Czarodziej

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Czarodzieje czynią wszystko, aby w pełni opanować magiczną energię, kształtując ją i rzucając jako czary. W tym celu studiują dziwne języki oraz poszukują ukrytych informacji poświęcając większość czasu na magiczne eksperymenty. Czarodziej aby przeżyć, musi polegać na swej wiedzy i inteligencji. Rzadki jest widok podróżującego czarodzieja, któremu nie towarzyszy poczet wojowników i uzbrojonych sług. Ponieważ istnieje wiele różnych typów (lub szkół) magii, jest też wiele typów czarodziejów. Mag studiuje wszystkie typy magii i posiada szeroką znajomość różnych czarów. Czyni go to najlepiej przystosowanym do wymogów związanych z poszukiwaniem przygód. Iluzjonista to przykład maga specjalisty. Specjalizuje się on w jednej szkole magii, w tym przypadku w iluzjach. Czarodzieje to grupa skupiająca wszystkie postacie parające się magią - zarówno tych specjalizujących się w konkretnych szkołach magii, jak i tych szerokie zastosowania teorii magii. Spędzając swe życie na poszukiwaniu wiedzy tajemnej, mają mało czasu na Ćwiczenie ciała. Czarodzieje są marnymi wojownikami, nie posiadają wiedzy o orężu. Dysponują jednak potężnymi mocami, do których użycia potrzebują zaledwie kilku prostych gestów, rzadkich komponentów i mistycznych słów. Czary są narzędziami, bronią i zbroją czarodzieja. Jest on słaby w walce bezpośredniej, ale odpowiednio przygotowany może zaatakować swoich wrogów z dużej odległości, zniknąć, zamienić się w zupełnie inną istotę, a nawet zaatakować bezpośrednio umysły swoich nieprzyjaciół przejmując kontrolę nad ich myślami i czynami. Żadna tajemnica nie jest chroniona przed czarodziejem, żadna forteca nie jest bezpieczna. Jego dążenie do wiedzy i potęgi często prowadzi go do miejsc, do których śmiertelnicy nie powinni mieć wstępu.

    Zalety:

  1. Rzucanie czarów

    Wady:

  1. Nie może nosić zbroi, może walczyć tylko sztyletem, kijem, strzałkami lub procą

Czarodziej Specjalista

Mag, który specjalizuje się w określonej szkole magii, ma możliwość zapamiętywania dodatkowego zaklęcia na każdym poziomie (o ile może już używać zaklęć danego poziomu). Nie wolno mu zapamiętywać zaklęć szkół przeciwnych (za wyjątkiem czarów Poznania do czwartego poziomu, które mogą być używane przez każdego czarodzieja specjalistę) oraz być wieloklasowcem (chociaż gnomy mogą być wojownikami/iluzjonistami). Ludzie będący czarodziejami specjalistami mogą zostać dwuklasowcami.

Mistrz Odrzucania

Jego specjalizacją są zaklęcia ochronne. Nie może korzystać z zaklęć ze szkoły Przemian.

Mistrz Przywołań

Jego specjalizacją jest tworzenie istot i przedmiotów, które mu pomagają. Nie może korzystać z zaklęć ze szkoły Poznania.

Mistrz Poznania

Jego specjalizacją są czary wykrywania i przewidywania. Nie może korzystać z zaklęć ze szkoły Przywoływania.

Mistrz Zauroczeń

Jego specjalizacją jest manipulowanie umysłami istot żywych. Nie może korzystać z zaklęć ze szkoły Inwokacji.

Iluzjonista

Jego specjalizacją jest tworzenie iluzji, mających na celu mylenie i rozpraszanie przeciwnika. Nie może korzystać z zaklęć ze szkoły Nekromancji.

Mistrz Odrzucania

Jego specjalizacją jest manipulowanie energią. Nie może korzystać z zaklęć ze szkoły Zauroczenia.

Nekromanta

Jego specjalizacją są czary związane ze śmiercią i umarłymi. Nie może korzystać z zaklęć ze szkoły Iluzji.

Mistrz Przemian

Jego specjalizacją są zaklęcia zmieniające fizyczną rzeczywistość. Nie może korzystać z zaklęć ze szkoły Odrzucania.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.