Sztylety

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Kolec Chochlika +3

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Kolec Chochlika +3

Kolec chochlika wygląda na zabawkę, z uwagi na piękno i delikatność wykonania ostrza i rękojeści. Ale gdy się go dobędzie i wypowie słowo rozkaz 'Śpij', mały sztylet mieni się niebieską poświatą. Po trafieniu przeciwnika Kolec chochlika wypuszcza falę potężnej magii, zdolnej wywołać głęboki sen. Legenda mówi, że starożytny rycerz duszek Alfonso Szlachetny dzierżył Kolec chochlika nie jako sztylet, ale jako miecz oburęczny.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Cel musi wykonać rzut obronny przeciwko truciźnie albo zaśnie na 2 rundy

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Ma go jeden z łowców, którzy zaatakują cię po wkroczeniu do Więzienia Sfer.

Kolec Ixila [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Miecze półtoraręczne - Kolec Ixila

Ten "sztylet" to tak naprawdę koniuszek Gwoździa Ixila - legendarnej włóczni o wprost niewiarygodnej mocy. Nawet najmniejsza część tego potężnego artefaktu niezwykle zwiększa skuteczność tej broni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Jest własnością Zmiennobarwnego Demona, którego spotkasz na II poziomie Twierdzy Strażnika.

Kościana Klinga +4

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Kościana Klinga +4

Ten na pozór prosty sztylet ma stalowe ostrze oraz kościaną rękojeść, i jest niezwykle potężną bronią. Został wykuty wieki temu przez nieszczęsnego kowala duergara, rękojeść jest wykonana z zęba czarnego smoka, a ostrze zostało zahartowane we krwi swego twórcy. Nie wiadomo w jaki sposób mógł znaleźć się w twoim posiadaniu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Właścicielką sztyletu jest Quile, kapłanka Lolth w Ust'natha.

Ognisty Kieł +3

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Kościana Klinga +4

Ten sztylet jest obdarzony magicznym ogniem i prawdopodobnie został zrobiony z zęba czerwonego smoka. Opowieści z tawern sugerują, że ta bestia wciąż żyje, a jej gniew podsyca zaklęcie broni. Historia fantazyjna, ale logiczna. Powiadają także, że sztylet powraca do rzucającego "jakby na skrzydłach".

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3, 1k2 od ognia
Trak0: +3
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. Wraca do ręki właściciela.

Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Do kupienia na targu w Ust'natha.

Paskudny Scyzor Neba

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Paskudny Scyzor neba

To jest niebezpieczna broń używana przez Neba, pokryta starą krwią i trucizną, która nie tylko błyskawicznie działa, ale jest również niezwykle śmiercionośna. Tylko naprawdę zła istota może używać tego przedmiotu. Kiedy trucizna zostanie zużyta Scyzor Neba będzie posiadał właściwości zwykłego magicznego sztyletu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
Trak0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Cel musi wykonać rzut obronny przeciw truciźnie albo będzie otrzymywał 2 pkt. obrażeń na sekundę przez 10 sekund.

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan, Postać o charakterze dobrym lub neutralnym
Gdzie?: Ma go Neb; będziesz miał okazje go poznać wykonując zadanie dla Świątyni Helma.

Sztylet

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Sztylet

Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: różne miejsca

Sztylet +1

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Sztylet +1

Typowy sztylet posiada ostro zakończone, dwusieczne ostrze - w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: różne miejsca

Sztylet < charname > +1

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Sztylet <charname> +1

< CHARNAME > otrzymał < PRO_HESHE > ten sztylet od swoich uczniów, którzy go wykonali.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Jeśli jesteś czarodziejem, jego wykonanie możesz zlecić uczniom terminującym w twojej twierdzy.

Sztylet +2

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Sztylet +2

Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze. Ten egzemplarz ma właściwości magiczne, dzięki czemu jego użytkownik dostaje premie do szybkości, celności i do zadawanych obrażeń. Oprócz tego sztylet ten może zadawać obrażenia wrogom odpornym na normalną broń, takim jak wampiry, żywiołaki i mumie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Znajdziesz go w jednej ze skrzyń na parterze Twierdzy d'Arnise; do kupienia w specjalnej ofercie Ribalda, w "Targu Przygód", na Promenadzie Waukeen (VI rozdział).

Sztylet +2: Serce Golema

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Sztylet +2: Serce Golema

Nie istnieją żadne zapiski dotyczące tego, kto wykonał tę broń, choć wzmianki dotyczące jej użycia przez złodziei i morderców sięgają bardzo dawno. Sczerniałe ostrze sztyletu zostało podobno wykute z tajemnych metali żelaznego golema, nadając tej broni wygląd równie mroczny jak jej przeszłość.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Walczy nim Arkanis Gath, pomoc przysłana od Arana do walki z Bodhi w VI rozdziale (musisz go zabić).

Sztylet Lady Demarche +2

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Sztylet Lady Demarche +2

Większość osób, które zajmują się mordowaniem za pieniądze czyni to z innych powodów, niż osobista przyjemność, ale nie było tak w wypadku Lady Demarche. Lubowała się ona w torturowaniu swoich celów... dlatego też wykonała ten sztylet. Wystarczyło tylko jedno dotknięcie wypolerowanego ostrza, a jej przeciwnik zostawał unieruchomiony, niezdolny nawet do krzyku, choć był w stanie patrzeć i czuć wszystko to, co się z nim działo. W czasie, kiedy ofiara była tak sparaliżowana, Lady Demarche powoli ją raniła. Czasem mijało w ten sposób kilka godzin, zanim pozwalano jej umrzeć. Właścicielka w końcu stała się ofiarą własnego zła - rozbroił ją jej rywal i wbił w nią jej własny sztylet, co przypieczętowało jej los.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 20% szansa przy każdym trafieniu, że ofiara będzie musiała wykonać rzut obronny przeciw śmierci albo zostanie unieruchomiona na dwie rundy.

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Jest własnością Nekre - jednego z niziołków, którzy zaatakują cię w Kuli Sfer.

Sztylet Bumerang +2

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Sztylet Bumerang +2

Fullen Przędzarz Wełny, ambitny niziołek z dobrej rodziny, opuścił dom by spędzić kilka lat na poszukiwaniu przygód. Podczas swoich podróży zdarzyło mu się mieszkać z rodziną krasnoludzkich płatnerzy. Będąc zafascynowanym ich toporkami, które zawsze wracały do ręki właściciela, Fullen zapragnął zrobić sztylet o tej samej właściwości. Z pomocą jego krasnoludzkich przyjaciół udało mu się stworzyć kilka słynnych sztyletów bumerangów Fullena.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. Powraca do ręki właściciela.

Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Należy do kpt. Delosara, którego spotkasz w karczmie, w Dzielnicy Mostów.

Sztylet do Rzucania

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Sztylet do Rzucania

Typowy sztylet do rzucania ma spiczaste, zwykle obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ten ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: różne miejsca

Sztylet Gwiazdy +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Miecze półtoraręczne - Sztylet Gwiazdy +4

Krążą plotki, że ten sztylet został upuszczony z Niebios na ziemię przez jakiegoś nieuważnego pomniejszego boga. To ulubiona broń złodziei i zabójców, gdyż czasami może ukryć tego, kto nim włada, przed wzrokiem ofiary.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 5% prawdopodobieństwa, że po każdym udanym trafieniu osoba używająca sztyletu stanie się niewidzialna na 60 sekund

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Należy do demi-lisza rezydującego w siedzibie githyanki, na IV poziomie Twierdzy Strażnika.

Sztylet Gwiazdy +5 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Miecze półtoraręczne - Sztylet Gwiazdy +5

Teraz, kiedy jego rękojeść inkrustują Szafiry Gwiazdy, to małe ostrze stało się jedną z najbardziej niebezpiecznych broni w Krainach.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +6
Trak0: +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 15% prawdopodobieństwa, że po każdym udanym trafieniu osoba używająca sztyletu stanie się niewidzialna na 60 sekund
  2. Bełt Gwiazdy - przy każdym udanym trafieniu istnieje 5% prawdopodobieństwa zadania dodatkowych 1k8 obrażeń od ognia i 1k8 obrażeń od elektryczności

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Wykuje go dla ciebie Cespenar.

Zatruty Sztylet do Rzucania

Baldur's Gate 2 - Sztylety - Zatruty Sztylet do Rzucania

Typowy sztylet do rzucania posiada ostro zakończone, przeważnie obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i nieco od niego krótszy. Rękojeść, inaczej niż w zwyczajnym sztylecie, jest mniejsza i lepiej wyważona. Na każdym z zatrutych rzucanych sztyletów znajduje się cienka warstwa trucizny, czyniąc go zabójczą bronią w rękach wyćwiczonego zabójcy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
Trak0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. 2 pkt. obrażeń od trucizny co sekundę przez 10 sekund

Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Należy do kpt. Delosara, którego spotkasz w karczmie, w Dzielnicy Mostów.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.