Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Belm +2

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Belm +2

Ten magiczny sejmitar nosi znak Taki Kobe, uznanego płatnerza z Kara-Tur, ale nie wiadomo jak się tu znalazł. Doskonale wyważony, niesłychanie szybki w walce pozwala szermierzowi na wykonanie dodatkowego ataku.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Jeden dodatkowy atak na rundę.

Waga: 3
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz go w Wieży Ogrów, w Gaju Druidów.

Ninja-to

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Ninja-to

Miecz ninja, Ninja-To, jest gorszej jakości niż inne klingi z Kara-Tur, takie jak katana. Ninja-To jest krótki i ma proste ostrze, co sprawia, że jest idealnym narzędziem podstępnych ninja. Ninja-to jest też lepszy do walki w zamkniętych przestrzeniach, dając czasem ninja przewagę nad samurajami uzbrojonymi w dłuższą broń.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Ninja-to +1

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Ninja-to +1

Saito Kagizu albo "Kot ze Wschodu" jak nazywali go złodzieje z Athkatli, przywiózł do Faerunu kilka tych mieczy używanych przez ninja. Były częścią jego osobistej kolekcji ninja-to, które albo 'dostał' od swoich rywali albo sam zaprojektował. Gdy zmarł, jego kochanka oddała te miecze innym ze swoich kochanków, z których każdy był wpływowym złodziejem.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Możesz je znaleźć w Kuli Sfer, w pomieszczeniu na wschód od komnaty z piecami.

Ostrze Usuno +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Sejmitary - Ostrze Usuno +4

Córka wysokiego urzędnika biurokratycznej machiny Kara-Tur, Usuno, wyrzekła się swojej rodziny i postanowiła spróbować awanturniczego życia pośród Yakuza w półświatku przestępczym.

Ostrze tego zaczarowanego ninjo-to aż iskrzy się od energii elektrycznej.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +4, 1k4 obrażeń od zimna
Trak0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Przy każdym uderzeniu istnieje 10% szans na to, że przeciwnik odniesie dodatkowe 2k10 obrażeń od elektryczności (jeśli wykona udany rzut obronny, to otrzyma tylko połowę ran).

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Używa go jedna ze statuł, które zaatakują cię po aktywacji portali na I poziomie Twierdzy Strażnika.

Sejmitar

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Sejmitar

Długie, zakrzywione, jednosieczne ostrze jest charakterystyczne zarówno dla szabli, jak i sejmitara, mimo iż pochodzą z różnych części Faerunu. Podczas gdy, ze względu na swą wszechstronność, szabla była przeznaczona głównie dla jeźdźców, sejmitar jest bardziej związany z tradycjami wschodu. "Szamszir", jak pierwotnie została nazwana ta broń, jest dłuższy, jego ostrze jest bardziej zakrzywione i zakończone wydłużonym, ostrym szpicem. W efekcie jest ona nieco wolniejsza, jednak bardziej skuteczna i zabójcza w walce.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Sejmitar +1

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Sejmitar +1

Długie, zakrzywione, jednosieczne ostrze jest charakterystyczne zarówno dla szabli, jak i sejmitara, mimo iż pochodzą z różnych części Faerunu. Podczas gdy, ze względu na swą wszechstronność, szabla była przeznaczona głównie dla jeźdźców, sejmitar jest bardziej związany z tradycjami wschodu. "Szamszir", jak pierwotnie została nazwana ta broń, jest dłuższy, jego ostrze jest bardziej zakrzywione i zakończone wydłużonym, ostrym szpicem. W efekcie jest ona nieco wolniejsza, jednak bardziej skuteczna i zabójcza w walce. Ten konkretny egzemplarz został wzmocniony magicznie, uzupełniając umiejętności tego, kto nim włada.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Sejmitar +2: Szpon Rashada

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Sejmitar +2

To ostrze zostało tak nazwane na cześć księcia Rashada, poprzedniego władcy pomniejszych ziem na Wschodzie. Tak jak wiele innych rzeczy do niego należących, zostało zabrane przez niezadowolonych strażników pałacowych po jego śmierci. Rola strażników w tym nieszczęsnym wypadku nigdy nie została wyjaśniona, ale plotka głosi, że każdy z nich umarł w przeciągu roku, poniósłszy śmierć od tej właśnie broni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Otrzymasz go od dżinnów Dao w nagrodę za przyniesienie im głowy rakshasy Ihtafeer.

Sejmitar +3 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Sejmitary - Sejmitar +3

Sejmitar pierwotnie nazywany był "Szamszirem". Posiada jednosieczne mocno zakrzywione ostrze i zakończone wydłużonym, ostrym szpicem. W efekcie jest nieco wolniejszy niż inna broń tego rodzaju, jednak bardziej skuteczna i zabójcza w walce. Ten konkretny egzemplarz został wzmocniony magicznie, uzupełniając umiejętności tego, kto nim włada.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u szynkarza w karczmie w Saradush.

Sejmitar +3: Żagiew Mrozu

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Sejmitar +3: Żagiew Mrozu

To jest magiczny sejmitar +3, Żagiew Mrozu. To jedna z osobistych broni Drizzta.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Kapłan, Mag
Gdzie?: Aby zdobyć broń musisz zabić Drizzta Do'Urdena, z którym możesz zmierzyć się w trakcie drogi powrotnej do Athkatli.

Sejmitar +5: Obrońca

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Sejmitar +5: Obrońca

To jest magiczny sejmitar +5, Obrońca, noszący imię "Iskra" - jedna z osobistych broni Drizzta. Magiczna natura tej broni sprawia, że mogą jej używać tylko osoby o czystym sercu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +5
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. +2 do Klasy pancerza

Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Postać o złym lub neutralnym charakterze, Kapłan, Mag
Gdzie?: Aby zdobyć broń musisz zabić Drizzta Do'Urdena, z którym możesz zmierzyć się w trakcie drogi powrotnej do Athkatli.

Sejmitar Drowów +3

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Sejmitar Drowów +3

Długie, zakrzywione ostrze charakterystyczne jest zarówno dla szabli, jak i dla sejmitara, choć źródła tych broni znajdują się w różnych miejscach Faerunu. Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +4
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Sejmitar należy do Solaufeina, Drowa, którego możesz zabić wykonując zadanie Faere.

Szkarłatny Ninja-to +3

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Szkarłatny Ninja-to +3

Gdy członek Szkarłatnego Bractwa zabije jednego z "wielkich wrogów" organizacji, często jest nagradzany takim mieczem. Nie wiadomo jak ten miecz przybył do Faerunu ze świata Greyhawk (gdzie działa Szkarłatne Bractwo). Gdy zostanie dobyty, rozjarzy się krwistą czerwienią.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Jeden dodatkowy atak na rundę
  2. +6 pkt. obrażeń od trucizny przez 2 rundy, jeśli cel nie wykona udanego rzutu obronnego przeciwko truciźnie.

Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Może używać: Mnich
Gdzie?: Do kupienia u Joluva, w "Miedzianym Diademie", w slumsach Athkatli.

Wakizashi

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Wakizashi

Wakizashi, czyli miecz pomocniczy, jest niezwykle ważny dla samuraja. Nosi się go przez cały czas, nawet w mieszkaniu, spoczywa blisko samuraja gdy ten śpi. Wykonany z równą pieczołowitością co katana, krótszy miecz, długości 35-60 cm jest niebezpieczną bronią w rękach wyszkolonego szermierza.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Wakizashi +1 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Wakizashi +1

Wakizashi, czyli miecz pomocniczy, jest niezwykle ważny dla samuraja. Nosi się go przez cały czas, nawet w mieszkaniu, spoczywa blisko samuraja gdy ten śpi. Mistrzowie Wu Jen zamknęli wielką moc w tym wakizashi, wyzwalana tylko gdy jego właściciel znajduje się w bitewnej gorączce. Nie wiadomo jak ten wakizashi trafił do Faerunu, ale jeśli samuraj do, którego należy wciąż żyje to z pewnością będzie go szukał.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia u szynkarza w karczmie w Saradush.

Wakizashi Kachiko +3

Baldur's Gate 2 - Sejmitary, Wakizashi, Ninja-to - Wakizashi Kachiko +3

Ten miecz był ulubioną bronią wojowniczki Kachiko. Niewiele o niej wiadomo prócz tego, że przybyła z odległych krain wschodu w Kara-Tur.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Po każdym trafieniu wysysa z celu 2 punkty mądrości na 2 rundy. Cel może uniknąć utraty mądrości wykonując rzut obronny przeciwko śmierci.

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia u Joluva, w "Miedzianym Diademie", w slumsach Athkatli.

Widmowy Rodzaj +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Sejmitary - Widmowy Rodzaj +4

Legenda głosi, że dusze tych, którzy padną pod ciosami tego mrocznego ostrza zostaną po wieczność niewolnikami tego, kto je pokonał. Zwycięzca będzie mógł je wzywać, by walczyły przy jego boku.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +4, 1k4 obrażeń od zimna
Trak0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Raz dziennie można przyzywać Widmowe Ostrze. Ten tańczący miecz walczy w imieniu tego, kto dzierży Widmowy Rodzaj przez 4 rundy. Widmowe Ostrze atakuje raz na rundę i zadaje przy każdym uderzeniu 1k8 +3 obrażeń.

Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Kapłan, Mag
Gdzie?: Możesz go wygrać w karty z Aesgerethem, którego spotkasz nieopodal ostatniego portalu na III poziomie Twierdzy Strażnika.

Widmowy Rodzaj +5 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Sejmitary - Widmowy Rodzaj +5

Widmowy Rodzaj czerpie teraz moc nekromancji z Czaszki Lisza i jest narzędziem nieświętej śmierci, która nigdy nie powinna była zostać wypuszczona w Krainy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +5, 1k6 obrażeń od zimna
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Użytkownik zyskuje ochronę Sfery Negatywnej
  2. Raz dziennie można przyzwać Widmowe Ostrze. Ten tańczący miecz walczy w imieniu tego, kto dzierży Widmowy Rodzaj przez 4 rundy. Widmowe Ostrze atakuje raz na rundę i zadaje przy każdym uderzeniu 1k8 +3 obrażeń.
  3. Raz dziennie pozwala zadać Uderzenie przebijające pancerz. Podnosi premię do TraK0 do +10 na 3 rundy.

Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Kapłan, Mag
Gdzie?: Wykuje go dla ciebie Cespenar.

Yamato +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Sejmitary - Yamato +4

Imię potężnego Wu Jena, który stworzył ten "miecz-towarzysz", już dawno zostało zapomniane. Jednakże imie Yamato w dowolnym tłumaczeniu oznacza "Strażnika" lub "Obrońcę".

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Zapewnia temu, kto nim włada, +1 do KP.

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia u szynkarza w karczmie w Saradush.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.