Bard

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Będąc także łotrzykiem, bardzo różni się od złodzieja. Jego siłą jest miła i czarująca osobowość. Korzystając z niej i ze swej inteligencji, bard kroczy przez świat. Jest utalentowanym muzykiem, chodzącą skarbnicą plotek, legend i wiedzy. Wie co nieco o wszystkim, co napotka w swoich wędrówkach. Będąc majstrem od wszystkiego, w niczym nie jest mistrzem. Mimo że wielu bardów jest łajdakami, to ich opowieści i pieśni są niemal wszędzie radośnie przyjmowane.

    Zalety:

  1. Kradzież kieszonkowa
  2. Pieśń barda
  3. Rzucanie Czarów
  4. Wysoka wiedza

    Wady:

  1. Tylko ludzie i półelfy
  2. Część chatakteru musi być neutralna
  3. Nie może używać tarczy lub zbroi cięższych niż kolczugi

Skald - To nordycki bard, który jest również wojownikiem obdarzonym wielką siłą, umiejętnościami i cnotą. Jego pieśni to inspirujące sagi opowiadające o walce i odwadze; a sam Skald spędza swoje życie na poszukiwaniu tych przeżyć.

    Zalety:

  1. Dodaje +1 do trafienia i +1 do obrażeń przy użyciu wszelkiej broni
  2. Pieśń skalda różni się od pieśni typowego barda i w zależności od poziomu przynosi dodatkowe efekty:
    - 1 poziom - daje sojusznikom +2 do trafienia, +2 do obrażeń i -2 do KP
    - 15 poziom - daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń, -4 do KP, oraz odporność na Strach
    ] - 20 poziom: daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń, -4 do KP, oraz odporność na Strach, Ogłuszenie i Zamęt

    Wady:

  1. Umiejętność kradzieży kieszonkowych na poziomie 1/4 normy

Błazen - Bard ten zna się na sztuce kpiarstwa i szyderstwa. Wykorzystuje swe umiejętności, by rozpraszać swych wrogów oraz im przeszkadzać, hasając wesoło w trakcie walki. Jednakże nie należy go brać za głupiego wesołka, ponieważ może okazać się śmiertelnie groźny.

    Zalety:

  1. Pieśń błazna nie pomaga sojusznikom. Zamiast tego wpływa na każdego przeciwnika w promieniu 10 metrów, na skutek czego muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko magii +4 raz na rundę lub będą oszołomieni

    Wady:

  1. Brak

Fechtmistrz - To doświadczony wojownik i łowca przygód, który swoje zdolności aktorskie wykorzystuje po to, aby stać się jeszcze bardziej onieśmielającym i budzącym strach. Jego styl walki zawiera w sobie elementy aktorstwa i pozerstwa, ale jest śmiertelnie zabójczy.

    Zalety:

  1. Raz dziennie na 4 poziomy może posłużyć się umiejętnościami "piruet ofensywny" i "piruet defensywny"
  2. "Piruet Ofensywny" - trwa 24 sekundy i daje +2 do trafienia, +2 do obrażeń, oraz jeden atak więcej. Poza tym wszystkie ataki zadają maksymalne obrażenia. Nie można korzystać z tej umiejętności w połączeniu z zaklęciem Przyspieszenie Ruchów
  3. "Piruet Defensywny" - trwa 24 sekundy, przykuwa go do miejsca, lecz daje -1 KP na poziom doświadczenia. Klasa pancerza nie może zejść poniżej -10
  4. Może poświęcić 3 punkty biegłości na walkę dwoma broniami

    Wady:

  1. Dysponuje tylko połową normalnej wiedzy
  2. Może przeznaczyć tylko dziesięć punktów na kradzież kieszonkową
  3. Pieśń barda nie staje się lepsza na następnych poziomach

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.