohaterem, który prowadził wiele kampanii przeciwko olbrzymom i innym "dużym szkodnikom", nękającym jego lud w wielu miejscach. Ten młot był jego poświęconą bronią, którą jego elfi sprzymierzeńcy nazywali jego "małą, żelazną pięścią", ale tylko gdy nie było go w pobliżu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3, +1 od elektryczności
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Ribalda, w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen.

Młot Bojowy +2: Ashideena

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Młot Bojowy +2: Ashideena

Lady Ashideena była wspaniałym strategiem i wykazała się znacznymi umiejętnościami podczas wojen z armią orków w Roku Czarnej Hordy. Dama spotkała Dergata Wiltoona - wojownika dzierżącego tę broń - gdy udaremniał on zasadzkę zastawioną przez wielkiego orka Varstoka i wkrótce uczyniła go swym marszałkiem polowym. Ashideena i Dergat przez całą wojnę walczyli ramię w ramię, aż w końcu zakochali się w sobie i pobrali. Historycy utrzymują, że Dergat nazwał młot imieniem swej wybranki, by broń nieustannie przypominała mu o ukochanej, którą chronił. Nie wiadomo, co o tym myślała lady Ashideena.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3, +1 od elektryczności
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest w skrytce przy moście (dokładna lokalizacja to współrzędne x=3712, y=2483) prowadzącym do świątyni zapomnianego boga mieszczącej się głęboko w podziemiach Dzielnicy Świątynnej.

Młot bojowy +3 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Młoty - Młot bojowy +3

Konni rycerze nie mogą efektywnie używać broni drzewcowej siedząc na końskim grzbiecie, i w rezultacie wiele broni zostało przerobionych tak by można było posługiwać się nimi jedną ręką. Jeździecki młot bojowy jest wykonany w całości ze stali, i ma około 50cm długości. Potężna energia magiczna przepływa przez tę broń, choć jej pochodzenie jest nieznane.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Mag
Gdzie?: Do kupienia u szynkarza w karczmie w Saradush.

Młot Gromów +3

Baldur's Gate 2 - Młoty Bojowe - Młot Gromów +3

Krasnoludzki kowal, Srebrna Klinga, wykuł ten młot oraz dwa inne przedmioty; pas siły olbrzyma i rękawice siły ogra. Miał zamiar dać je swojemu synowi, który był wtedy wysokiej rangi oficerem armii krasnoludzkiej, walczącej z lokalnymi plemionami ogrów i olbrzymów. Niestety syn Srebrnej Klingi zginął tuż po ukończeniu tych trzech przedmiotów, zanim ojciec zdążył mu je podarować. Rozżalony Srebrna Klinga przywdział pas i rękawice, chwycił Młot Gromów i ruszył do bitwy z olbrzymami. Zginął bohatersko.

Używany samotnie, Młot Gromów jest potężną bronią magiczną, ale gdy połączy się go z rękawicami siły ogra i pasem siły olbrzyma, ulega transformacji. Ta transformacja wymaga pomocy magii. Młot Gromów zadaje wtedy +8 pkt. obrażeń oraz zabija na miejscu każdego ogra i olbrzyma, którego trafi.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Młot znajduje się w samym sercu kryjówki Illithidów mieszczącej się w kanałach pod Dzielnicą Świątynną.

Młot Runów +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Młoty - Młot Runów +4

Na żeleźcu tego młota z mrocznej stali wyryto jakiś run mocy, a broń ta ma wiele właściwości Wekiery zniszczeń.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Ochrona przed sferą negatywną
  2. 4-16 +8 obrażeń przeciwko Nieumarłym, poza tym muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko śmierci (z modyfikatorem -4) lub zostaną zupełnie zniszczeni

Waga: 3
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 16
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz go przy zwłokach Yaga-Shury, po zabiciu go w obozie pod Saradush.

Młot Runów +5 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Młoty - Młot Runów +4

Na żeleźcu tego młota wyryto Run Clangeddina, dzięki czemu broń ta zapewnia temu, kto nią włada, jeszcze większą moc.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5
Trak0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Ochrona przed sferą negatywną
  2. Niewrażliwość na strach
  3. Siła ognistego olbrzyma raz dziennie
  4. Grupowe leczenie raz dziennie
  5. 4-16 +10 obrażeń przeciwko Nieumarłym, poza tym muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko śmierci (z modyfikatorem -4) lub zostaną zupełnie zniszczeni

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 16
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie?: Wykuje go dla ciebie Cespenar.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.