Włócznie

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Gwóźdź Ixila +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Gwóźdź Ixila +4

Przez wiele pokoleń to magiczne drzewce było oddzielone od Kolca Ixila, obdarzonego czarodziejskimi właściwościami grotu legendarnej włóczni. Jednak nawet w tak niekompletnym stanie ten artefakt jest bronią o wielkiej mocy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz go w skrytce w wannie, podczas Próby Wytrzymałości na V poziomie Twierdzy Strażnika.

Kolec Ixila +6 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Kolec Ixila +6

Teraz, kiedy drzewce i grot zostały połączone, Kolec Ixila znowu stał się potężną bronią. W czasie walki grot może się odłączyć od reszty i przyszpilić przeciwnika do ziemi, podczas gdy na końcu włóczni za przyczyną magii tworzy się nowy grot.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +6
Trak0: +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Stała swoboda działania
  2. Przy każdym udanym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny lub zostanie przygwożdżona do ziemi na 3 rundy, odnosząc w każdej rundzie 1k6+5 obrażeń.

Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Wykuje ją dla ciebie Cespenar.

Lanca Drowów +3

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Lanca Drowów +3

Jedna z najdawniejszych broni ludzkości, datuje się ją do najdawniejszych czasów, pierwsze włócznie były prostymi zaostrzonymi na końcu kawałkami patyka. Ta lanca drowów to ulepszona wersja tradycyjnej włóczni, często używanej przez piechotę mrocznych elfów.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Lanc używają rytualni strażnicy świątyni w Ust'natha.

Włócznia

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia

Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Włócznia +1

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia +1

Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ten egzemplarz został obdarzony kilkoma magicznymi właściwościami.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Włócznia +2

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia +2

Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Następnym krokiem było połączenie włóczni z magią. Plemienni szamani mogli umagicznić włócznie by trafiały częściej i zadawały przeciwnikowi poważniejsze rany.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Ribalda w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen.

Włócznia +3

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia +3

Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. Ta włócznia drży od potężnej magii wykorzystanej do jej stworzenia.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz ją na pierwszym poziomie katakumb pod Czarowięzami, w komnacie strzeżonej przez koboldy; jest także do kupienia w specjalnej ofercie Ribalda w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen (VI rozdział).

Włócznia +3: Kąsacz

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia +3

Ta obłożona klątwą włócznia przy pobieżnym zbadaniu będzie się jawiła jako zwykła broń magiczna. Jednak w czasie walki po każdym udanym ataku na wroga, włócznia zaatakuje również tego, kto nią włada. Jest to potężna broń, należy jednak należy się poważnie zastanowić zanim się zacznie jej używać. Jedynym sposobem uwolnienia się od tej włóczni jest poddanie się działaniu czaru Zdjęcie Klątwy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Władający otrzymuje 3 obrażenia (kłute) po każdym trafieniu

Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Walczy nią Riti - githyanki, którego możesz uwolnić z pułapki Drowów mieszczącej się w Podmroku.

Włócznia +3: Przebijacz

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia +3

Przebijacz posiada namacalną aurę magiczną wskazującą na złośliwą naturę tej broni i dlatego była ona w przeszłości ulubioną bronią wielu potężnych wodzów orków. Trafiona ofiara zostaje, jak można się domyślać, prawie przebita, gdy magiczna zdolność broni dokonuje dzieła zniszczenia.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +10 dodatkowych obrażeń kłutych

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz ją w skarbcu Sahauginów w Mieście Grot.

Włócznia Jednorożca +2

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia Jednorożca +2

Ta zgrabna włócznia kształtem przypomina róg jednorożca. Władający ta bronią jest niewrażliwy na czary Unieruchomienie i Zauroczenie, tak samo jak jednorożec. Nie wiadomo czy ten róg jest prawdziwym rogiem jednorożca.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Odporność na Unieruchomienie i Zauroczenie
  2. +3 do rzutów obronnych przeciwko śmierci

Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz ją w kopcu trolli, w Gaju Druidów.

Włócznia Uwiądu +4

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia Uwiądu +4

Ta wyciosana z serca zmurszałego Treanta włócznia pachnie śmiercią. Kiedy chwytasz ją w swoje dłonie, wydaje jęk, jak gdyby niechętnie pozwalała dotknąć się żywej istocie. W czasie walki, przy każdym udanym trafieniu, Włócznia uwiądu wstrzykuje w ofiarę śmiercionośną truciznę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +4, +4 dodatkowe pkt. obrażeń od trucizny
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia na targu w Ust'natha.

Włócznia z Kuldahar +3

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia z Kuldahar +3

Tę włócznię stworzyli druidzi mieszkający w pobliżu wielkiego drzewa Kuldahar. Miała znaleźć się w posiadaniu wojownika wyznaczonego na obrońcę Kuldahar.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +8 do maksymalnej liczby PŻ

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Joluva w "Miedzianym Diademie" w slumsach Athkatli.

Włócznia Zimorodka +1

Baldur's Gate 2 - Włócznie - Włócznia Zimorodka +1

Pokryte elektrum drzewce tej broni szumi magiczna energią. Czasem niebieskie pioruny energii przebiegają po włóczni, ładując ją. Gdy podczas walki trafi przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od elektryczności.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1, +1 pkt. obrażeń od elektryczności
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Walczy nią szkielet-wojownik, z którym zetrzesz się w katakumbach pod Dzielnicą Cmentarną Athkatli.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.